Fotografi

Forum statistics

Threads
198,311
Members
99,593
Latest member
StephenWu
Recent bookmarks
0
Format
Multi Format
Norsk fototidskrift, fra 1960-tallet og fremover....

Jeg har samlet i årganger fra slutten av 1960-tallet, litt sporadisk og fra 1971 systematisk fram til midten av 1980-tallet, så vidt jeg husker.

Nå er tiden kommet til å rydde og spørsmålet er om noen er interessert.
Det er noen hyllemeter historie dette her, med bilder, kameratester, teori og praksis - og en haug unge mennesker, som etter hvert har blitt svært gamle!

Jeg aner ikke hva noe slikt er verdt, eller OM det er verdt noe, men hører gjerne fra dere! :smile:

hovmod

Member
Format
Multi Format
Hm. Det hadde vært kult - men jeg har jo selvsagt egentlig ikke plass. Hvor mye er det snakk om?
Det er for trist å hive sånt, da.

Og á propos hiving: jeg var innom renholdsverket og leverte noen kanner med brukt Rodinal her om dagen, og ble stående og snakke med han kompisen en stund. Etter hvert som han fant ut hvor entusiastisk jeg var sa han at nå var det best vi sluttet å snakke, for jeg ville begynne å grine hvis jeg visste hvor mye fotoutstyr det kastes, og som de bare destruerer. :surprised:

OP
OP
Format
Multi Format
Det er snakk om en hyllemeter eller muligens 1,5. Masse interessant inni de bladeene. Om du lurer på et kultkamera, feks Ricoh Singlex TLS 401

http://www.camerapedia.org/wiki/Ricoh_TLS_401

så kan du slå opp i Fotografi og lese testen og mottakelsen den gang det var nytt! (jeg har et og har brukt det i 2010 [eller var det 2009?])

Renholdsverket: Her bør alle ta kontakt med lokalt mottakspunkt og få dem til å soirtere ut det de kommer over, det skal nå etableres gjenbrukssentraler i alle kommuner, og akkrat gammelt fotoutstyr er veldig godt egnet tiol akkurat gjenbruk. Det er ingen risiko med utdatert elektrisk utstyr heller som med alle de hundretusen PC'er som kastets hvert år. Så ta en tur på søppelmottaket og fiunn ut hvor en offisiell henvendelse skal rettes!

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom