Hvorfor gider man hjælpe andre

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 1
  • 0
  • 39
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 3
  • 0
  • 87
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 80
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 2
  • 160
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 134

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,839
Members
99,486
Latest member
matgil
Recent bookmarks
0

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Nu har jeg gennem de sidste par måneder delt ud af de ting som jeg selv har fået og ikke skal/kan bruge. Det har været meget blandet hvordan andre har taget i mod det. De fleste er heldigvis blevet glade. Der er så enkelte der ikke kan få fingeren ud af gaskanalen når det drejer sig om at dække min omkosninger eller få hentet det de bare så gerne ville have. Omkostningerne er en ting ikke at få dækket. Det kan ligefrem være problematisk når man er på SU. Men ikke at hente de ting man aftaler er endnu mere frustrerende.

Det får mig til at stille spørgsmålet "hvorfor gider man hjælpe andre ?" Hvorfor selv have besvær, når den letteste løsning er en tur på lossepladsen.

I ved selv hvem jeg tænker på i denne sure tråd. Heldigvis er der en række andre af jer der er blevet rigtig glade for det jeg har kunne sende videre.

mvh
Mikkel

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jamen jeg skal da med glæde aftage det paderne ikke får hentet og i hvert fald dække dine omkostninger til en/to :smile: gode kopper kaffe.
Jeg har selv sendt en betragtelig mængde fremkalder udstyr til en tidligere APUG'er som så ikke engang gad at give lyd om hvorvidt det var nået frem eller ej så jeg ved godt hvor iriterende det er at de ikke engang gider sige tak. Det er så lille en ting at gøre, så lidt der skal til for at glæde dem der gerne vil glæde andre.
Jeg har også været modtager af en enkelt bog, en fremkalde tank og fotopapir, ting jeg har megen glæde af så det skulle da bare mangle at man selv er en smule aktiv og taknemmelig.
Det kan godt være at det man tilbyder ikke er værdifuldt eller såen men det er tit de små og efterhånden sjældne ting det kan være f...... besværligt at skaffe så herfra skal der i hvert fald lyde en take for din indsats Mikkel.
Mvh

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
kom lige hjem fra Prag - har jo et mellemværende med dig, så måske er det mig der ikke kan finde ud af det...

gider du enten ringe til mig (2173 2302) eller maile mig dit tlf nr.
den kaffe.... kan ikke rigtigt få det til at fungere over nettet - måske kan du guide mig?

må støtte din altruisme.

vh
emil

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hmm Emil det kan være at vi skal holde igen med den kaffe det er jo ikke sundt med så meget :D

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Hej Emil,

Det er nu ikke kun dig. Det var mere ment som en generel opsang.

Det fremmer jo ikke lysten til at støve gratis ting frem når andre ikke virker som om de værdsætter det.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom