Kontaktrammer i europa

Oranges

A
Oranges

• 1
  • 0
  • 16
Charging Station

A
Charging Station

• 0
  • 0
  • 16
Paintin' growth

D
Paintin' growth

• 2
  • 0
  • 36
Spain

A
Spain

• 5
  • 0
  • 42

Forum statistics

Threads
198,105
Members
99,562
Latest member
jwb134
Recent bookmarks
0

Soeren

Member
Format
Multi Format
Ja, man kan lave dem selv men hvor kan man købe dem her i EU
Hos Bostick& Sullivan koster det 53$ i forsendelse for en 8X10" ramme og 72$ for to.
Hvor har I fundet jeres?
Mvh

loman

Member
Format
35mm
Ebay
Jeg fandt en gammel kodak ramme fra begyndelsen af det 20 århundrede, gav 500 kr. for den alt inkluderet. Tom A er den nuværende ejer.
Venlig Hilsen
Mads

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Ebay
Jeg fandt en gammel kodak ramme fra begyndelsen af det 20 århundrede, gav 500 kr. for den alt inkluderet. Tom A er den nuværende ejer.
Venlig Hilsen
Mads

Ja, det ved jeg men han vil nok ikke sælge eller også vil han forlange en ublu pris for den. Han skal jo bruge den selv.
mvh

Jerevan

Member
Format
Large Format
Jag fick min av Ole, mot att jag betalade portokostnaden. Mange takk. :smile: Ramar dyker de upp lite då och då (men mest mindre storlekar) på www.tradera.com. Ebay.de kanske?

Tom A

Member
Format
Multi Format
Ja, det ved jeg men han vil nok ikke sælge eller også vil han forlange en ublu pris for den. Han skal jo bruge den selv.
mvh

Tja... alt har jo en pris! :D :D

Nu er kontaktrammen jo i mit ejerskab, så kendiseffekten :rolleyes: medfører jo en gevaldig prisstigning på flere 100%.

Vi kan snakke om en pris, når jeg har slidt den op! :tongue:

mvh Tom

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Nu har jeg klaret mig med et stykke 4-mm planglas i lang tid.... Hvad er der galt med det ???
altså til kontaktkopier m.m.

Jamen det er jo Lowtech snobberi, det går virkelig ikke :D
Mener du et eller to stykker planglas?
Jeg har set en version med et "helt" som forside og to "halve" som bagside. de var så holdt sammen af et sindrigt klemmesystem.
Kan de store kontorklemmer gabe over sådan en sandvich?
Mvh

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Kun så man kommer i gang, har IKEA billige klemrammer. Fullt brukbare, og på de større kan man endog dele bakplaten i to!

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Kun så man kommer i gang, har IKEA billige klemrammer. Fullt brukbare, og på de større kan man endog dele bakplaten i to!

Har du et navn på dem Ole?
Mvh

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg skal til at bestille noget (også en kontaktramme) hjem fra Bostick & Sullivan i USA, så hvis nogen vil dele porto, så er der noget at spare. Der er tilbud på kontaktrammer for tiden.

liza

Member
Format
Multi Format
kontaktram

Min kompis (lärare i foto och ädeltekniker) tillverkar traditionella kontaktramar på beställning med delat bakstycke och klämmor på baksidan. Dock leveras dom utan glas. Capris 40x50 cm 800sek. Använder en själv tillsammans med ett gammalt UV-ansiktsolarium och är supernöjd. Vill någon se hur den ser ut skicka ett mail så returnerar jag bilder.
Mvh Eva

Last edited by a moderator:
OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg skal til at bestille noget (også en kontaktramme) hjem fra Bostick & Sullivan i USA, så hvis nogen vil dele porto, så er der noget at spare. Der er tilbud på kontaktrammer for tiden.

Ja jeg var også fristet indtil jeg fik forhørt mig om forsendelsen, den er noget pebret men du har ret man kan jo deles og derved få det lidt billigere. Man skal bare lige huske de 25% moms, eller hvad?
Mvh

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg har lige bestilt og fragten endte på 60 USD og det var for kontaktramme og diverse andre ting. Det viser sig at de fragtpriser der står på deres web ikke er helt korrekte. Melody er flink til at finde den rigtige pris. Hvis den er så god som jeg håber på så skal jeg bestille en mere hjem sidst på sommeren. Der kommer noget told på og noget toldgebyr, men jeg ved ikke hvor meget endnu.

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg har lige bestilt og fragten endte på 60 USD og det var for kontaktramme og diverse andre ting. Det viser sig at de fragtpriser der står på deres web ikke er helt korrekte. Melody er flink til at finde den rigtige pris. Hvis den er så god som jeg håber på så skal jeg bestille en mere hjem sidst på sommeren. Der kommer noget told på og noget toldgebyr, men jeg ved ikke hvor meget endnu.

Får vi detaljerne når tingene når frem?
Mvh

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Idag skal jeg hente varerne. Har fået en notits om at told og gebyrer løber op i 380 kr. Det bliver interessant at se hvordan de er nået til de 380 kr.

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Af de 380 kr er de 313 told (importmoms) resten er gebyr og moms af gebyret. Varerne er top kvalitet. Glæder mig til at komme i gang med at bruge det. Kontaktrammen er i super fed kvalitet. Jeg smider nogle billeder på en af de næse dage.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom