Hvad mangler DU af udstyr ?

Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 86
Field #6

D
Field #6

• 7
  • 1
  • 87
Hosta

A
Hosta

• 16
  • 10
  • 186
Water Orchids

A
Water Orchids

• 5
  • 1
  • 108

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,936
Members
99,509
Latest member
Paul777
Recent bookmarks
0

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
I disse tider hvor alverdens fotografer giver deres analoge udstyr væk er det en mulighed at vi i denne tråd skriver de ting vi søger ind. Så kan vi hjælpes ad med at få fat i udstyr gratis eller til meget lave priser. Jeg løber selv jævnligt ind i analogt udstyr jeg ikke er interesseret i, men som måske kunne være noget for andre. Hvis I andre er med på det, så kan vi jo aftale at de ting vi får gratis, betaler modtageren for forsendelsen hvis ikke de afhenter det.

Her er hvad jeg søger:
Softfocus objektiv til mit gamle rejsekamera
Stativ til mit Sinar
8x10 filmkassetter
Kasse til opbevaring af coatede glasplader

Klaus Kokholm

Member
Format
35mm
Personligt kunne jeg godt bruge en fremkaldertank (til 35mm/120-film) og en mørkepose.

Jeg har et gammelt Voigtländer 6*9 foldekamera (loppemarkedskøb).
Såvidt jeg kan se fungerer lukkeren, bælgen ser pæn og hel ud, men der er noget galt med åbne/lukkemekanismen til bagstykket. Om ikke andet kan det bruges til reservedele.

mvh Klaus

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Hej Klaus,

fremkaldertanken tror jeg at jeg kan klare i næste uge. Skal hente noget mørkekammerudstyr og tror der må være sådan en imellem, og jeg skal ikke selv bruge sådan en.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
fin ide.

mit største ønske er et 8x10" forstørrelsesapparat...

(så lige Sally Mann her til aften - stof til eftertanke)

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
4"x5" forstørrelsesapparat ....... Fremkaldertank til 13x18 negativer.... En Jobo "maskine" som kan rotere mine fremkaldertanke.... en 13x18 kasette til collodium-plader..... hvis det er muligt....

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
4"x5" forstørrelsesapparat ....... Fremkaldertank til 13x18 negativer.... En Jobo "maskine" som kan rotere mine fremkaldertanke.... en 13x18 kasette til collodium-plader..... hvis det er muligt....

Hej Erik,

jeg har en Durst Comot rotere-dims, der passer til Jobo-tanke - se vedhæftede billede. Kan du bruge den?

Attachments

• R0011668.JPG
    R0011668.JPG
    83.2 KB · Views: 103
OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Se nu begynder det at fungere.

Niels-Erik - Jeg tror måske at der kommer et 4x5" forstørrelsesapp i denne uge, men er ikke helt sikker.

Jerevan

Member
Format
Large Format
Jag har en Sinarplatta, av den äldre sorten som har "öron" och är borrad för Copal 0-slutare, om nån behöver. Jag letar efter en Ilford EM-10 och en Jobo 3006 för 5x7" bladfilm. Om någon hittar billig färg- eller diafilm i 13x18 eller 5x7" så är jag intresserad... :smile:

Format
Multi Format
Har fået nogle udløbne farvefilm (ca2002) som har været opbevaret i kølerum. Det er 24x36 og da jeg udelukkende fotograferer i S/H
foræres de væk, det drejer sig om: 20 stk Ektachrome 160T kunstlys, 10 stk Kodachrome 25, 10 stkVelvia 50 asa dagslys
og 25 Polaroid Presentation 100 asa
Flemming Sarup

KajF

Member
Format
4x5 Format
Jeg kunne seriøst godt bruge en stor lukker 65mm eller mere i diameter!

Har lidt i overskud, vil gerne bytte eller lign:

en M42 Pentax Super Takumar 50mm f1,4
en M42 Zenit 16mm semifiskeøje
en M42 til Canon adapter
en Olympus IS3000 med en glimrende 35-180mm (24x35)
em Mamiya C33 med en 135mm (med frontdæksel & taske til optiken + lidt film - er i absolut glimrende stand
en Leica M 50f2,0 Summicron kan skubbes ind i huset
Måske en 13x18cm kassette til glasplader (skal lige checke)
en 90mm optik til en Graflex 4x5" (uden plade, lukker ser OK ud)
to stk. spritnye Hoya HMC (tror jeg da) 49mm UV filtre
1 stk 43mm B&W MRC UV filter

loman

Member
Format
35mm
Jeg mangler mere eller mindre desperat et 4x5 forstørrelsesapparat.
Venlig Hilsen
Mads

P.S. Hvem har forkørselsret Far eller Søn???

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Jeg mangler mere eller mindre desperat et 4x5 forstørrelsesapparat.
Venlig Hilsen
Mads

P.S. Hvem har forkørselsret Far eller Søn???

jeg/vi har 5-6 stykker. det er helt muligt, at vi ikke skal bruge alle i det nye fotohus, så hvis du har lidt tålmodighed, så er der mulighed for at vi finder ud af no'e...

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Jeg kunne seriøst godt bruge en stor lukker 65mm eller mere i diameter!

Har lidt i overskud, vil gerne bytte eller lign:

en M42 Pentax Super Takumar 50mm f1,4
en M42 Zenit 16mm semifiskeøje
en M42 til Canon adapter
en Olympus IS3000 med en glimrende 35-180mm (24x35)
em Mamiya C33 med en 135mm (med frontdæksel & taske til optiken + lidt film - er i absolut glimrende stand
en Leica M 50f2,0 Summicron kan skubbes ind i huset
Måske en 13x18cm kassette til glasplader (skal lige checke)
en 90mm optik til en Graflex 4x5" (uden plade, lukker ser OK ud)
to stk. spritnye Hoya HMC (tror jeg da) 49mm UV filtre
1 stk 43mm B&W MRC UV filter

da vi har tre C330 Mamiya'er, er det muligt at jeg vil købe(eller har en køber) til dit C33....
hva' ska' det koste?

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg kunne godt bruge et 6X6 TLR. KajF hvad skal din Mamiya C33 koste? Jeg giver gerne Emils "klient" forkøbsret men hvis........ :smile:
en 4X5" ala speed graphic e.l. til håndholdt brug. Jeg tænker noget i retning af TriX @100-1600ISO i Diafine, det kunne være sjovt.
Og et storformat forstørrelses apparat, helst et 5X7"/13X18cm men da de åbenbart ikke hænger på træerne villle jeg gerne i gang med et 4X5".
KajF hvad måler dit Liesegang H*B*D? Du/I snakkede om at det er ret kompakt så et sådant kunne være interessant.
Erik og Mads nu ikke noget med at slås indenfor.......... det er så dejligt vejr ude :D
Mvh

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Dette begynder at minde lidt om min datter i gang med BR-kataloget :smile:

Jeg vil gerne melde mig på banen som køber til et TLR - gerne et Mamiya C33, omend jeg kan forstå at efterspørgselen allerede nu overstiger udbuddet!

Soeren

Member
Format
Multi Format
Dette begynder at minde lidt om min datter i gang med BR-kataloget :smile:

Jeg vil gerne melde mig på banen som køber til et TLR - gerne et Mamiya C33, omend jeg kan forstå at efterspørgselen allerede nu overstiger udbuddet!

Ja ja men jeg er nu heller ikke desperat efter noget af det endnu, heller ikke C33'eren.
Mvh

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hej Klaus,

fremkaldertanken tror jeg at jeg kan klare i næste uge. Skal hente noget mørkekammerudstyr og tror der må være sådan en imellem, og jeg skal ikke selv bruge sådan en.

Meld lige tilbage mht fremkaldertenken. Hvis der ikke er nogen har jeg muligvis en liggende jeg ikke bruger.
Mvh

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Kære Mads..... Det har Far'en selvfølgelig.......

- Må jeg foreslå et familiekøb? Mens den ene af jer nørder i mørkekammeret, kan den anden jo passe de små Hartmænner (indtil de er gamle nok til at hjælpe til...)

loman

Member
Format
35mm
Emil, hvis der bliver et 4x5 forstørrelsesapparat tilovers, vil jeg da være mere end taknemmelig. Heldigvis er jeg god til at være tålmodig... når det gælder!
Venlig Hilsen
Mads

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
- Må jeg foreslå et familiekøb? Mens den ene af jer nørder i mørkekammeret, kan den anden jo passe de små Hartmænner (indtil de er gamle nok til at hjælpe til...)

Det er jo en god ide. Min datter på knap 4 år har været meget hjælpsom. Hun var med til at coate papir forleden. Først hjalp hun med at holde øje med termometeret og hun var god med penslen til at coate papiret. Jeg glæder mig til at se resultatet.

KajF

Member
Format
4x5 Format
Jeg vidste ikke at der var så stor interesse for en C33 (min er dog i usædvanlig god stand) - jeg vil egentligt foretrække en form for bytte, men kan dog også overtales til en handel.

Er da modtagelig for bud :smile: - vil dog foretrække at det bliver brugt (der er ca 10 S/H film med)

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Jeg vidste ikke at der var så stor interesse for en C33 (min er dog i usædvanlig god stand) - jeg vil egentligt foretrække en form for bytte, men kan dog også overtales til en handel.

Er da modtagelig for bud :smile: - vil dog foretrække at det bliver brugt (der er ca 10 S/H film med)

Kaj - har du en idé om, hvad du nogenlunde ideelt vil have for din C33? Det er lidt svært at byde ind uden en forestilling om hvilket prisleje vi skal sigte efter.

Tanken er da i øvrigt at bruge det til det er slidt op :smile:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom