WTB : Kalii bromatum, KBr

Forum statistics

Threads
198,308
Members
99,593
Latest member
StephenWu
Recent bookmarks
1
Format
Multi Format
Jeg er på jakt etter Kalium bromid (kalii bromatum, potassium bromide, KBr).

Trenger det for å mikse fremkaller og har nok til flere års forbruk med 25 gram.
Har forsøkt på norsk, svensk og dansk apotek i sommer, uten hell.

KBr kan bestilles i norsk apotek (i den gode gamle analogtida kunne man bestille metol, hydrochinon og annet for å mikse fremkaller....), men da kun i kvalitet Pro Analysi til en pris av 1090 NOK for 500 gram.

Nå er vel ikke en tusenlapp mye for forsyninger til 2040, og KBr holder seg nesten evig på flaske, men jeg er fortsatt på jakt etter noe billigere, og da innenfor landegrensee i Norge, så jeg slipper alskens mistanker man får rettet mot seg når man handler rene kjemikalier i våre dager.

Alt var mye bedre før! I riktig gamle dager solgte man bensin til automobilene på apoteket også, men det var før min tid!

Erik

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
to ting:

1: en af mine norske kursister fra denne sommer har med held købt det i Norge.. Hvor ved jeg ikke, men jeg kan forhøre mig - måske har han så meget at han kan dele...

2: Jeg køber det her i Dk, men hos et firma, der kun handler med momsregistrerede folk eller med skoler...
Kom på besøg, så ser vi på det.. (jeg har måske ekstra.. eller jeg kan købe for dig, hvis jeg ved det i forvejen)

er i Vrå - det er meget tæt på Norge!

Johs

Member
Format
Large Format
Erik kan jo bare reise ned til meg i Larvik for overnatting. 200 meter fra der jeg bor går fergen til Danmark og da er det ikke lange biten til Vrå. Skulle gjerne tittet på din 8X10 Gandolfi.
Johs

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei

Jeg har handlet kjemikalier fra Process Suplies i London, uten problemer.
Kjemikaliene kom rett hjem i postkassen.

http://www.process-supplies.co.uk/

Jeg tenkte dette ble enklere enn å måtte bestille fra ett eller annet kjemiselskap her i Norge (Selv om jeg har registrert firma)
Frakten blir dyrere pga avstanden, men det koster jo en del å få sendt med posten her i Norge også.

Odd Magne

(I tillegg til kjemikaliene i nettbutikken, har de et større utvalg. Dette kan du finne i prislista, som du kan laste ned som PDF.

På side 21 i prislista finner du Potassium Bromide, dette koster £ 9,75 for 500 gr. + mva.
Dette blir nok dyrt, om du bare skal ha dette. Men er det andre ting du trenger, så fordeler jo kostnadene seg.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Erik kan jo bare reise ned til meg i Larvik for overnatting. 200 meter fra der jeg bor går fergen til Danmark og da er det ikke lange biten til Vrå. Skulle gjerne tittet på din 8X10 Gandolfi.
Johs

du/i skal være velkomne!
Jeg har jo efterhånden 5 Gandolfi'er... så der er noget at kigge på...

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom