Analog fotogruppe i København

Memoriam.

A
Memoriam.

• 2
  • 1
  • 19
Self Portrait

D
Self Portrait

• 0
  • 0
  • 17
Momiji-Silhouette

A
Momiji-Silhouette

• 0
  • 0
  • 24
Silhouette

Silhouette

• 0
  • 0
  • 29
first-church.jpg

D
first-church.jpg

• 5
  • 2
  • 85

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,988
Members
99,521
Latest member
OM-MSR
Recent bookmarks
0

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Jo - tilløb til en landsdækkende sammenslutning kom desværre, trods ihærdigt forarbejde i Odense, ikke på sporet sidste år, så en lokal gruppe kunne være en god igangsætter - sku' vi lave et sammenrend en lørdag eller søndag eftermiddag i november?? jeg prøver gerne at skaffe lokale i Valby kulturhus eller muligvis ved Svanemøllen -
har efterhånden meldt mig ud af fire fotoklubber med mange hyggelige og dygtige klubkammerater; digitalisering og de evindelige konkurrencers ensretning er imidlertid en anden vej end min: jeg har skrabet forskellige fotografi- og forstørrelsesapperater sammen i småbilled- og storformat og vil gerne eksperimentere med billedudtryk, og som håndværk få mørkekammerteknik med sølvkorn og barytpapir ind på rygraden, og heldigvis kan vi da stadig få lavet E6 i byen.
Såe--go' ide, tiden er nok modnet yderligere for en analog fotogruppe, jeg er glad ved dit forslag. Lars

OP
OP
kjoebek

kjoebek

Member
Format
35mm RF
Valby kunne være et udmærket valg, i det jeg bor på Frederiksberg. Jeg er også til noget andet end de evindelige konkurrencer som præger den klub som jeg kommer fra, og holder af den magi som der efter min mening er i det analoge fotografi.

Men i første omgang kan vi også mødes ude i byen, os som synes at det kunne være spændende at møde andre med samme interesse for fotografiet. Men jeg sender dig lige min email adresse.

Mvh. Michael

Format
Multi Format
Jeg er da også intereseret i en analogfotogruppe og tilmeldte mig til forsøget for et årstid siden i Odense som desværre ikke blev til noget. Jeg er medlem af Dansk Fotohistorisk Selskab og Fotogruppen Zone94 og arbejdet med
S-H analog i mere end 50 år og er dybt afhængig af det og har abstinenser hvis jeg ikke har været i mørkekammeret
en uge.
Jeg har nogle billeder på APUG portfolio og på http://www.alternativephotography.com/index.html
Hilsen Flemming

OP
OP
kjoebek

kjoebek

Member
Format
35mm RF
Velkommen til Flemming, jeg sender dig lige min email adresse.
Jeg selv har arbejdet med S-H analog i næsten 30 år, og arbejder med småbilled-, mellem- og storformat. Jeg har dog ikke plads til noget mørkekammer i øjeblikket, men har alt udstyret stående. Min seneste analoge anskaffelse er et Leica R4 med 50mm Summicron 2.0 og et russisk Horizont.

Mvh. Michael

haugstrup

Member
Format
35mm
Jeg vil da også melde ind her med interesse for en lokal gruppe af folk med interesse i det analoge fotografi. Jeg bor i Ordrup, men arbejder på Vesterbro. Jeg tror det er en god idé at mødes i byen før vi prøver at slå noget stort op. :surprised:)

Jeg er under 30 år så jeg har absolut ikke den erfaring andre i tråden har! Jeg begyndte at tage analoge fotos for et par år siden og det er noget jeg virkelig nyder. Nu mangler jeg et spark i røven fra nogen ligesindede så jeg kan komme igang med at fremkalde mine egne film fremfor at få det ordnet ved fotohandleren. :surprised:)

lhaumann

Member
Format
Multi Format
hej ya all - lørdag eftermiddag d. 7. november passer også mig, og jeg har lige mailet forslag til mødested på Østerbro til Michael.
Det er fint, om vi person- og fotoaldersmæssigt spænder bredt - jeg passer vist ind mellem Flemming og Michael: første Opemus i forældres kælder i 1968, Opemus'en kørte fint i mere end ti år; så blev det 6x6 dias fra rejser Verden over (og under, som dykker) - anskaffede småbilled for ti år siden og ville arbejde med indscannede billeder i photoshop - fedt værktøj! - meeen så var jeg på langt højskoleophold, sidste fotolinie på Samsø, og blandt andet stærkt inspireret af vores ildsjæls lærer Carsten Langkilde, har det siden stået på mørkekammer for mig - jeg glæder mig til at vi ses ude i virkeligheden d. 7. november. Lars

haugstrup

Member
Format
35mm
Den 7. november lyder udmærket. Hvis min hustrus kalender er ledig er hun også interesseret i at komme. Hvis det altså ikke er noget problem at hun som amerikaner kun taler en lille, bitte smule dansk. :surprised:)

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Overalt i Verden kommer du langt med ganske få fraser: "Goddag", "Tak", "Ih, hvor er det spændende, det du laver" og "Næ, hvor er det interessant, det du siger dér" - nå, alvor til side; vi er forskellige, fordi vi så sammen er stærkere end om vi alle var ens, så velkommen til jer begge.
Lars

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Dette er jo inspirerende -tror, jeg vil forsøge mig med en komsammen i Svendborg-afdelingen. Pladsproblemer løber jeg næppe ind i!

God fornøjelse til jer alle!

Søren

OP
OP
kjoebek

kjoebek

Member
Format
35mm RF
Hej Søren, god ide. Hvis du får samlet nogle fotonørder i Svendborg, så kigger jeg gerne forbi, da jeg ofte kommer til Svendborg for at besøge svigerforældrene.

Mvh. Michael

Ybber

Member
Format
Medium Format
Håber i får held med det.Og lad os så senere få noget landsdækkende på benene.Mange hilsener fra Vejle.
Ib

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Hej Alle
Med fare for at forstyrre den stilhed, der er her på tråden i øjeblikket, vil jeg fortælle lidt om mit syn på en del gruppens mulige virke:

Vi har vel alle grej/værktøj, for hvilke reparation og reservedele er under afvikling. Og løbende forbrugsvarer er kun hyldevarer i ganske få forretninger. Her er cyberspace et vidunder af videndeling gennem brugergrupper samt nethandel (som jeg kun er en lille bruger af - det er nu mit valg).
Her mangler bare hyggen ved at være nogle stykker sammen (altså i reality unplugged) om fx. at prøve at puste liv i en gammel lukker, eller få diasfremføringen i en fremviser til at funke -
Koordineret indkøb af reservedele og forbrugsvarer både på nettet og i forretninger (pædagogisk opgave: vurdér selv fordele alt efter gemyt ved begge) -
Glæden ved at høre om/se andres arbejdsmetoder/fif for at nå deres udtryk, og selv fortælle; jeg vil være stolt den dag, jeg kan præsentere mine første uskarpe afmaskningsforsøg for at komme ind i skyggerne. Og igen: det kan vi på nettet, men som sociale væsener osv. -
Fælles udstilling af analoge fotografier -
Mulighed, især selvfølgelig for de lønarbejdsfri medlemmer, til også at nørde sammen i dagtimerne.

Om muligt i en gruppe med ad hoc styregrupper og indbetalinger i stedet for fast bestyrelse og kontingent.
Summa summarum: en gruppe, der supplerer deltagernes øvrige fotoklub- og cyberspace liv.
Hvad er jeres meninger??
Lars

Format
Multi Format
Jeg glæder mig meget til at møde jer in natura. Menesker der arbejder med film, mørkekammer og håndarbejde vil hen ad vejen stige når begejstringen over det digitale har lagt sig, tror jeg.
Når vi mødes finder vi nok ud af hvad vi vil, jeg selv er ikke til konkurencer, men at arbejde hen mod en analog
fotoudstilling et annerkendt sted ville være godt og kalde på nye intereserede.
Fotohilsner Flemming Sarup

OP
OP
kjoebek

kjoebek

Member
Format
35mm RF
Jeg ser frem til at møde nogle ligesindede nørder, som værdsætter det analoge fotografi. Visionen om af lave fotoudstillinger baseret på det analoge fotografi kan jeg også tilslutte mig, da jeg synes at det analoge medie kan noget som mange ikke længere kan huske i deres eufori over det digitale fotografi, og de mange muligheder som computerteknoligen byder på. Jeg mener at det analoge fotografi kan sammenlignes med at lave "slow food". Desuden har jeg en ide om at sort-hvid fotografi i digital form har lang vej endnu, for at kunne måle sig med det analoge på trods af at printerne bliver både bedre og billigere. Jeg har også et par ældre Arca Swiss kameraer liggende som jeg håber at få pustet lidt liv i, og håber i den forbindelse at møde andre som finder udfordringer i fotografering med storformat.

Mvh. Michael

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom