Takk Helge Sverre
Jeg har nå kanskje tre filmer jeg ikke ville ha tvilt på skulle fungere i Caffenol, TMX, Acros og Delta 400 (kanskje også GP3). HP5+ har jeg ikke prøvd nok til å si hvorvidt er like robust som de andre. Men har lyst til å finne ut av det. Fint å ha en film med gammeldags kornstruktur i reportoaret. Hint hint.
Ellers må jeg rote meg til å få prøvd Polypan 50 snart. Men nå i mørketida har det ikke vært greit å få testet trege filmer.
Ved denne fremkallingen lot jeg den utblandede mengde Caffenol hvile natten over før den ble benyttet. Kan dette være en grunn til mitt famlende fremskritt? Før har jeg jumpet på fremkalling like etter at blandingen har oppnådd ønsket temperatur.
Etterpå gjorde jeg restfremkalleren om ved å tilsette 0,5 g KBr til halvliteren og fremkalte en Agfa APX 400. Ser ut til at det også lykkedes!
En flott dag, og til og med morsdag!!
vh helgesverre....
Jeg også ble imponert over den filmen. Sinnsyk finkornet og glatte toner.
Hva APX 400 gjelder. Jeg har prøvd den for Helge Sverre, men da het den Rollei Retro 400. Begge deler finnes ikke mer. RR 400 synes jeg var en fin film. Noe grovkornet, selv for 400 ASA, men veldig fine toner og skarpt som bare det. Og i 120 gjorde ikke kornigheten seg særlig gjeldende uansett. Anbefalt film i Caffenol.
@Ezzie, film avgår fra meg til deg i morgen, bla Kodak mikrofilm.
@ OleHenrik, er han misunnelig, må han gi uttrykk for det. Fire andre har allerede fått, så ingen frekkhet å be om en liten skjerv.
Vh helgesverre.
PS: I USA kalles jeg Holly, men fordreies ofte til Olly ( - tror det kommer fra det norske Ole).
Men "helgens versting" (nevnt ovenfor) var en kjempefin betegnelse jeg skal ta vare på, og kanskje benytte.
Seriøst: Helge betyr "devoted to the gods", Sverre: also old norse means "disordered untidy man", - my wife loves this indication...
Takk for dine google tips, OleHenrik.
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?