APUG sammenkomst lørdag 12. september.

Summer corn, summer storm

D
Summer corn, summer storm

• 0
  • 0
  • 11
Horizon, summer rain

D
Horizon, summer rain

• 0
  • 0
  • 14
$12.66

A
$12.66

• 6
  • 5
  • 145
A street portrait

A
A street portrait

• 1
  • 0
  • 161
A street portrait

A
A street portrait

• 2
  • 2
  • 150

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,813
Members
99,710
Latest member
LibbyPScott
Recent bookmarks
0

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
Hvor mange kommer med en storformat ? Det ved jeg ikke endnu hvis jeg
skal tage med min Norma. Jeg er ny til det. Derfor er jeg virkelig langsom.
Dog kunne det være meget rart at gå med en erfaren bruger.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Øv Øv Øv nu begyndte det ellers at blive interessant. Det ville have været en fin mulighed for at få luftet Sinaren og evt prøve noget 4X5" Dias :sad:
Mvh Søren

Johs

Member
Format
Large Format
Hej Johs, vore verkligen kul att var med på er träff, men har tyvärr ingen möjlighet att närvara. Är övertygad om att ni kommer att ha en trevlig träff. Lycka till, bästa hälsningar
Bertil (Holmsund, Umeå Sverige)

Takk, Bertil. Håper vi treffes på et senere treff. Vi alle skal sende deg en tanke og et ønske om at du er tilstedet.
Johs

Johs

Member
Format
Large Format
Øv Øv Øv nu begyndte det ellers at blive interessant. Det ville have været en fin mulighed for at få luftet Sinaren og evt prøve noget 4X5" Dias :sad:
Mvh Søren

Søren. Prosjektet med en 4X5" Diasfremviser via et storformat kamera er litt frem i tid, dessverre. Håper vi treffes snart igjen.
Johs

Johs

Member
Format
Large Format
Hvor mange kommer med en storformat ? Det ved jeg ikke endnu hvis jeg
skal tage med min Norma. Jeg er ny til det. Derfor er jeg virkelig langsom.
Dog kunne det være meget rart at gå med en erfaren bruger.

Selvfølgelig tar du med ditt lille vidunder av en Norma. I Norge bøyer vi ordet
Bra - Bedre- Bedre og Bedre. ( Best går det vel ikke å bli?)
Johs

Tom A

Member
Format
Multi Format
Jeg slæber min Toyo 8x10 med + lidt forskelligt MF-kameraer :smile:

mvh Tom

Johs

Member
Format
Large Format
Tom, din Toyo 8x10 har soverom nr.3. Høres det greit ut Odd Magne? Takker Tom for en hyggelig telefonsamtale.

Odd Magne, vi trenger noen linker for sted og veibeskrivelse?
Johs

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Vegbeskrivelse

Vi møtes ved Kiwi på Skjærhallen på lørdag den 12. kl. 11:00.

Dere kjører gjennom Fredrikstad mot Hvaler på Rv 108. Dere skal fortsette helt ut til Skjærhallen. Det betyr at dere skal gjennom Hvalertunellen, forbi kirken og da ligger Kiwi på venster hånd noen hundrede meter etter kirka. Håper linken under virker. Som sagt følg Rv 108 og dersom dere kommer til torget og kaia på Skjærhallen, så har dere kjørt 200 m for langt....

http://www.gulesider.no/kart/;jsess...1224772&userLat=6544967.181310412&tab=address

For dere som bruker GPS så er dette koordinatene til Kiwi : Bredde: 59° 1' 42" Lengde: 11° 1' 58"

Jeg skal til Praha nå i helga, men er hjemme igjen på søndag kvelden. På fredagen når de første kommer vil jeg være tilgjengelig for å vise dere leiligheten. Den ligger noen hundre meter etter at dere har kommet opp av tunellen. Jeg får nøkkelen av Knut og tar i mot dere når dere kommer.

Leiligheten ligger her:
http://www.gulesider.no/kart/#lat=6...7964766&userLat=6545637.710496128&tab=address

Håer dette er til hjelp, hvis ikke er jeg jo tilgjengelig på telefon, 48 30 50 26

mvh
OM

Bertil

Member
Format
Multi Format
Johs, hoppas du/ni kan ordna med någon länk med lite bilder och kort berättelse om vad som hände på träffen. Vore kul att ta del av.
//Bertil

Johs

Member
Format
Large Format
Johs, hoppas du/ni kan ordna med någon länk med lite bilder och kort berättelse om vad som hände på träffen. Vore kul att ta del av.
//Bertil

Jeg skal lufte ditt ønske under felles samlingen. Viktig også å ta vare på for ettertiden. Tenker selvfølgelig tilbake på Oles oppstart og alle treffene som dette forumet har tråder til.

The 2005 LF Gathering
Dead Link Removed
Morten Kolve har en link fra starten:
http://www.pbase.com/mortenk/ulf_norway_loen_05&page=all

Ikke minst Øyvind Dahle i Oslo og hans medhjelpere har jobbet med samlinger og treff de siste årene.

Hos oss i Larvik har vi 5 treff på 4 år i våres felles "Apug Skandinavia" sin historiebok.

I Danmark ble det også Apugteff som startet i klubblokalene til Halsnæs fotoklub, Frederiksværk. Jeg var der og hadde verdens hyggeligste fototreff med mange, mange fotointereserte fra fjern og nær. Håper at det lar seg repetere under under vårt fellesspråklige Skandinaviske forum.

Det at Odd Magne Ulvund nå på tampen av 2009 griper muligheten for å samle flest mulig til trivsel og felles fotoglede må vi vel alle takke han for. Vi skal ikke glemme at et Skandinavisk fellesskap er skapt og lever i beste velgående takket være Ole Tjugen og forumets medlemmer.
Johannes
ps. Ut på tur, aldri sur.

Last edited by a moderator:
OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
STATUS

Etter en siste opptelling er dette status:
  • Birger A Regner med å komme
  • Francis Håper på å komme
  • Kameranerd.com Vil gjerne komme
  • Pete H - Jeg er med
  • Øyvind - kommer
  • Johs - kommer
  • Svein - Regner med å komme
  • Jfdupuis m/kone - kommer
  • Tom - Kommer
  • Søren - ” nu begyndte det ellers at blive interessant..”
  • Slavomir kan dessverre ikke komme pga for mye å gjøre
Da er vi syv som har bekreftet at dvi blir med og kommer dere andre som håper/tror, blir vi tretten deltakere. Gleder meg og ser frem til å treffe dere 

Og er det fler som lar seg friste, er det plass til alle.

Johs

Member
Format
Large Format
2 til kommer. Tore i Oslo kommer ned på Lørdag og har med seg sin Norma. Tar også med min Super Technica 6,5X9 om noen har lyst til å leke litt med den. I går kom det hjem en TK45 fra USA som jeg har ønsket meg i mange år.

Jeg skal til Sverige på Torsdag for å titte på en DeVere5108 for 8X10". og kommer opp på Fredag.
Johs

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Velkommen til Hvaler

Hei alle sammen,
Da nærmer dagen for treffet og yr.no melder "Lettskyet. Svak vind, 3 m/s fra nord. 0 mm nedbør"

Jeg har planlagt følgende på lørdag:
  • Vi møtes på Kiwi på Skjærhallen kl 11:00. Se rutebeskrivelse i et tidligere innlegg. Jeg setter opp fotostativet, så er jeg lett å finne.
  • Vi tar med fotoutsyr og går en runde i Hvalernaturen. Turen går i skogstereng før vi kommer ned til sjøen. Vi går langs vannet der det er gode muligheter for naturmotiver. Vi passerer Homlungen fyr og ender opp på Skjærhallen. Her er det båthavner, sjøbuer og annen bebyggelse. Været skal jo bli bra, og da vi det også være mye folk ute. Husk gode tursko.
    Planlegger at vi er ute i ca tre timer.

• Etter turen samles vi i Hvaler rådhus hvor jeg lånt et møterom/kantine.
    Jeg kjøper brødmat slik at vi kan spise en enkel lunsh sammen og ellers diskutere foto og utveksle erfaringer om smått og stort. (Regner med at alle spleiser)
    Her har jeg ikke lagt noe program, det må vi skape sammen.

Til dere som kommer fredag:

Leiligheten er som sagt bestilt.
Den har tre soverom, kjøkken og stue.
Soverommene er utstyrt med puter og dyner, men dere må ta med sengetøy, håndklær ol. Kjøkkenet er utstyrt med komfyr, kjøleskap, kaffetrakter og ellers utstyr som trengs til matlaging.

Som god vert, ønsker jeg å ta i mot dere når dere kommer og også være sammen med dere fredag kveld.
Fint om dere gir meg melding om når dere kommer, så skal jeg være klar.

Søndag:
Noen blir jo over til søndag. Dersom det er ønskelig med fototur også søndag, har jeg flere forslag og blir gjerne med.

Er det noe jeg har glemt eller noen som har andre spørmål. Ta gjerne kontakt. Husk jeg hjelper gjerne til.

Velkommen til Hvaler.
http://www.hvaler.no/

Odd Magne Ulvund
48305026

Last edited by a moderator:
Format
Medium Format
Jeg tar med noe ferske bilder, trenger litt hjelp til å se på dem, men vil gjerne se noen andre sort/hvit, blir liksom ikke det samme å se scanna bilder på nett.

Kent

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
I dag, besluttede jeg at sælge min Rollei 6002 med 80mm linse. Hvis nogen er interesseret, kan jeg tage det med mig i Hvaler.

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Jeg tar med noe ferske bilder, trenger litt hjelp til å se på dem, men vil gjerne se noen andre sort/hvit, blir liksom ikke det samme å se scanna bilder på nett.

Kent

Å bruke ettermiddagen til bl.a å se på bilder er en god idee og jeg håper flere kan ta med egne bilder.

Dersom noen har spørsmål f.eks. om egen eksponeringsindeks eller fremkalling, så er det jo en idee å ta med negativer for å få hjelp til å se på disse også.

OM

sandvann

Member
Format
Medium Format
Takk for et fint arrangemment OMU! Lei for at jeg dro så tidlig:-(
Har lagt ut at par bilder, flere kommer.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom