Hvor mange har vi i Norge?

Near my home (2)

D
Near my home (2)

• 2
  • 3
  • 63
Not Texas

H
Not Texas

• 5
  • 1
  • 72
Floating

D
Floating

• 4
  • 0
  • 31

Forum statistics

Threads
198,533
Members
99,639
Latest member
LucyPal
Recent bookmarks
1

Allard

Member
Format
Medium Format
Hei, Allard her fra Stavanger. Jeg er Nederlender men ha vaert i Norge for fire år nå. Håper at det skal bli noen år til!

Johs

Member
Format
Large Format
Hei Allard, velkommen er du. Skulle du få lyst på en biltur fra Stavanger mot Oslo han du besøke oss i Larvik. Vi har klubb kvelder hver eneste onsdag ( utnom i juleferien ).
Dead Link Removed

Hilsen Johannes tlf. 98231040

Allard

Member
Format
Medium Format
Hei Johannes,

Takk for det! Det tar kansjke litt for langt å kjøre till klubb kvelder deres. Men jeg kan kansje bli 'spirituelt' medlem av fotoklubben ...

Hvor kjøper du din material? Vanligvis tar jeg papir og film med meg når jeg reiser til Nederland, men jeg vil gjerne finne en leverandør i Norge.

Allard

Johs

Member
Format
Large Format
Hei Allard
du spør: Hvor kjøper du din material i Norge?
http://www.fomafoto.no/
http://www.fotoimport.no/
(Eller Kværne Foto i Porsgrunn)

Det finnes tidligere linker her på forumet over den type spørsmål.
(there was a url link here which no longer exists)
Det skjer jo så mye spennede...
ADOX Fotowerke i.G., Bad Saarow bei Berlin
http://www.adox.de/ADOX_Papiere/Agfa/ADOX_MCC.html
Sist sommer besøkte jeg fabrikken. Den var helt tom for utstyr. En stor betongplatting var støpt i det ene rommet og ventet på maskiner fra Efke og Agfa i Tyskland. Dette fortalte en av arbeiderne der nede.
Agfa sine kjemikalier er jo også tilbake.
http://macodirect.de/chemie-agfa-c-1_5_69.html
Du er alltid velkommen til å besøke oss i Larvik, selv en helg om det frister.
Johs

Helgesverre

Member
Format
Multi Format
Har vel ikke fått med meg dette tidligere, at .... det utgikk et bud at alle skulle innskrives i manntall ....

Jeg eksisterer i all beskjedenhet, og jeg går mest på gjengrodde stier.

Finnes i de geografiske egne fra Oslo til Drammen - og litt der omkring.

Ezzie

Member
Format
Multi Format
Jeg har vel heller ikke presentert meg her, selv om jeg vel nå snart har postet i halvannet år og lagt igjen 300 poster. Jeg holder til litt syd for Helge Sverre, nord i Vesfold, men er tidvis inne i Oslo og rusler, samt noen snarturer til Frankrike. Prøver litt av hvert av formater og stiler. Kan vel si at jeg sprer meg litt for bredt, men slik er jeg nå en gang skrudd sammen.

OddE

Member
Format
35mm
Hm,

Får vel introdusere meg her, jeg også - nå som jeg først har ramlet innom den skandinaviske delen av apug... :smile:

Odd Erling fra Ålesund - noenogtredve og henrykt over at alle kameraene jeg bare kunne drømme om da jeg først begynte å fotografere i 13-14årsalder nå er tilgjengelige for en slikk og ingenting. :smile:

Fotograferer vel ca. halvt om halvt digitalt og analogt, mest landskap/arkitektur, men etterhvert også endel makro - for det meste vhja. Nikon F-utstyr, men har også en M3, en M4 og en Pentax 6x7 med et par objektiver hver.

For tiden fremkaller jeg s/h-film (Delta 400, for det meste) i heimen, men har ikke noe mørkerom for oppkopiering - så det blir innscanning og evt. utskrift den veien. Velvia, Provia og Portra sendes inn for fremkalling.

Nuvel; forsett for 2012 er å bli medlem i Aalesund Kameraklubb, de har et mørkerom fortsatt, såvidt jeg vet. :smile:

Kimmutikainen

Member
Format
Medium Format
Kim mutikainen fra Bergen, også ny her:smile: kan vel si at jeg er relativt fersk innen analog også. 120film nr 2 fremkalt i heimen:smile:

OddE

Member
Format
35mm
Hyggelig at du møter oss på vårt eget skaninaviske forum, velkommen. Farris fotoklubb er altså ikke alene om et mørkerom som er levende. Har du latt deg friste av storformat også?

-Takk for det, takk for det. Jeg vet ikke hvor levende mørkerommet er, men håper det beste. Jungeltelegrafen vil iallefall ha det til at det eksisterer - og da er mye gjort...

Ellers lurer jeg litt på om jeg ikke skal forsøke å sette opp et lite mørkerom i et ledig kott i sameiet; jeg har det meste jeg trenger på våtsiden fra tidligere, og en forstørrer tror jeg at jeg skal klare å finne meg til en penge jeg er villig til å betale - men det er og blir nå både morsommere og mer lærerikt å stå og jobbe sammen med noen, heller enn å stå alene. Klubbens mørkerom er plan A, så får vi se om det er flere enn meg som bruker det.

Storformat frister, både den langsomme, metodiske tilnærmingen og -ikke minst- de fantastiske resultatene. Jeg har mer enn en gang sett 4*5" Velvia og Provia på lysbordet - kan ikke si annet enn 'Wow!'

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Kim mutikainen fra Bergen, også ny her:smile: kan vel si at jeg er relativt fersk innen analog også. 120film nr 2 fremkalt i heimen:smile:

Velkommen Kim, fra den minst aktive moderatoren på hele APUG.

Kanskje vi skulle ordne med en titt på mørkerommet mitt - men da må jeg rydde litt først. Ting har en tendens til å flyte litt når man jobber i mørket, ikke minst på gulvet!

OddE

Member
Format
35mm
Jeg vil si at mørkerommet i høyeste grad er levende:

-Det er vi skjønt enige om; jeg tenkte på mørkerommet til Aalesund Kameraklubb, ikke mørkerom generelt. :smile:

(Har tenkt meg en tur innom klubben snart for å hilse på - har de et oppegående mørkerom, har de definitivt et nytt medlem. Kan mørkerommet bli operativt med litt innsats, har de også et nytt medlem. Er det solgt på eBay, er jeg ikke sikker på om de får et nytt medlem...)

BillBard

Member
Format
35mm
Får vel si hei jeg også da. :smile: Har akkurat registret meg så dette blir min første post her! Holder til I Lofoten, har stort sett nettopp satt opp mitt første mørkerom (ca en måned siden) og holder på å lære meg å mestre mørkerom prosessen via online kilder. Så langt har det gått strålende og jeg må si jeg begynner å bli rimelig hekta på både forstørring og fremkalling! Har stort sett all min fotografiske bakgrunn fra den digitale siden av spekteret så man kan si at jeg holder på å jobbe meg bakover i fotohistorien.

Flere som holder til i området Flakstad og omegn her?

TheViking

Member
Format
Multi Format
Finnskogen her - de dype skoger mot grensen til Söta Bror.
Opprinnelig Tromsøværing, men skjebnens luner har ført meg hit.

studiohansen

Member
Format
Medium Format
Hei, Jeg heter Svend og bruker et gammeldags filmkamera...

Kort om meg:
Jeg bor ved Eikern og nyter noen rolige stunder innimellom en stresset hverdag med en gammel RZ67 og 120 s/h film som jeg fremkaller på kjøkkenbenken. Jeg skanner og printer, så helt analogt blir det vel ikke, men det er kos uansett.

Da jeg tok ut den første filmen av Peterson tanken og så på den i lyset, var det et magisk øyeblikk og det har ikke gått over enda.

:smile:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom