Å migrere til storformat

Tōrō

H
Tōrō

• 3
  • 0
  • 21
Signs & fragments

A
Signs & fragments

• 5
  • 0
  • 61
Summer corn, summer storm

D
Summer corn, summer storm

• 2
  • 2
  • 60
Horizon, summer rain

D
Horizon, summer rain

• 0
  • 0
  • 59

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,822
Members
99,717
Latest member
dryicer
Recent bookmarks
0

Erik Hartmann

Halvis.....
Rigtig meget tillykke med det nye Kamera.....
Pas nu på at du ikke bliver bidt af cyanotypi og andre 'specialiteter'
Har du fremkalderudstyr (combiplan-tank eller lign) eller klare du dig med en 'stor' Jobo'
og ellers en god jul herfra.....

niels-erik

OP
OP

Halvis

Da var 8 bilder eksponert! Det er vintervær i vestre Oslo, det ligger snø på trærne og er skikkelig sort/hvitt vær! Det var noen motiver jeg lenge har planlagt å fotografere, men som det aldri har blitt noe av, som nå er fanget på film! Nå gjenstår det å se om mine beregninger av lyset (med litt hjelp fra lysmåleren på en ricoh 500 GX) holder mål! Jeg håper og tror det! Tmax 100 er jo ikke veldig ømfintlig heller! :smile:

Niels-Erik: Tusen takk for lykkeønskninger, og en riktig god jul til deg også! Skal forsøke å ikke bli gal av å tenke på alle mulighetene som åpner seg med alternative prosesser! (Så som flytende emulsjon på hvit plast som bare kan fremkalles og scannes i en hvilken som helst flatbed scanner, for så å reverseres i photoshop!) Det er lenge siden jeg begynte å innrømme en viss fotomani... :D

Bjørn Joachimsen

Julen kom tidlig til Oslo!

I går mottok jeg endelig mitt nye ShenHao! Det er utrolig lekkert å se på, og alle på jobben var imponert! De beundret både mekanikken og håndverket lagt i trearbeidet!

Kanskje det blir et par bilder på meg i Julen, da! :smile:

Velkommen i klubben av ShenHao-brukere. Har brukt ShenHao 4x5" selv i snart et år og har vært veldig fornøyd.

Du får en invitasjon til ShenHao-gruppa på Flickr i julegave av meg :smile:

OP
OP

Halvis

Bjørn: Tusen takk! Stikker innom flickr etter at jeg har scannet de første kopiene! :wink:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom