Hvad mangler DU af udstyr ?

Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 2
  • 0
  • 22
Walking Away

Walking Away

• 2
  • 0
  • 48
Blue Buildings

A
Blue Buildings

• 2
  • 0
  • 33
Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 102

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,944
Members
99,512
Latest member
filmcodedev
Recent bookmarks
0
OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Er der nogen der skulle have en fremkaldertank til 4x5" film. Den må gerne kunne tage mange film på en gang. Måse har jeg noget vi kan bytte med.

mvh
Mikkel

Johnnyszum

Member
Format
Medium Format
Hej Falkenberg.

Ja hvis du skulle falde over et forstørrelsesapparat til 6x7 så ville jeg blive rigtigt glad. Må da gerne kunne tage større negativer for ligesom at fremtidssikre :smile:, men 6x7 ville være skønt. Mangler for øvrigt alt til mørkekammer ink. fremkaldetank til 6x7.

MVH
Johnny

Soeren

Member
Format
Multi Format
Johnny, De fleste universaltanke fra Paterson og Jobo tager 120film (4.5X6 - 6X6,-7,-9,-XX) Så du skulle have nemt ved at finde en. Det er kun de allermindste tanke der kun tager 135film (24X36, mm.)
Mvh

HåkonBerger

Member
Format
35mm
Skulle gjerne hatt meg en skikkelig lupe og et lysbord. Litt tungvint å se på velvia film opp mot himmelen hele tiden

Johs

Member
Format
Large Format
Håkon, har du plass til et profbord på ca,1X1,6-2,0meter? Isåfall kan du koble på en henger og hente et gratis i Larvik. Ring 2 dager før du kommer.
Johs

Halvis

Member
Format
35mm RF
Jeg har noe til overs:

Yashica Minister II, original taske, Yashica 46mm UV-filter, Yashica solblender. Alt i pen eske, inkludert bruksanvisning, forhandleroversikt for hele verden og garantibevis fra 1967 (Film-O-Matic A.S., København). Meget pent behandlet av forrige eier, og i mint stand. Noen små slitasjemerker på tasken.

Voigtländer Vitoret D, original taske. I pen eske, med bruksanvisning og prisanheng med Voigtländerlogo (uten pris). Alt mint.

Yashica'n har vært meget pent behandlet av en pensjonert suffløse på Den Norske Opera. Voigtländeren var hennes fars. Dette kameraet har knapt vært ute av esken. Alt ser ut til å fungere meget bra. Inkludert lysmåleren på Yashica'n.

Disse blir med til Larvik, og jeg har dem med på treffet om noen skulle ha noen interesse for disse.

Jeg har veldig lyst på en Canon 7(s)+50mm f/0.95, om det er noen som har en å avse. Gjerne bytte/mellomlegg.

Ellers er jeg også interessert i Bessa R3M+40mm f/1.4.

Ingen av disse behøver å være mint, men i god/brukbar stand.

Johs

Member
Format
Large Format
Andreas sitt ønske er mobiltelefon med innebygget spotmåler og Zone skala. Mitt er en fem og kvart tommer diskettstasjon som kan lese 5X7toms planfilm slik at det blir lettere å kunne vurdere negativene før jeg går i mørkerommet og får det ut på skikkelig papir ( med kornstruktur ).
I kveld kjøpte jeg 40 ruller 135 film fra Adox_ verdens skarpeste film, 800linjer pr.mm. Mat for min 50mm Summilux.
Det blir nok noen ruller igjen til treffet!!
Ole, jeg sender deg noen ruller!

Johs

Member
Format
Large Format

Johs

Member
Format
Large Format
Jo, skarpt er det som ligger innenfor dybdeskarpheten. Særdeles gode på plane motiver.
NOCTILUX 50mmf1.2
http://www.advance-lab.com/photo/lens/lenses.html

Leica har jo også en 75mm lysstyrke F:0,87 fra starten av 40 tallet. Laget i 3 eksemplarer. Jeg holdt objektivet i mine hender på fabrikken en søndagskveld i 1974. Det ligger et i hylla ved inngangspartiet i Solms, nederste hylle. Glasset er rødt.
På 1 meters avstand er dybdeskarpheten 8mm på full åpning. Tabellen har jeg.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom