Atelier kamera

In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 2
  • 2
  • 55
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 5
  • 4
  • 50
submini house

A
submini house

• 0
  • 0
  • 61
Diner

A
Diner

• 5
  • 0
  • 106
Gulf Nonox

A
Gulf Nonox

• 10
  • 3
  • 126

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,822
Members
99,482
Latest member
Fedebiiii
Recent bookmarks
1

Soeren

Member
Format
Multi Format
Tillykke med købet KajF. Jeg kunne også godt tænke mig at se det :smile:
Mvh

KajF

Member
Format
4x5 Format
Emil - lyder godt, hvis jeg ikke får købt nogle inden - var lige inde på siden, men kunne ikke rigtig finde rundt
Erik - Sorry - jeg tager det med retur
Søren - du skal da være velkommen i det Nordsjællandske

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Her er et konkret forslag til det første arrangement i DAF. Vi er helt klart mange der gerne vil se dit nye kamera og jeg tænkte at det kunne være en oplagt chance til at få startet på noget i DAF sammenhæng.

KajF

Member
Format
4x5 Format
Jeg skal da gerne lægge hus til et møde :smile: - og kan sikkert støve lidt kaffe/te/spiseligt/m.m. op

Alternativt kan vi måske bruge Halsnæs fotoklubs lokale - hvad siger du Peder?

Soeren

Member
Format
Multi Format
Vi kan da hver især tage et eller andet med. Det er da hurtigt aftalt :smile:
Hmm
Det skal nok være et sted med god plads hvis kameraerne også skal med :smile:
mvh

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Halsnæs fotoklubs lokaler lyder meget fint for mig. Bare sig til hvad vi skal have med.

KajF

Member
Format
4x5 Format
Var næste weekend en mulighed? - jeg kan både lørdag og søndag

Jeg har spurgt Peder om vi evt. kan bruge Halsnæs fotoklubs lokale (han er formand), hvis det imod forventning ikke kan lade sig gøre kan vi sagtens være hos mig

Soeren

Member
Format
Multi Format
KajF, du mener den første weekend i februar, ik?
mvh

KajF

Member
Format
4x5 Format
Jow det gør jeg, jeg skal beklage, hvis jeg var uklar. I morgen starter jeg tidligt imod Sverige

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hmm skal vi ikke få lavet en separat tråd med det arrangementsforslag?
Mvh

KajF

Member
Format
4x5 Format
Er netop hjemkommet med kameraet - og jeg er IKKE skuffet, det hele er i super stand (specielt det 4 kg tunge objektiv)

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
fortæl - fortæl. ER det et Cooke?

Edit: fik din mail.

nu er vi TO meget heldige danskere!!!!

Last edited by a moderator:

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
KajF : Og så gik der lige en Taylor-Hobson Cooke Portrait Soft Focus 11E 325mm F4.5 for £565.55 = 5.695,204 Drk. Så du har da i alt fald fået dit objektiv 'ret billigt' + lige et camera med i købet.......

niels-erik

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
..og storebroderen (460mm) gik for 7700.....

edit: det tyder på at det er en samler der har købt.... eller en meget rig fotograf, da det er den samme, der har købt begge objektiver....:rolleyes:

KajF

Member
Format
4x5 Format
Han er måske fattig - nu? :smile: - De kom da noget op!

bort set fra at mit er lidt ældre (og det betyder ikke en snus) så vil jeg tro, at det er i samme stand som de to andre, jeg kan dog ikke umiddelbart dreje det imod Soft (men vil ikke "volde" det) blænden går dog fint. Glasset er på det nærmeste fejlfrit.

Og så havde sælger lige 4 andre objektiver, hvor jeg købte det ene for 100 Skr = ca 80DKkr og så 3 andre, der kommer med posten - sååå for en gangs skyld ser det ud til at jeg har gjort en god handel :smile:

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Så fik de også lagt et billede af fronten på. Ærgeligt at der ikke er et objektiv som dit Kaj. Lækekrt kamera du fik købt. Hvornår skal du til at bruge det ?

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Så fik de også lagt et billede af fronten på. Ærgeligt at der ikke er et objektiv som dit Kaj. Lækekrt kamera du fik købt. Hvornår skal du til at bruge det ?

det skal han ikke!:tongue: jeg skal nok købe det....:D (måske)

lauritz:http://www.lauritz.com/Item/Item.as...A=3&FText=kamera&LanguageId=1#1210973EndTagRU

temmelig sikkert et Norka kamera. med spejlfront!! :smile:rolleyes:smile:

fedt til selvportrætter, men ulideligt til alm portrætter.. (folk ÆLSKER at se på sig selv...)

men fint kamera.

Gu' ve' hvorfor de bliver ved med at sætte det til salg?

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Ja, kaj får nok ikke de store problemer med at sælge kameraet igen, hvis det kommer til det. Vi havde jo fornøjelsen af at kigge nærmere på det i lørdags.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Ja, kaj får nok ikke de store problemer med at sælge kameraet igen, hvis det kommer til det. Vi havde jo fornøjelsen af at kigge nærmere på det i lørdags.

Naah, på trods af at jeg synes at det er et fedt kamera og det kunne være sjovt at prøve er jeg ikke blandt de interesserede, der må da være en mening og grænser for galskaben. Hvad ikke?....... hov stop jeg mente det jo ikke sådan :D

KajF

Member
Format
4x5 Format
Nu er det jo sådan at jeg MÅSKE vil sælge kameraet - men ikke objektivet....

Og underligt at de lister det gang på gang, men hvis det er meget større end mit, kræver det en stor bil - min lillebitte bil skal nærmest krænges over kameraet, men det kan lige præcist være der (så længe der ikke skal passagerer med..)

Soeren

Member
Format
Multi Format
Nu er det jo sådan at jeg MÅSKE vil sælge kameraet - men ikke objektivet....

Og underligt at de lister det gang på gang, men hvis det er meget større end mit, kræver det en stor bil - min lillebitte bil skal nærmest krænges over kameraet, men det kan lige præcist være der (så længe der ikke skal passagerer med..)

Nåeh, du vil ombygge din bil og bruge objektivet fra kameraet men hvor skal filmholderne sidde?:D
Mvh

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Hvorfor vil du ikke af med objektivet hvis du vil sælge kameraet ;-) Jeg kunne godt være interesseret i kameraet også uden objektiv. Jeg er ved at byde på det på lauritz.com. Vil passe godt sammen med Norkaen jeg skal over og hente.

mvh
Mikkel

KajF

Member
Format
4x5 Format
Jeg vil bruge objektivet, det skulle være glimrende, men kameraet er lidt besværligt at tage med (en lille underdrivelse) håber at få et kamera i stort format, der kan bære det......hvis jeg bestemmer mig for at sælge har Emil 1. ret. men ellers sender jeg dig en mail.

Søren: de skal da være i det bagerste handskerum (det som sælgeren kaldte baggagerummet) ;-))

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom