Tidenes verste prisforlangende?

R..jpg

A
R..jpg

• 2
  • 0
  • 34
WPPD25 Self Portrait

A
WPPD25 Self Portrait

• 9
  • 1
  • 99
Wife

A
Wife

• 5
  • 1
  • 119
Dragon IV 10.jpg

A
Dragon IV 10.jpg

• 5
  • 0
  • 97
DRAGON IV 08.jpg

A
DRAGON IV 08.jpg

• 1
  • 0
  • 65

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,892
Members
99,497
Latest member
Jünter
Recent bookmarks
0

Helgesverre

Member
Format
Multi Format
Stiv pris, ja. Men sånn er det å bo i verdens beste land.

Så er det også slik at Lomo Lubitel 166+ og 166B er to litt forskjellige modeller. Den nyeste (166+) kan også ta filmformatet 135. Nettopp det finner jeg litt interessant.
Men jeg ville nok ikke bydd over tusingen for Lomoen på finn.no.

OP
OP
Format
Multi Format
Helgesverre!
Du kan få kjøpe ombyggingssett for 35mm til Franke & Heidecke av meg.........
Siden du er så liberal på pris skal du få det svinebillig for akkurat det samme som denne herren forlanger for et drittkamera.
Selv er jeg kjempefornøyd med en Yashica 635, som gjør akkurat det samme, 120 og 35mm, men langt bedre, byhggekvaliteten på kamerahuset er minst 100% bedre (jeg har begge tilgjengelig her, i motsetning til de fleste, så jeg VET nok ha jeg snakker om.....) Optikken er bedre og ikke minst på Yashica'n FUNKER 35mm delen......
Hvorfor jeg selger ombyggingssettet? Ingen grunn til å fikle med en som NY Rollei, når man har annet, fabrikkbygd alternativ.

Et MYE bedre og billigere alternativ enn denne plastikken fra kina, solgt via russland, er selvsagt å kjøpe 35mm sett til en Flexaret, det er voldsomt mye bedre enn dette det også!

Helgesverre

Member
Format
Multi Format
Hei, nå kan jeg like deg! Høres ut som er en ordentlig slik fototulling - slik som meg.

Jeg har tre stk Yashica 6x6, Yashinon og Yashikor optikk, veldig glad i dem. Ellers har jeg tre Bladere (én streiker i motoren) og en P6 med tre fjempefine CZJ glass.

Jeg ante vel ikke at det var adapter til Yashica som tar 135 film. Så her kan vi kan hende gjøre en byttehandel. Hvis du er så tullete som det høres ut til, og at du i din analoge verden også bruker rare filmer med pervers fremkalling, har jeg et tilbud.

Jeg avhender film, i dette tilfelle Kodak imagelink HQ microfilm på 100 fot rull. De er utdatert 09/2009 og er - som mest all mikrofilm - IKKE PERFORERT. Fryselagret siden produksjon, ISO 6 - 50 alt etter fremkaller :smile:? Lavfølsom film kan lagres leeenge hvis skikkelig temperatur, den vil helt klart være like bra om 15 år. Jeg eksperimenterer med den i Tetenal Doku slik jeg gjorde med Technical Pan for å bli fulltone. Garantert kornfri og skarp som f! Ser at noen bruker den i Caffenol med bra resultater. Jeg skal også til å teste den i kaffe, og hva med deg og TE?

Vet ikke om du har erfaring med uperforert film:
1. Den går ikke i noen av mine bulkladere som har sproket som skal trekke fram filmen og telle ruter, Derfor må jeg håndlade i mørkerom.
2. Manglende perforering kan også by på problemer i noen kameraer. I noen gamle Voigtländere er det perforeringen som spenner lukkeren. Tre av mine film-EOS hus har ikke sproket (tannhjul), så der flyr filmen gjennom upåklagelig. Ellers glir filmen i de fleste kameraer forbi tennene uten merkbart problem hos meg (Konica, Canon FD, og gudvethva - jeg har 12 systemer for 135 film...)

Er du i tvil, kan jeg sende deg et par prøvekassetter. Henger du på videre, kan jeg godt bytte en rull i dette adapteret du nevner. Pris du forlanger er noe upresis, så kanskje du vil krangle deg til noe mer?

Bruk helgen til å tenke (haster ikke), vh helgesverre...

AU-AU, Analog...
Nå guglet jeg litt etter Francke/Heidecke, og da finner jeg at vi er i den samme verden som Posche, Dior og Leitz. Filler'n, der røk regnskapet mitt! Sorry.

Last edited by a moderator:
OP
OP
Format
Multi Format
Jeg ser du mangler Rollei i samlingen din det er et ALVORLIG brudd på MF-etiketten......men u får ikke min, for den fikk jeg av et medlem av menighetsrådet i Odense, mens jeg bodde på et (nedlagt) nonnekloster i nabobyen og sov i nonnens seng!

Jeg har ombyggingssett for 35mm film for Rollei - ubrukt tror jeg - og porroprisme for Rollei, det er laget i Japan ved samme fabrikk som lager porroprisme for Mamaiya C-series TLR, også nesten ubrukt. Årsaken til at det er ubrukt ligger i at Rollei hadde annerledes teknikk og filosofi enn japanerne, den må bygges om for å innstallere, dvs fram med skrutrekker og skru ut små skruer og fjerne overflødige deler...... Resultatet blir helt fint og reverserbart, men min Rollei, med danske høykirkelige aner skal ikke behandles slik, så lenge jeg lever.

Regnskapet ditt røk ja!

Men jeg blir lett opprørt over prisene på denne russiske dritten, når jeg ser hva folk for seg til å ville ha for noe som ikke var salgbart andre steder enn i Thatchers arbeidsløse, lutfattige england på åttitallet, jeg har flere kasser med russiske drittkamera og har solgt en håndfull til folk som vet hva de får og for en pris som står i forhold til kvaliteten; hva med en ekte russisk "luftwaffeleica"? Når man legger ut en brukt Lubitel på Finn for 2500,- så er det egentlig en sak for økokrim......

OP
OP
Format
Multi Format
PS føler jeg må presentere Trond. Han er en trollmann med skrutrekker.

For øyeblikket har han kompetanse på både tyske og japanske sentrallukkere, demonterer og rengjør 35mm og MF objektiver og justerer skarphet og avstandsskala etterpå, og har elektronikkbakgrunn slik at lysmålerkretser repareres, og tilpasses modere batterier.

Han har for nylig overhalt både Zeiss Ikon, Agfa og Kodak foldekamera, fikser belg og lukker, rengjør linser, også Flexaret, Yashica og Minolta TLR, den siste gjorde han magi med og skiftet ut en fokuseringslinse med sprukket element......
På småbilledfronten har han bygget om og gjenoppbygget Werra, Retina, og overhalt japanske Samoca, Canon og Minolta, ser ut til at det meste lar seg gjøre, så lenge det er snakk om å sette i stand ting som har "fryst fast", dersom det er saker og ting som har blitt mishandlet og ødelagt med rå makt når noe ikke virket, må man finne et donorkamera, Trond gjør det også, men da koster det selvsagt....

Så ukens tips er at dersom man har noe som ikke virker, som gjerne skulle virke, PM til Trond! og har man noe som aldri kommer til å virke, men som kan doneres til museale formål, PM til Trond, slikt kan bli deleleverandør, det er ikke alt som synes på et museum!

Anbefales!

OddE

Member
Format
35mm
Jøss. Etter prisen å dømme, har vedkommende kjøpt dette nytt fra B&H, uten noe annet i forsendelsen, momset det inn og betalt momsgebyr for å finne frem til 'nyprisen'. (Den stemmer så og si på kronen om man regner inn frakt, moms og momsgebyr.)

Jaja. Om man vil kjøpe et på eBay, får man et som nytt for omtrent samme pris som vedkommendes 'halv pris.' - og det inkluderer momsgebyr og moms om selgeren skulle glemme seg og føre på faktisk verdi...

OP
OP
Format
Multi Format

Det er nok en GRUNN til at kameraet her er bare brukt 3 ganger, det ryktes at plastikken i de derre ikke er lystett og med 35 mm film er ikke det bra.....
Tullingene betaler pris for de derre på €bay,som om det skulle være orginalen fra Cosina, forresten kolossalt overpriset den også, men tilbud og etterspørsel, jeg for min del husker når Cosina lanserte orginalen, den startet ikke akkurat noen præriebrann, og det er nok der hunden ligger begravet, den se litt cool ut, og det er ikke mange av dem! Bedre å kjøpe seg 2 Minox 35!

Last edited by a moderator:

Ezzie

Member
Format
Multi Format
Har en 166 liggende, men da jeg har minst 4 andre TLR´r av bedre kvalitet blir den aldri brukt. Kanskje jeg skal legge den ut for kun 2000? :wink:

Helgesverre

Member
Format
Multi Format
Jeg tror jeg vil argumentere litt imot her.

I dag er jeg litt utendørs med tre kameraer, mitt første digitalkamera (FinePix 1300 !), et SLR med utdatert APS-film, og et Kodak "MF" DuaFlex II (TLR) med utdatert TriX omspolet fra 120 til 620 spole. Kodaks linse - jo, her sier vi linse, for dette er en singlet - Kodet f:15.

Jeg tror man like gjerne kan ta både gode og imponerende bilder med gammelt rask. Jeg har ikke greid det hittil, men ser at andre får det til. Edvard Munch fikk det bra til.

Jeg var forresten på fotoutstilling for et par år siden. Utstilleren hadde vært rundt i Kina med moderne utstyr, HB med optikk jeg aldri vil få råd til. Store bilder på veggene viste en imponerende evne til å slåss mot det proffe utstyret. Ikke et eneste bilde var skarpt. Alle var eksponert ut av fokus. Jeg fikk denne deilige følelsen av at nå var også jeg på vei inn blant de store mestre.

I dag også, jeg klarte å få vedlagte bilde uskarpt. Selv om jeg brukte makroknappen.

Vh helgesverre

Attachments

• DSCF0032.JPG
    DSCF0032.JPG
    387.4 KB · Views: 119
Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom