Fremkaldelse 35mm, København - hvor?

Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 47
Field #6

D
Field #6

• 6
  • 1
  • 65
Hosta

A
Hosta

• 16
  • 9
  • 136
Water Orchids

A
Water Orchids

• 5
  • 1
  • 80

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,915
Members
99,502
Latest member
J_Pendygraft
Recent bookmarks
1

haugstrup

Member
Format
35mm
Jeg er for nyligt flyttet fra Aalborg til Charlottenlund og skal nu finde en ny fotopusher som kan fremkalde alm. 35mm film for mig. I dag gik jeg ned til den nærmeste fotohandler og fik lidt af et chock. Han ville have 30,- for at fremkalde negativer (helt fair) og 75,- for at levere en cd med scans (helt forrykt). Derudover er der 7-10 dages leveringstid.

Min lokale i Aalborg (Click på Boulevarden, kan varmt anbefales) kunne klare en fremkaldelse samt scanning for 50,- Det er under halv pris og han kunne fremkalde så jeg havde billederne næste dag.

Kender I til nogle fotohandlere i Københavnsområdet som har mere menneskelige priser for fremkaldelse af negativer+indscanning? Jeg færdes normalt omkring Charlottenlund, Nordvest og Vesterbro.

Ja, jeg ved godt jeg skal fremkalde selv. Det vil jeg også gerne, men det kan kun blive et vinterprojekt at få lært og jeg står med et akutbehov. :smile:

Tom A

Member
Format
Multi Format
Jeg bruger Dead Link Removed i Borgergade, når jeg skal have fremkaldt dias, men jeg vil ikke kalde deres priser for menneskelige :sad:

Xposure fremkalder samme dag, hvis du aflevere dine film i deres postkasse før kl. 8 om morgen ellers fra dag til dag. Jeg har ikke fået skannet film ved dem, men det er helt sikkert også dyrt.

Tom

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg mener at der er "Click" butikker i København ellers er der Foto C i Holbergsgade. Prolab modtager film til fremkaldelse (men fremkalder dem ikke selv) og tager 35.- + moms/stk med krav om køb af minimum 10 fremkaldelser (checks). Xposures scans er/var ikke bare dyre men i mine øjne heller ikke pengene værd. De er dog betydeligt bedre end hvad jeg ellers har set fra fotohandlere. Det er dog nogle år siden jeg fik scannet hos dem så prøv og bedøm selv. Der findes også noget der kaldes Labbet men jeg husker ikke hvor det ligger. Jeg prøvede lige google men den gav kun svenske sider.
Mvh

OP
OP

haugstrup

Member
Format
35mm
Jeg fik anbefalet Lyngby Billed og Digital Center af en kollega og jeg fik en meget venlig mail fra dem da jeg lavede en forespørgsel. Det lader til at prisen på negativer ligger meget fast blandt forhandlerne (30-35 kr.) så i den henseende er det vist ligemeget hvor man går hen med sine 35mm film prismæssigt. Nu vil jeg tage lidt film med til nogle forskellige steder og se hvilken jeg bedst kan lide. Tak for alle de fine anbefalinger.

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Bruger altid FotoC..... husker ikke priserne... men aflever inden kl 16.00 og hent næste dag kl.16.00..de sender osse....mod porto....
Ellers Fotolab Nannasgade 28, 2200 kbhvn n..... De er top prof... arbejdet er meget OK, men priserne er derefter.....men vil du ha' virkelig kvalitet så er det Fotolab....

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom