I følge annoncen kan den tage op til 4X5".
Skulle modellen kunne tage større negativer end det?
Mvh
Søren
Jag menade bara: holl koll på sajten. Du kan söker i avgränsande län, eller hela sverige, om du är beredd at köra lite längre.
Kolla också på fotosidan.se, som har en classifieds sida. Ingen fyndgruva precis, men rimliga priser i alla fall.
Durst 138 skulle kunne ta' 13x18cm negativer.
når man måske kan blive i tvivl, så er det at det tyder på at det er nedgraderet, størrelsesmæssigt, for at montere et multigradehovede på det...:confused:
kun een måde at finde ud af det på..
ring.. (hans tlf nr:59 30 66 06)
Seføli. Jeg tror lige jeg klapper hesten lidt, budgettet er en smule trængt lige nu
Hmm det er faktisk ikke den første Durst 138 jeg har set til salg. Måske er de ikke så sjældne endda.
Hvor stor er sådan en svend egentlig og hvad vejer den?
Mvh
Søren
Er der nogen af jer der er eksperter i 3D CAD arbejde ? Jeg har adgang til en 3D printer og vi kan lave en masse sjove fototing ved fælles hjælp.
Tja, jeg har nu svært ved at se hvorfor det ikke er en relevant forespørgsel. Når jeg bringer det op her, så er det i forlængelse af mine interesser. Jeg er ved at lave et kamera som en eksamensopgave på universitetet. I den forbindelse har jeg søgt information herinde og kan se at flere af de produkter som bruges nemt ville kunne produceres i en 3D printer frem for i f.eks. træ. Det kunne f.eks. være en splitback ramme som kunne printes for omkring 100 kr. i materialer. Det synes jeg er yderst relevant. Mindst lige så relevant som jagten på fremkalderudstyr.
Ja, det er ærgeligt at det sted i danmark, hvor den "analoge fane" vejrer højest ligger så nordligt, især når man ikke lige bor i nærheden!
Jeg har lige været i Frederikshavn i denne weekend, som Vrå jo ligger i nærheden af, og der er altså kun 4 timer fra Næstved derop!!! Det er da tæt på, især med noget godt musik på bilstereoen
mvh Tom
ja - men så sku' du da ha' kigget ind.... jeg giver altid en kop kaffe eller lign...
Jamen, så kan det være, at jeg gør det næste gang
Har trodsalt familie i Jerup, så det sker, at jeg er i området.
mvh Tom
Jeg kunne godt tænke mig hvis vi kunne mødes til nogle korte møder, hvor vi kunne fortælle om det vi går og laver. Måske kigge lidt på teknik og udstyr. Sidst men ikke mindst kigge på billeder. Altså sådan lidt fotoklub agtigt. Det er også altid rart at få sat ansigter på.
Søren
Har du gennemset din bælg for huller?
I den korte periode jeg havde et sinar norma, var der huller i alle de bælge jeg havde (tre, 1 13x18 og to 4x5), endda den 13x18 bælg jeg fik som erstatning for den med huller i, var der huller i. Så det ser ud til at dette er normalt med ældre sinar bælge (nok en kombination af at have været brugt meget, for derefter ikke at have været i brug i længere tid).
Det kunne også være lystætningerne rundt om 13x18 bagstykket. På det jeg havde, var de stort set smuldret bort, og det gjorde at jeg fik to fede striber falsk lys på næsten alle mine billeder.
Venlig Hilsen
Mads
Hvis det er optikken, er løsningen heldigivis enkel!
Så lad os håbe det er problemet.
Venlig Hilsen
Mads
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?