Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

og jeg er fra Ølsted.
Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
Mikkel

Tak for de gode links. Jeg er pt. igang med et kameraprojekt og er ved at læse Dan Burkholders (se mere her: http://www.danburkholder.com) bog "Making Digital Negatives for Contact Printing". Den er spændende og et godt bindeled mellem det digitale og det alternative.

Er der nogen der ved hvorfor der findes så lidt 18x24 eller 8x10" udstyr i Danmark ?

Hvor køber i materialer ? Findes der et sted i Danmark eller skal alt hentes hjem fra udlandet ?

Der var på et tidspunkt tiltag til noget omkring s/h foto i forbindelse med Brandts Klædefabrik og fotomuseet. Blev det til noget ? Nogen der ved mere ? Det passer jo fint i dette forum.

Som en fattig studerende på SU synes jeg at Photografica er dyre, men deres udvalg er stort og de er meget hjælpsomme. Hother er også super dygtige, men deres analoge udvalg er ikke helt så stort.
Hvem har i best erfaring med at handle med i udlandet. Jeg har handlet hos Bostic & Sullivan. De er dygtige og hurtige til at få shippet tingene og de er gået gennem tolden uden problemer.

Er der nogen af jer der er eksperter i 3D CAD arbejde ? Jeg har adgang til en 3D printer og vi kan lave en masse sjove fototing ved fælles hjælp.

Tja, jeg har nu svært ved at se hvorfor det ikke er en relevant forespørgsel. Når jeg bringer det op her, så er det i forlængelse af mine interesser. Jeg er ved at lave et kamera som en eksamensopgave på universitetet. I den forbindelse har jeg søgt information herinde og kan se at flere af de produkter som bruges nemt ville kunne produceres i en 3D printer frem for i f.eks. træ. Det kunne f.eks. være en splitback ramme som kunne printes for omkring 100 kr. i materialer. Det synes jeg er yderst relevant. Mindst lige så relevant som jagten på fremkalderudstyr.

Jeg har postet i diverse fora for at få inspiration til de ting jeg vil lave. Desværre er det ikke bare sådan at få lavet noget i et CAD program. Jeg har ikke selv hverken software eller evnerne. Men jeg kan se at mulighederne er uendelige. Det giver jo bare et anderledes moderne produkt.

Jeg kunne godt tænke mig hvis vi kunne mødes til nogle korte møder, hvor vi kunne fortælle om det vi går og laver. Måske kigge lidt på teknik og udstyr. Sidst men ikke mindst kigge på billeder. Altså sådan lidt fotoklub agtigt. Det er også altid rart at få sat ansigter på.

Som alle andre danskere vil jeg tilslutte mig holdningen om at alt hvad jeg ikke kan nå til fods eller på cykel er ALT for langt væk.

Jeg ser det lokale mest som en mulighed for at få et netværk, hvor man kan få lidt offline hjælp eller inspiration.

Du kan starte dit mørkekammer med det Opemus 4 fremkalder app., som jeg har stående her og som søger et nyt hjem. Jeg er sikker på at vi kan finde alle de andre ting du skal bruge til et mørkekammer. Når du er klar til storformat, så sig til, så skal vi nok hjælpe dig med at finde noget udstyr.

Emil,

Skulle du ikke snart få flyttet din undervisning herover på sjælland. Der er mange flere kunder og der er mange gode højskoler der godt kunne trænge til en opgradering med din viden.

Ja, mørkekammer udstyr er noget af det der er nemt og billigt (læs gratis) at få fat i. Fremkaldning af film er jo noget af det letteste at gøre selv. Men ellers er der mange fotoforrretninger der gør det for omkring 20-25 kr hvis man ikke skal have papirkopier.

Ud over det så tror jeg at du skal holde dig langt væk fra Vrå. Alle jeg har snakket med er kommet hjem med en "bug" - photograficus alternativum. Det er ikke noget man lige kommer af med igen og du skal bare se udgifterne stige når du skal til at købe storformatkamera og er du rigtig uheldig så smitter Emil dig også med Objektivus antikvarius. Så bliver du dømt til at tilbringe talrige timer med at smutte forbi diverse butikker og websites i jagten efter et "fix".
Jeg er selv allerede smittet også selvom jeg ikke har været på Vrå højskole. Som studerende har jeg slet ikke råd til at få flere "bugs" af en tur til Vrå. Men bare vent til du hører beretningerr fra folks oplevelser på Vrå Højskole. Det er meget inspirerende.

JonR

Hej - får man inte vara med som svensk??
Bor i Stockholm
Jon

UPS - Har glemt at melde mig på i denne tråd....:smile:))

Men der sidder altså også en enkelt i Frederiksværk - Så er vi vist 4 i Nordsjælland, måske basis for et lille møde...?

vh

/peder

Også et medlem fra det sønderjyske, er også medlem af DFS.

Jeg har stadig mit analoge mørkekammer, og masser af papir så det er bare om at komme igang

Har også arbejde lidt med pinhole i form af en ombygget AGFA clack

mvh. Leif

Jeg synes det vil være fint at mødes med andre med samme interesse. Vrå lyder som en god ide, men Odense ligger dejlig centralt.

Lars
Århus

Soeren;541063 said:
Hvor mange Danskere er vi egentlig her på APUG nu?
Meld ind.
APUG-DK?????
Mvh Søren

Som nævnt i anden tråd er jeg ny her, så kort: foto siden '67 over og i havet - som marginaliseret i '99 kastede jeg mig over digipixi billedbearbejdning - 16 uger på Samsø Højskole hos Carsten L. i '01 fik atter vendt min nysgerrighed mod at dykke ned nu i sølvkornenes hav.
Hilsen Lars, glæder mig til at møde nogen af jer live på lørdag

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom