....Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet?
JAAA!!! Morkolv, du har fuldkommen ret i at det analoge er vigtigere end nationalitet. Og selvfølgelig skal vi mødes på tværs af landegrænser, for så mange danskere, nordmænd eller svenskere er vi jo heller ikke på APUG, så vi kan danne store nationale klubber......desværre
At "klub" begrebet er kommet op, er vel mere et ønske om at mødes noget oftere (mere spontant), end store skandinaviske møder giver mulighed for. Jeg vil heller ikke have tid til at deltage i alle skandinaviske møder, især ikke de som bliver planlagt med kort varsel, men jeg vil helt sikkert forsøge at deltage i de møder som er planlagt med en eller to måneders varsel.
Du har ret i afstandene, især fra Sydsverige til Danmark er kortere, end til mange steder midt i Sverige eller Norge. Her støder vi nok ind i danskernes fornemmelse af afstande - personligt ved jeg, at min familie synes at der er enormt, ja nærmest ufatteligt, langt fra Nordjylland til Sydsjælland, selv om at der kun er 350 km. Jeg tror / fornemmer, at mange danskere ubevist, har det på samme måde som min familie
Og derfor kan det være svært, lige at køre en smuttur til Sydsverige til et kort møde.
Hvorvidt en "klub" APUG DK kun skal være for dansker (yrk! grimt udtryk) synes jeg er en for snæversynet version af den verden vi lever i. Fordi APUG fungere i et internationalt miljø og det er netop en af APUG's stærkest sider, at APUG samler nationaliteterne omkring en fælles hobby og interesse. Derfor bør formuleringen nærmere være "Hvem bor så tæt på hinanden, at vi kan mødes spontant til et kort møde af nogle timers varighed." Hvorvidt der så kommer svenskere eller nordmænd til Danmark eller danskere til Sverige eller Norge - gør det kun mere spændende og interessant at deltage i
De "lokale" mere spontane møder vil også være med til at gøre de store skandinaviske møder mere sjove, da flere mennesker på forhånd, vil kende hinanden.
Hilsen Tom