Ja, jag är också svensk. Kör mellanformat, småbild och snart storformat. Har ett improviserat mörkrum där jag kan förstora 35mm svartvitt, och har försökt träffa jerevan och se på deras mörkrum i Göteborg (som av en rad olyckliga tillfälligheter har det uteblivit). Ska hämta en storformatsförstoringsapparat i helgen så jag kan förstora mellan- och storformat också. Har fotat rätt länge men liksom aldrig blivit seriös, så nu tänkte jag ta tag i det på riktigt.
Jag hade gärnat haft någon träff i Göteborgsområdet. Kanske någon workshop till självkostnadspris? Eller bara en storformatsträff?
Hehe, ja, det har varit lite trögt att få till en visning i mörkrummet! Kul att du hittat en storformatsmaskin. Ska du bygga ut hallen nu?
Det finns en del högst ofärdiga funderingar på lite kursverksamhet knutet till vårt labb, men någon av oss får väl återkomma i en egen tråd om det blir någoting mer konkret.
Storformatsträff alternativt allmänt analog träff känns helt rätt!
/J
Wow, Lith Mecca?! Det har jag missat och ändå jobbar jag runt hörnet...trodde alla analoga hängde enbart i Majorna
Alla Apugare i Göteborg får gärna komma till min studio på lite glögg-mingel 18/12 mellan kl 17-20!
Är absolut gärna med och arrangerar en mer planerad träff till våren om intresse finns?
(och nu skall jag kolla tråden oftare, lovar!)
- Sarah
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?