Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Kinesisk 120-film

Importerte 10 stk Shanghai GP3 120 / ISO 100 fra Hong Kong (du finner dem via søk på E-bay).

Testet en stk på lokale markedsdager i helga og fremkalte umiddelbart i Rodinal.

Rodinal 1 + 50 (500 ml vann + 10ml Rodinal)

Fremkalte ved 21 grader celsius i 14 minuttter (15 min @ 20 grader) med helt utmerket resultat.

Absolutt intet tegn til røntgen i tolla om noen er redd for det.

Behagelig lav pris, utmerket resultat, dette kommer jeg til å gjenta! :tongue:

Man trenger ikke dra til Kina.....

I dag stakk jeg innom den lokale fotobutikken (den som er igjen, med heldigitalt varetilbud, og en liten hyllehalv-meter reservert for et par typer 35mm fargefilm, halvparten APS....)
Hadde et hint om at det lå 120 film i kjøleskapet. Og det gjorde det, exp date 2008, Kodak professional 100, 400 og 800.

En telefon måtte til for å få en pris; 15 kr pr rull, og jeg kjøpte 38 stykker med en gang (ikke selg mer en halvparten av dem sa stemmen i telefonen - på torsdag er det andre på jobb om ettermiddagen, da skal jeg kjøpe halvparten av halvparten igjen....)

Nå har jeg i bøtter og spann og er klar til å ta fatt på eksperimentene med home-brew C41 prosess, følg med på disse sider!

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom