Hei igjen
Ser at Reinholt har fremkalt Tmax 400 (EI 200 - 400) i C-L i 60 min og får så tykke negativer at de ble ubrukelige.
Jeg har en del bilder på min Tmax som jeg helst vil berge, så da blir det for risikabelt å prøve denne varianten.
Det er etter hvert blitt mange sider i denne tråden, så derfor spør jeg: Noen som har prøvd Caffenol og Tmax 400?
Flott og takk,
Da venter jeg til i morgen.
- selv om tålmodighet aldri har vært av mine sterke sider
Jeg forstår at dette kan være spennende og interessant å lære seg, MEN er dere ikke redde for å ødelegge gode bilder/negativer?
Dere vil vel aldri oppnå den helt store kvaliteten med disse metodene, eller tar dere bilder samtidig med et annet kamera som dere fremkaller på vanlig måte (hva nå det er).
Jeg følger denne tråden og liker å lese om det dere prøver, så takk for at dere deler dette. Men jeg lurer jo på kvaliteten.
Kent
Selv om jeg nok må melde at ferdigblandet soda kanskje ikke er tingen (krystalliserer seg og fordamper fort), og jeg er litt usikker på om konsentrasjonen er fortsatt riktig, så ser det da ut som første TMAX400 film har kommet seg helskinnet igjennom fremkallingen. Henger nå til tørk, så får vi se om jeg får fred for å kunne skanne de ikveld.
En teaser som lovet!
Adox CHS 50 fremkaldt:
Vandbad 5min
Caffenol C-L (0,5g KBr) 70min
Photoshop Smart Sharpen "Lens Blur" Amount 100% Radius 1.0 og levels i efterbehandling.
Jeg syntes ikke at Adox´en klarer sig så godt i forhold til Tmax i Caffenol, denne film bliver ikke min nye favorit! Den er.. kedelig imo
Hei Kent;
Jeg var innleder til denne tråden, en gang for lenge siden....
Bakgrunnen var at jeg lenge hadde gått med tanken om å blande min egen fremkaller. Bakgrunnen for dette er at jeg bestiller filmen min fra England, forde den er billigst der. Men de vil ikke sende kjemikalier
Og så jeg at det var noen som fremkalte med Caffenol - og hadde lyst til å prøve.
Og det har jeg gjort. Må si jeg er imponert over resultatet med HP5+ i dårlig lys.
Men foreløpig er dette for meg bare test, og mye morro. Fremkaller foreløpig kun filmer jeg har råd til å miste. Er jeg i tvil tar jeg frem Jobo'n og HC-110 slik jeg pleier.
Heisann
Det var da ikke så ille egnetlig. Jeg tror bare du ikke er ferdig med etterbehandlingen. Jeg skanner slik at negativene nesten er like flate som det der. Men jeg bruker Aperture til etterbehandling og justerer kurver, og mellomkontrast. Eventuelt også highlights og shadows.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?