Skal sjekke med postinnen i morra og finne en enkel måte å emballere på (man må huske på at Antrax-alarmen gikk i hele USA pga en postpakke med noe slags pulver i som fikk en skade....) Send en PM med adressa di så skal du få vite nøyaktig beløp, men jeg tipper rundt 50-lappen for hele greia..
Lykke til og start UTEN KBr (testfilmer er viktig!) slik at du kan sette dette i perspektiv for deg selv. Dette medfører at filmforbruket øker også, og det er bra i en digitalt forurenset verden!
ep
Problemet med den er jo når du skal måle ut ett gram KBr. Med 1g gradering kan du jo bomme med 50% eller mer uten å vite om det.
Jeg ble så imponert over caffenol at jeg regner med å bruke det mye, og da er ikke 399 så ille. Tenkte jeg.
Det kan forresten se ut som om kaliumbromid faktisk er bedre enn sitronsyre, i hvertfall ble den første filmen (APX100) helt klar og fin.
Hei igjen;
Har også sendt en pose ascorbinsyre (35 g) til taulen på Gjøvik. Så får vi håpe han får lekt litt også
Hei,
Fremkalte en Tmax 100 i går. Den var undereksponert med to steg (Tok feil, og eksponerte den som 400)
Brukte 15 minutter som anbefalt i Caffebloggen. Filmen ble tynn, men får nok en del ut av en del av bildene. Kan komme tilbake med noen eksempler når jeg har laget noen bilder. På lysbordet ser den absolutt ikke ut til å ha for høy kontrast, men vi får se når jeg kommer i mørkerommet.
Da har jeg blandet opp nok til 12 filmer, hadde ikke nøyaktig nok vekt, så jeg skalerte opp slik at evt feil blir minimert. Håper da veskene holder seg. Blandet opp til 2 liter av de tre hovedingrediensene. og 250ml av Kbr.
Forholdene blir da:
1: 165gr/l Natriumkarbonat (330gr)
2: 49gr/l Askorbingsyre (98gr)
3: 122gr/l Kaffe (244gr)
4: 25gr/250ml Kbr (25gr)
Blander opp til 500ml ved hver anledning slik
163ml deler 1-3
10ml del 4
Skulle da gi pr 500ml ferdig fremkallerveske:
27gr Natriumkarbonat
8gr Askorbinsyre
20gr Kaffe
0,5gr Kbr
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?