Tænkte at jeg ville byde ind med 2 web-butikker som jeg har brugt, når jeg skulle bruge film.
http://discountfilmsdirect.co.uk/Discount Films Direct. Dias og farvenegativ-film fra Kodak og Fuji, Sort/Hvid fra Kodak, Ilford og Agfa. Der er intet krav om mindstebestilling, og porto til DK er omkring 5 GBP (afhænger nok af mængderne). Deres priser på film er rimelige (fx er Ilford FP4 en anelse billigere end hos Maco-direct).
Directfoto. Samme film som ovenfor (dog ikke Agfa). Jeg fik nok de sidste 4 ruller Kodachrome de havde. For små bestillinger (i mit tilfælde 4 ruller) tog de 1,1 GBP i porto, så de er gode hvis man bare mangler et par film. Dog er prisen på deres Ilford ret høj i forhold til Discout films (og Maco). De ligger på Guernsey, hvilket momsmæssigt er udenfor EU, så hold bestillingerne små, så de kommer under bagatelgrænsen. De 4 ruller Kodachrome jeg havde bestilt, blev sendt i 2 omgange, og jeg kunne se at pakke 2 havde været åbnet af tolden, dog uden at det gav en afgift. Nok mere held end forstand, da de havde lagt fakturen på den fulde bestilling i brevet.
Er der i øvrigt andre end mig der går rundt og skyder Kodachrome i øjeblikket?