Å migrere til storformat

Erik Hartmann

Halvis.....
Rigtig meget tillykke med det nye Kamera.....
Pas nu på at du ikke bliver bidt af cyanotypi og andre 'specialiteter'
Har du fremkalderudstyr (combiplan-tank eller lign) eller klare du dig med en 'stor' Jobo'
og ellers en god jul herfra.....

niels-erik

OP
OP

Halvis

Da var 8 bilder eksponert! Det er vintervær i vestre Oslo, det ligger snø på trærne og er skikkelig sort/hvitt vær! Det var noen motiver jeg lenge har planlagt å fotografere, men som det aldri har blitt noe av, som nå er fanget på film! Nå gjenstår det å se om mine beregninger av lyset (med litt hjelp fra lysmåleren på en ricoh 500 GX) holder mål! Jeg håper og tror det! Tmax 100 er jo ikke veldig ømfintlig heller!

Niels-Erik: Tusen takk for lykkeønskninger, og en riktig god jul til deg også! Skal forsøke å ikke bli gal av å tenke på alle mulighetene som åpner seg med alternative prosesser! (Så som flytende emulsjon på hvit plast som bare kan fremkalles og scannes i en hvilken som helst flatbed scanner, for så å reverseres i photoshop!) Det er lenge siden jeg begynte å innrømme en viss fotomani...

Bjørn Joachimsen

Velkommen i klubben av ShenHao-brukere. Har brukt ShenHao 4x5" selv i snart et år og har vært veldig fornøyd.

Du får en invitasjon til ShenHao-gruppa på Flickr i julegave av meg

OP
OP

Halvis

Bjørn: Tusen takk! Stikker innom flickr etter at jeg har scannet de første kopiene!

Cookies are required to use this site. You must accept them to continue using the site. Learn more…