Wet plate Collodion kursus i København

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 1
  • 0
  • 62
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 6
  • 0
  • 118
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 118
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 3
  • 203
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 181

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,847
Members
99,487
Latest member
Nigel Dear
Recent bookmarks
0

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Da jeg selv godt kunne tænke mig at prøve at arbejde med Wet Plate Collodion, overvejer jeg om der ikke kunne være basis for et kursus.

Det er lidt tricky med kemikalierne, men jeg er studerende på Københavns Universitet og tror at jeg godt kan overtale en eller anden kemiker til at hjælpe os.

For lige at se om der er interesse nok, så vil jeg gerne høre jer om I kunne tænkes at ville deltage og hvor meget i ville være villige til at betale for et sådan kursus.

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Alle tiders Ide.....
Jeg er med....
Jeg undersøgte om man kunne købe Collodion i Berlin... Det kunne man...på det nærmeste apotek....Men dyrt.....
Jeg er i forbindelse med Quinn Jacobson (en af collodion-guroerne) og håber på svar angående kemikalier og step by step opskrifter/instruktioner...
Ligeledes noget om holdere til wet plate.....jeg vil helst bruge 13x18 format og jeg har nogle 13x18 enkeltside kasetter som jeg håber kan bruges....
Se bla. www.collodion.com....

Niels-Erik

PS vi kunne vel lave en 'arbejdsgruppe' (fælles indkøb af kemikalier m.m.)

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Sjovt, Jeg har lige mailet til Quinn om hvad han skal have for at holde kurset. Han er for tiden bosat i Tyskland, så udgifterne til rejse vil være mindre end fra USA. Det var også på den baggrund at jeg ville høre hvor meget hver enkelt kunne have lyst til at betale. Det skal jo kunne hænge sammen økonomisk.