en liten utställning, min första

On the edge of town.

A
On the edge of town.

• 5
  • 3
  • 66
Peaceful

D
Peaceful

• 2
  • 11
  • 196
Cycling with wife #2

D
Cycling with wife #2

• 1
  • 3
  • 84
Time's up!

D
Time's up!

• 1
  • 1
  • 78

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,256
Members
99,581
Latest member
ibi
Recent bookmarks
0
Format
35mm
Hej!

nu är det dags. Jag har fått lov att hänga några foton på ett Café på Södermalm i Stockholm. Café Duo på Wollmar Yxkullsgatan 3. Det är bara ett litet café, men ändå spännande eftersom det är min första utställning.

Fotona är tagna på 35mm film, svartvitt och färg, mest med en gammal Nikon. Ja, just det, det är olika scener från Tadzjikistan, ett land där jag har bott i två år. (Printade digitalt, för dem som tycker det är viktigt att veta.)

Kom gärna förbi och titta torsdagen den 9 september från kl 18.00, då bjuder jag på ett glas vin! Eller någon annan gång. Vänner och familj tycker ju att bilderna är fina, men det vore roligt att få höra vad andra tycker... :wink:

Välkomna!

OMU

Member
Format
Multi Format
Gratulerer!
Vi er i Stocholm fra tid til annen, men kommer vel ikke tilbake før etter jul.
Og da er vel utstillingen din tatt ned?

OP
OP
Erik Petersson
Format
35mm
Jag lägger ut bilderna på internet, på något sätt, och kanske här också. Inscannade negativ är ju inte populära bland puristerna här tyvärr, men det är så jag gör mina bilder.

Jesper

Subscriber
Format
Multi Format
Gratulerar, det låter spännande.
Tyvärr är jag långt ifrån Stockholm, men det ska bli kul att se dem på nätet.

Lycka till.

Format
Multi Format
Jag lägger ut bilderna på internet, på något sätt, och kanske här också. Inscannade negativ är ju inte populära bland puristerna här tyvärr, men det är så jag gör mina bilder.

Purister og purister, for å få til å vise NOE her, må man bruke en scanner uansett, skal man være SÅ puristisk (el. upraktisk!) får man heller slå i stykker PC'n si opp strømabonnentet kaste alt og flytte ut i skogen!

OP
OP
Erik Petersson
Format
35mm
Purister og purister, for å få til å vise NOE her, må man bruke en scanner uansett, skal man være SÅ puristisk (el. upraktisk!) får man heller slå i stykker PC'n si opp strømabonnentet kaste alt og flytte ut i skogen!

Det låter inte så dumt egentligen, synd bara att det börjar bli höst! :smile:

OP
OP
Erik Petersson
Format
35mm
Hej! Här kommer tre av bilderna. De visar sporten buzkashi. Det är ett slags hästpolo, med en slaktad get istället för boll.

4965774118_521758017d_b.jpg

4965774494_ff6a7f0778_b.jpg

4965773848_ea8c88e06e_b.jpg

OMU

Member
Format
Multi Format
Fantastisk flott.
Likte spesielt godt kombinasjonen av lys og støv i bilde #1
Glad jeg ikke sitter til hest og slåss om plassen i bilden #2. Her synes jeg du har greid å fortelle en hel historeie om farten og stemningen i dette spillet.

Håper du får mange besøkende til utstillingen din!

OP
OP
Erik Petersson
Format
35mm
Fantastisk flott.
Likte spesielt godt kombinasjonen av lys og støv i bilde #1
Glad jeg ikke sitter til hest og slåss om plassen i bilden #2. Her synes jeg du har greid å fortelle en hel historeie om farten og stemningen i dette spillet.

Håper du får mange besøkende til utstillingen din!

Tack! Det är gott att höra!
Ja, jag ska berätta lite om sporten på torsdag. Reglerna är för övrigt mycket enkla. Man ska ta tag i getkadavret med handen och rida med det mellan två målstolpar. Det är svårt eftersom alla andra försöker ta geten ifrån dig. Den sista bilden visar en målgång. Efter varje omgång delas ett pris ut. Kanske pengar, kanske en teve eller om arrangören är rik, en billig bil.

Det krävs mycket erfarenhet av både häst och människa, och folk fortsätter spela högt upp i åldrarna. Säsongen börjar för övrigt nu!

Format
Multi Format
Hvor i verden foregår dette? Ser ut som Kirgisistan, Mongolia eller deromkring!

Flotte bilder! Likte særlig nr 3, hvor du har lykkes flott med å legge skarpheten på riktig sted!
Dette går nok så raskt at hverken hest, menneske eller fotograf rekker å tenke stort!

Sa du hvilket kamera du bruker?

OP
OP
Erik Petersson
Format
35mm
Det här var i Tadzjikistan, vintern 2005. Bilderna är tagna med en Nikon F3 och FE. Objektiven vill jag minnas är 35mm E f2.8, AIS 50 mm f1,4 och AIS 70-200 mm f4.5. De svartvita är tagna på Tmax 400. Men jag minns inte vilken film jag använde till fotot i färg.

Tack! Ja, jag gick omkring på kullarna runt spelplanen och fotograferade i full koncentration i ett par timmar. Efteråt mindes jag knappast vilka bilder jag tagit, så koncentrerad var jag, även om det låter konstigt.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom