Fungerte helt utmerket det der. Likte toneforløpet spesielt.Her er sånn de ble.
Rullet 12 bilder på en film selv og tok noen bilder av den nye Hasselbladen min.
Ble noe undereksponert (men gadd ikke stille inn lyset, var allerede på f2.0 og 1/30sek og hadde alt av lys på).
Kanskje litt dumt å ta bilde av noe som er sort da men men...
Caffenol C-L, 6-10 min forvæting.
Agitering (forsiktig) 3 ganger initialt, så 3 forsiktige vendinger på 2, 4, 8, 16 og 32 minutter.
Scannet som positiver, levels justert i lightroom (klonet vekk støv).
Blir spennende å se hvordan dette funker på litt bedre eksponeringer, foreløpig synes jeg den klarte seg fint, minner om Panf+ i korningen/skarphet, uten at jeg er noen ekspert
Har rullet en 36 kassett, så skal jeg rulle enda en og ta med på firmatur og snappe i vei, så har jeg litt forskjellig antar jeg. ^^
Ole
Noen av dere som har fremkalt tech pan i caffenol med c-vitamin? Kunne tenke meg å prøvd, men har ikke lyst til å svi av så mye film på testing siden det er en sjelden/utgått film.
Ikke gi deg Helgesverre, men tenke over må man jo =)
Jeg har funnet ut av min kjøkkenvekt er dårlig å bruke for å oppmåle kaliumbromid, kjøkkenvekta (digital) har en oppløsning på 1 g, men når jeg kjører "tar" og legger i litt og litt kaliumbromid, får den det ikke med seg (den kalibrerer bra på 100 g kontrollvekten).
Faktisk målte jeg opp ca mengde kbr til den ga utslag på 1g og kontrollmålte mot den NYE digitalvekten min med en nøyaktighet på 0.1 gram, da fant jeg ut av jeg hadde over 15g kbr i målebegeret(!).
Så obs her altså, mengdene kan være så små (spesielt når man måler opp 0.5 liter på caffenol-c-l) at vektene ikke funker effektivt, man bør mao skaffe seg en skikkelig "narkovekt" som måler i 0.1 g inkrementer.
Hei Ole-H,
"PolypanF kom ut underfremkalt i Caffenol". Men du sier at filmen også ble mørk. Er ikke dette motstridende? (Tenke !!)
Vh hs.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?