Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

Oranges

A
Oranges

• 2
  • 0
  • 29
Charging Station

A
Charging Station

• 0
  • 0
  • 28
Paintin' growth

D
Paintin' growth

• 2
  • 0
  • 39
Spain

A
Spain

• 5
  • 0
  • 49

Forum statistics

Threads
198,106
Members
99,562
Latest member
jwb134
Recent bookmarks
0
OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Søren Jeg tænkte nu mere på en modlysblænde!
Du skulle kunne få en "bælgtype" til din norma (så den virker til alle objektiver), for ikke ret mange penge.
Venlig Hilsen
Mads

Pyha, ja selvfølgelig :tongue:
Hmm endnu en ting til ønskesedlen :rolleyes:
Mvh
Søren

morkolv

Member
Format
Multi Format
WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jeg:surprised: Men slik var det ikke...

Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land :D

Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle.. :wink: Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.

Vennlig Hilsen

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jeg:surprised: Men slik var det ikke...

Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land :D

Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle.. :wink: Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.

Vennlig Hilsen

Ideen med den her tråd var egentlig at lave en "klub" APUG Danmark. Det var tanken at vi kunne mødes et eller andet sted og snakke analog fotografi og hjælpe hinanden samt at få sat ansigter på. Jeg er sikker på at de fleste (N,S, SF og DK) gerne vil deltage i Skandinaviske samlinger men vi er også mange der ikke har tiden og pengene til hele weekender og rejserne.
Du har ret i at foraet under APUG er et skandinavisk forum som vi jo alle kan deltage i.
Mvh Søren

morkolv

Member
Format
Multi Format
Ideen med den her tråd var egentlig at lave en "klub" APUG Danmark. Det var tanken at vi kunne mødes et eller andet sted og snakke analog fotografi og hjælpe hinanden samt at få sat ansigter på. Jeg er sikker på at de fleste (N,S, SF og DK) gerne vil deltage i Skandinaviske samlinger men vi er også mange der ikke har tiden og pengene til hele weekender og rejserne.
Du har ret i at foraet under APUG er et skandinavisk forum som vi jo alle kan deltage i.
Mvh Søren

God ide å lage nasjonal klubb og samhørighet. Men husk samtidig at Skandinavia langt i geografisk utstrekkning (spes Sverige og Norge) slik at det i mange tilfeller kan være lettere, ta mindre tid og koster mindre å delta på APUG treff i Danmark enn i midten av Norge eller Sverige. osv. Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet? :smile:

Mvh

Tom A

Member
Format
Multi Format
....Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet? :smile:

JAAA!!! Morkolv, du har fuldkommen ret i at det analoge er vigtigere end nationalitet. Og selvfølgelig skal vi mødes på tværs af landegrænser, for så mange danskere, nordmænd eller svenskere er vi jo heller ikke på APUG, så vi kan danne store nationale klubber......desværre :sad:

At "klub" begrebet er kommet op, er vel mere et ønske om at mødes noget oftere (mere spontant), end store skandinaviske møder giver mulighed for. Jeg vil heller ikke have tid til at deltage i alle skandinaviske møder, især ikke de som bliver planlagt med kort varsel, men jeg vil helt sikkert forsøge at deltage i de møder som er planlagt med en eller to måneders varsel.

Du har ret i afstandene, især fra Sydsverige til Danmark er kortere, end til mange steder midt i Sverige eller Norge. Her støder vi nok ind i danskernes fornemmelse af afstande - personligt ved jeg, at min familie synes at der er enormt, ja nærmest ufatteligt, langt fra Nordjylland til Sydsjælland, selv om at der kun er 350 km. Jeg tror / fornemmer, at mange danskere ubevist, har det på samme måde som min familie :tongue:
Og derfor kan det være svært, lige at køre en smuttur til Sydsverige til et kort møde.

Hvorvidt en "klub" APUG DK kun skal være for dansker (yrk! grimt udtryk) synes jeg er en for snæversynet version af den verden vi lever i. Fordi APUG fungere i et internationalt miljø og det er netop en af APUG's stærkest sider, at APUG samler nationaliteterne omkring en fælles hobby og interesse. Derfor bør formuleringen nærmere være "Hvem bor så tæt på hinanden, at vi kan mødes spontant til et kort møde af nogle timers varighed." Hvorvidt der så kommer svenskere eller nordmænd til Danmark eller danskere til Sverige eller Norge - gør det kun mere spændende og interessant at deltage i :smile:

De "lokale" mere spontane møder vil også være med til at gøre de store skandinaviske møder mere sjove, da flere mennesker på forhånd, vil kende hinanden.

Hilsen Tom

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hej Morten
Tom har langt henad vejen forklaret meningen og jeg vil bare slå fast at det er bestemt ikke for at udelukke andre nationaliter (trods det uheldige udfald af folketingsvalget :D ) Vi har nok lidt nemmere ved lige at smutte til København, Odense eller Vrå end at tage til Stockholm eller Oslo.
Men meld ind og kom med ideer så skal det nok blive til noget.
Mvh
Søren

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Som alle andre danskere vil jeg tilslutte mig holdningen om at alt hvad jeg ikke kan nå til fods eller på cykel er ALT for langt væk.

Jeg ser det lokale mest som en mulighed for at få et netværk, hvor man kan få lidt offline hjælp eller inspiration.

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
........åbenbart den eneste i DK!

Forøvrigt, velkommen til! :smile:

mvh Tom

Ja, så der er et stykke hvervearbejde at gøre Stine :smile:
Nok engang velkommen
Mvh
Søren

morkolv

Member
Format
Multi Format
Hej Morten
Tom har langt henad vejen forklaret meningen og jeg vil bare slå fast at det er bestemt ikke for at udelukke andre nationaliter (trods det uheldige udfald af folketingsvalget :D ) Vi har nok lidt nemmere ved lige at smutte til København, Odense eller Vrå end at tage til Stockholm eller Oslo.
Men meld ind og kom med ideer så skal det nok blive til noget.
Mvh
Søren

Hei Søren,

Mitt første poeng var ikke å ha innvending mot Nasjonale og lokale APUG klubber og treff, men å få deres diskusjon om en (din) mulig hullete belg ut av "Hvor mange Dansker er det på Apug?" tråden. Det tror jeg at "hele" Skandinavia kan ha glede av å lese om og kanskje bidra med innspill til. :smile: For ikke å snakke om hvor mange Dansker jeg trodde det var her..:smile:

Mvh
Morten

Last edited by a moderator:
OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hei Søren,

Mitt første poeng var ikke å ha innvending mot Nasjonale og lokale APUG klubber og treff, men å få deres diskusjon om en (din) mulig hullete belg ut av "Hvor mange Dansker er det på Apug?" tråden. Det tror jeg at "hele" Skandinavia kan ha glede av å lese om og kanskje bidra med innspill til. :smile: For ikke å snakke om hvor mange Dansker jeg trodde det var her..:smile:

Mvh
Morten

Du har ret men det var også nærmest en threadjacker :smile:
Mvh
Søren

pbpeder

Member
Format
Medium Format
UPS - Har glemt at melde mig på i denne tråd....:smile:))

Men der sidder altså også en enkelt i Frederiksværk - Så er vi vist 4 i Nordsjælland, måske basis for et lille møde...?

vh

/peder

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
JA .... og dog da....
er er en eller anden der laver en liste ??????
Foreningsdanmark må vel stikke hovedet frem ......:smile:)

niels-erik

PS... og så skal vi da også ha' alle skandinaviske APUG'er med... altså dem der er 'sprunget ud af skabet'

Last edited by a moderator:
OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format
Indtil videre
In order of ...........
Gandolfi/ Emil Schildt
Tom A
Erik Hartmann
JLP/ Jan i Oregon
Linow/ Thomas
Loman/ Mads
Nicolai i New York (staten)
Kaj F
Kvistgård/ Søren
Falkenberg/ Mikkel
Blue Lemon/ Claus
Stine
Jan Bruun
og så mig selv. altså 12 her i Dk.
Mvh
Søren

Tom A

Member
Format
Multi Format
Hov Søren! Du har glemt pbpeder, så vi er 13!

Tom

Indtil videre
In order of ...........
Gandolfi/ Emil Schildt
Tom A
Erik Hartmann
JLP/ Jan i Oregon
Linow/ Thomas
Loman/ Mads
Nicolai i New York (staten)
Kaj F
Kvistgård/ Søren
Falkenberg/ Mikkel
Blue Lemon/ Claus
Stine
Jan Bruun
og så mig selv. altså 12 her i Dk.
Mvh
Søren

OP
OP

Soeren

Member
Format
Multi Format

pbpeder

Member
Format
Medium Format
Hej Søren.....

Du er tilgivet - det er jo trods alt snart jul...:smile:))

vh

/peder

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Og så er det vel smart vi skulle prøve at hilse på hinanden et eller andet i landet....
København ???? (har mulighed for lokaler)
Odense ????

Eller et andet forslag....????

niels-erik

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom