Halløj i stuen. Har læst med i et stykke tid, men har nu meldt mig ind.
Det første kamera var et brugt Olympus OM10 med 50mm f:1,8, det blev udskiftet til en OM2 og en 35-70mm, og senere suppleret med en Tokina 70-210 zoom. OM2eren gik imidlertid i stykker under en ferie i frankrig i 1996, og blev deværre aldrig repareret. Interessen for fotografering havde også været for nedadgående i nogen år, så jeg klarede mig med et engangskameraer og billigt lille gult Point and Shoot i mange år. Det fungerede til snapshots, men heller ikke til andet.
Efter at have ligget stille i mange år blev interessen for at fotografere vækket med indkøbet af et digitalt point&shoot i 2004 (Konica-Minolta G400), det blev suppleret med et dSLR i 2006 (Nikon D50+18-55&70-300). Og de er så igen lige blevet opgraderet til et Nikon P50 og et Nikon D80.
Nåja, så har jeg også en kameratelefon, men selvom det er en af de bedre bliver det ikke brugt til "seriøse" billeder.
Jeg har savnet looket af et RIGTIGT sort/hvid billede, for selvom man kan lave meget på computeren er der intet der overgår et "rigtigt" sort/hvid billede lavet på rigtigt papir. Så nu vender jeg tilbage til Olmpus igen, ikke med et spejlrefleks, for jeg har rigeligt at slæbe på af digitalt grej, men et Olympus Trip 35. Det er valgt udfra god omtale på nettet, og fordi det er lille og simpelt. Det er faktisk så simpelt at der ikke engang er et batteri i det.
http://www.retrography.com/olympus.htm
Og så er det en minimal investering hvis det ikke bliver noget jeg kommer til at gøre så meget i. I første omgang vil jeg skyde nogen film og få fremkaldt hos fotohandleren, men på sigt skal jeg nok finde en fotoklub så jeg kan få "fingrene i suppen" igen.
Jeg fotograferer stort set alting, og har stort set altid et kamera på mig.
mvh Klaus
-Verdens navle (Valby)