Hej Alle
Med fare for at forstyrre den stilhed, der er her på tråden i øjeblikket, vil jeg fortælle lidt om mit syn på en del gruppens mulige virke:
Vi har vel alle grej/værktøj, for hvilke reparation og reservedele er under afvikling. Og løbende forbrugsvarer er kun hyldevarer i ganske få forretninger. Her er cyberspace et vidunder af videndeling gennem brugergrupper samt nethandel (som jeg kun er en lille bruger af - det er nu mit valg).
Her mangler bare hyggen ved at være nogle stykker sammen (altså i reality unplugged) om fx. at prøve at puste liv i en gammel lukker, eller få diasfremføringen i en fremviser til at funke -
Koordineret indkøb af reservedele og forbrugsvarer både på nettet og i forretninger (pædagogisk opgave: vurdér selv fordele alt efter gemyt ved begge) -
Glæden ved at høre om/se andres arbejdsmetoder/fif for at nå deres udtryk, og selv fortælle; jeg vil være stolt den dag, jeg kan præsentere mine første uskarpe afmaskningsforsøg for at komme ind i skyggerne. Og igen: det kan vi på nettet, men som sociale væsener osv. -
Fælles udstilling af analoge fotografier -
Mulighed, især selvfølgelig for de lønarbejdsfri medlemmer, til også at nørde sammen i dagtimerne.
Om muligt i en gruppe med ad hoc styregrupper og indbetalinger i stedet for fast bestyrelse og kontingent.
Summa summarum: en gruppe, der supplerer deltagernes øvrige fotoklub- og cyberspace liv.
Hvad er jeres meninger??
Lars