Dansk, svensk og norsk en naturlig del av forumet?

Memoriam.

A
Memoriam.

• 5
  • 4
  • 67
Self Portrait

D
Self Portrait

• 1
  • 0
  • 29
Momiji-Silhouette

A
Momiji-Silhouette

• 2
  • 2
  • 43
Silhouette

Silhouette

• 1
  • 0
  • 45
first-church.jpg

D
first-church.jpg

• 6
  • 2
  • 96

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,991
Members
99,521
Latest member
OM-MSR
Recent bookmarks
0

George

Member
Hmm Jeg har efterhånden været her et par år og jeg må indrømme at jeg ikke har bemærket at vi har en skandinavisk "regional group" :smile:
.....
:D
Mvh Søren
En skandinavisk "regional group" ?? Inget att tala om. Inte ens min dator will scriva pa svenska numera - som du ser...:wink:

Pete H

Member
Format
Multi Format
Et gratis kurs i norsk, dansk, og svensk på APUG. Det er veldig fint! Jeg ber dere om å skrive veldig langsomt, slik at jeg kan forstå. :tongue:

Pete

Jerevan

Member
Format
Large Format
Hmm Jeg må lige spørge.
En Sinar Norma [snip]
til 2000Dkr
Er det et godt køb?

Spring och köp! :D Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen. :smile:

Last edited by a moderator:

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Hmm Jeg må lige spørge.
En Sinar Norma med:
150mm f5,6 Angulon
90mm f8 Super Angulon
6X7 bagstykke
12 4X5" filmholdere
en Polfilmholder 4X5"
en 2X3" polfilmholder
+ nogle småting
til 2000Dkr
Er det et godt køb?

det er ALT for dyrt (du har set det på dba?) :tongue:

een af mine elever har lige købt; og hold nu fast:

Sinar Norma med 8(!!) objektiver, hvoraf 5 er symarer (dobbelt objektiver).
altså 13 brændvidder....

kasse - vidvinkelbælg - pol - kassetter - søgerlup + en masse film til......

1000 + transport. ialt 1250!!

det er skønt at være analog i disse tider!:D

Soeren

Member
Format
Multi Format
Spring och köp! :D Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen. :smile:

Jo det er korrekt. Det viser sig faktisk at det er 5X7 standarden med 4X5 reduktionsbagstykke der sidder på. Så den mangler 5X7 bagstykket og 5X7 normalbælgen.
Mvh Søren

Soeren

Member
Format
Multi Format
det er ALT for dyrt (du har set det på dba?) :tongue:

een af mine elever har lige købt; og hold nu fast:

Sinar Norma med 8(!!) objektiver, hvoraf 5 er symarer (dobbelt objektiver).
altså 13 brændvidder....

kasse - vidvinkelbælg - pol - kassetter - søgerlup + en masse film til......

1000 + transport. ialt 1250!!

det er skønt at være analog i disse tider!:D

Puha ja det er billigt. Men er det et tilbud der dukker op en gang om ugen? :smile:
Det er jo også det med at få lov at rode med apparatet inden man køber og det er svært hvis sælger befinder sig i alperne.
Mvh Søren

Soeren

Member
Format
Multi Format

PM Sendt
Mvh Søren

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Emil......Så er det op til dig.......:smile:)

Skandinavisk APUG træf i Vrå til foråret ??????
Forlænget week-end.....surstrømling bandlyst......
Selvom det ser ud til at vore svenske venner har lidt svært ved at komme til Vrå ... så er der jo stadig toget.....

Niels-Erik

PS... gad vist om jeg ikke kan overtale sønnen Mads til at komme med ???

Jeg tar i alt fald mit ICA og mit gamle Leica med.......

Halvis

Member
Format
35mm RF
Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?

Dette er kanskje av interesse: Farris Fotoklubb hadde sommertreff i sommer som ser ut til å ha vært svært vellykket! Dessværre kom jeg meg aldri dit, men de som var der skryter fælt. Jeg vet med sikkerhet at det er planlagt nytt sommertreff for midten eller slutten av Juli neste år, men jeg sitter ikke på noen datoer ennå. Rundt dette har det nå begynt å svirre endel rykter, om at det kanskje blir et skandinavisk/nordisk ukelangt APUG sommertreff i Larvik!

Nå er jo dette min hjemby, og jeg vet jeg har ferie da, så jeg vet hvor jeg skal! Om Slavomir Polivka kommer en tur innom (noe han sikkert gjør), blir det kjapt og enkelt å handle FOMA film også!

Det er forresten enkelt å komme seg til Larvik fra Danmark: Det går ferge fra Hirtshals til Larvik. Eventuellt kan man reise via Oslo og ta toget ned.

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?

Det er nok meg, det! :wink:

Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?

Halvis

Member
Format
35mm RF
Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?

Har ikke peiling... Kanskje jeg var opptatt med et eller annet som hadde veldig med Australia å gjøre akkurat da... :rolleyes:

Uansett bør det kanskje igangsettes en kampanje i privat regi for å samle flest mulig skandinaver her inne?

Antje

Member
Format
Medium Format
Vill man använda ett nordiskt språk, är det bara att göra det. Själv tycker jag det vore kul med flera icke-engelska inlägg. Svenska och Norska går bra, jag är inte så säkert om danska:

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

:D Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också :wink: ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes: :smile:

Antje

Soeren

Member
Format
Multi Format
:D Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också :wink: ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes: :smile:

Antje

:surprised:
Antje er du oprindeligt svensk eller.........????
Dit svenske er da ikke så dårligt, synes jeg.
Dansk er altså ikke så slemt at i behøves at moppe :sad: :D
Mvh Søren

Antje

Member
Format
Medium Format
:surprised:
Antje er du oprindeligt svensk eller.........????
Dit svenske er da ikke så dårligt, synes jeg.
Dansk er altså ikke så slemt at i behøves at moppe :sad: :D
Mvh Søren

Nej, tack... Jag är bara tysk. :smile: Men min bästa vän är svensk, och han lärar mig svenska då och då. Jag förstår mycket och jag gillar att läsa svenska böcker, men jag är alldeles för rädd att prata själv. :wink: Och det är så lätt att prata engelska med varandra.

Danska låter bra i alla fall. Jag förstår ingenting, men jo, det låter vacker. :wink:

Antje

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg synes at din vän har gjort et godt stykke arbejde. Kom bare i gang med at prata

Mvh Søren

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Hilsen fra Moderator:

Jeg har skilt fra Søren's spørsmål om hvor mange danskere der er her på APUG til en egen tråd.

Ta det som en oppfordring til å starte nye, lignende tråder for de andre land!

Mvh

BTE 1948

Member
Format
Multi Format
Bare som en liten hilsen for å si at det er Norsk her til, rigtignok med et Svensk navn.
Mvh
Bte

BTE 1948

Member
Format
Multi Format
Benytter anledningen til et spørsmål i det Scandinaviske forumet :
Et det noen som har kjenskap til et kamera som heter : SKANDIA med modell betegnelse 556
Laget ved Skandinavisk Camera Industri i Danmark ??
Mvh
BTE

Johs

Member
Format
Large Format
Hei til dere alle sammen.
En sommer og en vinter er forbi siden Sommersamling 2007 i Larvik. Forumet vokser seg sterkere og fotogleden med samhørighet det samme. Det er en stor glede å følge forumet på våre 3 litt forskjellige språk som skrives nesten helt likt.
Fotografiene er et internasjonalt språk og det er jo også fotogleden. Denne felles gleden vokser også rundt matbordene under samlingene. En Skandinavisk tråd/link som kan oppdateres over fremtidige samlinger, er det muligens behov for??
Farris fotoklubb jobber med UFORMELL Apug (Skandinavia) sommersamling 2008 ( Uke 30 )som vi ønsker å være vertskap for.
Har fått noen meil og telefoner vedrørende en ny samling i Norge.
Ja. Det blir en samling hos oss, men det kommer Andreas og Morten ut med når tiden er moden for det.

Dette svaret stiller vel foreløpig noe av nyskjerrigheten rundt alle ryktene som går. Så til dere sydpå i Sverige og Danmark. Larvik er ikke langt borte, bare noen timer med bil og båt. Til Erik, Kaj, Søren, Linow og alle jeg traff i Frederiksværk, jeg håper dere også kommer. Dere skal ikke helt til Nordpolen.
Velkommen
Johs

KajF

Member
Format
4x5 Format
Johs - ville meget gerne komme, men er "desværre" i USA i uge 30 - kommer dog til APUG mødet i September i Vrå.

Men er meget gerne med en anden gang!

Thingy

Member
Format
Multi Format
Tusind tak for ny grupp på nordisk sprog! Jeg taler LIDT dansk men kan godt lide at læse andet nordisk sprog. Jeg besøg lande som vejret er koldt on sommeren + Spitsbergen sidste år og sydnorge næste måned (ombord et Fred Olsen skib). :smile:

Johs

Member
Format
Large Format
Thingy, velkommen til Larvik, Norge. Her kan fu få fremkalt din film fra din Mamiya i vår klubb.
Fortsatt en god fotosommer.
Johs

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom