Atelier kamera

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 1
  • 0
  • 42
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 5
  • 0
  • 94
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 86
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 3
  • 165
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 140

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,841
Members
99,487
Latest member
Nigel Dear
Recent bookmarks
0

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
kan ikke komme ind på lauritz... (en eller anden fejl)

prøver senere.

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
lauritz.com var nede. Skulle være online igen.

Jerevan

Member
Format
Large Format
Fin kamera! Ser ut att vara i gott skick (fast bilderna är små så jag kan ha fel). Förmodligen väldigt tung att transportera... :smile: Värderingen på 4500 DKK tycker jag låter hög, dock. Särskilt med den svaga svenska kronan. :D Inte för att jag tänker bjuda - jag har ingen plats!

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
en skam der ikke er billeder af fronten, men grundet udseendet af det nederste af stativet, så ligner det ret meget et dansk fabrikeret kamera, kaldet NORKA (NOrdisk KAmerafabrik).

http://images.google.co.uk/imgres?i...orka+kamera&svnum=50&um=1&hl=en&safe=off&sa=N

NORKA lavede de fedeste multiformatkameraer. der er en del på fotomuseet i Herning.

hvis det er det, så er prisen ok synes jeg (men ville gerne vide om der er kassetter mm til det - ellers er det jo kun til pynt og prisen burde falde. du kan jo ringe til dem og spørge... eller skriv til dem)

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Sjovt at du skriver det med kassetterne, for det har jeg mailet til dem om. Det var også lige min tanke om der var bare en med. Det er ikek til at se ud fra billedet. Underligt at fronten ikke er fotograferet.

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
De har lige skrevet fra Lauritz.com at der medfølger en filmkassette.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hvis du byder på det så held og lykke.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
De har lige skrevet fra Lauritz.com at der medfølger en filmkassette.

jeg ville nu osse maile og spørge om det kun er objektivet der mangler på fronten.
Eller om det evt er hele frontpladen (hvilket ikke ville være for fedt, da du jo så selv skal lave en uoriginal plade til kameraet...)

kan du ikke ringe til dem?

(Gad nu godt ha' det stående her...:rolleyes:smile:

morkolv

Member
Format
Multi Format
Her er en annen med cooke objektiv og 5stk dobblefilmholdere på Tradera.se

Morten :smile:

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.

well - nu skriver jeg noget jeg nok fortryder....:rolleyes:

skulle jeg vælge mellem det på Lauritz og det på Tradera, så ville jeg til enhver tid vælge det på tradera!!!

negativstørrelsen er 12.5x16 dvs half plate, og disse filmstørrelser kan let fås i Tyskland, og de er ikke så dyre!

5 doppeltkassetter...

men men men: OBJEKTIVET!!
det er ikke "bare" et Cooke portræt objektiv! Det er et af de meget søgte COOKE "SOFT FOCUS" objektiver!!
ikke at der står noget om det på siden, men jeg kan genkende det, da jeg har et her i huset...

det er et Fantastisk objektiv - smukt og som sagt, med variabel soft focus setting. du kan vælge om du vil ha' skarpe billeder, eller hvorvidt du vil ha' en større eller mindre grad af soft focusing i billedet.
Perfekt til portrætter!!

jeg har tilmeldt mig på tradera, men ved ikke om jeg får tilsendt kode i tide..

hvis du - eller andre - beslutter jer for at byde på dette - gider du/I så ikke sige til. vil ikke overbyde, da jeg ikke "behøver" dette kamera.

eller sagt på anden måde: KØB DET falkenberg! Selv med transport, så er det, hvis prisen holder, et røverkøb!!

der er et par lidt nyere versioner af dette objektiv til salg på Ebay, med god beskrivning.. tjek det ud!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....m=260204388863&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=016

jealoux på forhånd!!

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Det lyder da fornuftigt og interessant. Jeg tror nu at jeg holder mig til det hos Laurotz.com, hvis der er objektivplade. Alt hvad jeg ellers har af penge skal bruges til det 20x24" kamera jeg skal bygge. Håber at du får fingrene i det på tradera.se

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Nu har jeg snakket med Lauritz.com. Kameraet skulle være komplet minus objektiv. Der er objektivplade og bælgen skulle være lystæt. Alle bevægelser skulle fungere. Kameraet er allerede oppe i en pris hvor jeg ikke vil være med mere, men det kan jo være at en af jer andre har lyst i den retning.

Det softfokus objektiv som Gandolfi nævner lyder helt vildt fedt. Kan godt se at det kamera på tradera.se er fornuftigt vurderet.

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.

ja det må man da håbe.
2640 for sådan et stort kamera er MEGET billigt!!

ville gerne ha' det.. men har ikke plads.:D

KajF

Member
Format
4x5 Format
"Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt."

Underligt?? - så vidt jeg kan se er det til salg igen. p.t. med et bud på kr. 375...jeg prøvede med et bud på 350 - det blev accepteret, men hurtigt overbudt

Det fra Tradera skal jeg hente i weekenden....der var kun ét bud (mit) så for kr. 2.800 (+afhentning) - det er vel OK?

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Tillykke med dit nye kamera. Det kan være at du vil vise det frem til et DAF møde. Jeg fik også en mail om at det andet kamera er til salg igen.

KajF

Member
Format
4x5 Format
Det vil jeg da meget gerne (regner med at hente det i weekenden) - men det vejer ca. 80kg så det er ikke et man bare tager med

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Du kunne jo også blogge lidt om dit nye kamera her: (there was a url link here which no longer exists)

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
tillykke!! SÅ billigt.

vægten skal du nok ikke helt regne med.. tror jeg ikke helt på.

(med mindre objektivet vejer 40 kg...:D)

ta' det med her til Vrå... så laver vi en "battle"...:D

KajF

Member
Format
4x5 Format
Det vil være fint hvis det "kun" vejer 40 kg - men det finder jeg ud af. - og objektivet ser da lidt stort ud....

Hvis jeg på nogen måde kan få plads til det i bilen, tager jeg det meget gerne med i starten af marts (kan sikkert også bruge et kursus) - og håber jeg når at finde nogle film

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Tillykke Kaj med købet.....og det nye camera.... god tur til Sverige......
kan du ikke lige lade det stå i Vrå lidt ind i April, så jeg osse lige kan se det ?????

Niels-Erik (nu i KBH)

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom