Godt utdatert Tri-X eksponert etter EI 400. Tydelig overeksponert, men passe framkalt (randteksten!).
Framkalt i C-C-L full stand 70 minutter / 20C / 10 innledende vendinger / 1,5 g KBr/L / 5 minutter forvæting.
Pga overeksponering er kontrasten alt for høy. Detaljer i skyggene kommer ikke fram. Tester videre med den @ EI 800 og høyere.
Bilder tatt med Yashica kamera.
Vh hs.
Hei
Kom akkurat tilbake fra Sverige, der hadde de Askorbinsyre i krydderhyllen på MaxiMat på Norby.
En pose på 35g koster kr 10,90 SEK.
Betalte 65 svenske for 210 gram (6 poser).
100 gram på apoteket koster vel litt over 200 kr om jeg ikke husker feil...?
Lagt ved bilde av posen her, mulig det finnes billigere alternativer også men det var det jeg fant der.....
Dette er en 135-film eksponert i gråvær. Eksponert etter EI 100 og 200.
Standard C-C-M framkalling 15 minutter, 20C, forvæting 4 minutter, 10 vendinger ved start, deretter 3X / minutt.
Resultat viser at ISO 200 er greit, kanskje også opp til 320? En feilkilde her kan være at det er brukt et gammelt rangefinder kamera med gardinlukker, og vet ikke hvor riktig lukkeren er. Dårlig lys gjorde at mange eksponeringer er gjort på full åpning. (I bildeeksemplene under er kun bilde av "herre med hatt" tatt med full åpning.)
Konklusjon: Efke 100 har ikke vært blant mine favorittfilmer, Efke 25 og 50 er derimot gamle kjenninger. Men resultatet i Caffenol likte jeg, så jeg må kikke i skapet om jeg finner flere av denne filmen.
Objektiv Jupiter 8 2/53.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?