Hei, nå kan jeg like deg! Høres ut som er en ordentlig slik fototulling - slik som meg.
Jeg har tre stk Yashica 6x6, Yashinon og Yashikor optikk, veldig glad i dem. Ellers har jeg tre Bladere (én streiker i motoren) og en P6 med tre fjempefine CZJ glass.
Jeg ante vel ikke at det var adapter til Yashica som tar 135 film. Så her kan vi kan hende gjøre en byttehandel. Hvis du er så tullete som det høres ut til, og at du i din analoge verden også bruker rare filmer med pervers fremkalling, har jeg et tilbud.
Jeg avhender film, i dette tilfelle Kodak imagelink HQ microfilm på 100 fot rull. De er utdatert 09/2009 og er - som mest all mikrofilm - IKKE PERFORERT. Fryselagret siden produksjon, ISO 6 - 50 alt etter fremkaller

? Lavfølsom film kan lagres leeenge hvis skikkelig temperatur, den vil helt klart være like bra om 15 år. Jeg eksperimenterer med den i Tetenal Doku slik jeg gjorde med Technical Pan for å bli fulltone. Garantert kornfri og skarp som f! Ser at noen bruker den i Caffenol med bra resultater. Jeg skal også til å teste den i kaffe, og hva med deg og TE?
Vet ikke om du har erfaring med uperforert film:
1. Den går ikke i noen av mine bulkladere som har sproket som skal trekke fram filmen og telle ruter, Derfor må jeg håndlade i mørkerom.
2. Manglende perforering kan også by på problemer i noen kameraer. I noen gamle Voigtländere er det perforeringen som spenner lukkeren. Tre av mine film-EOS hus har ikke sproket (tannhjul), så der flyr filmen gjennom upåklagelig. Ellers glir filmen i de fleste kameraer forbi tennene uten merkbart problem hos meg (Konica, Canon FD, og gudvethva - jeg har 12 systemer for 135 film...)
Er du i tvil, kan jeg sende deg et par prøvekassetter. Henger du på videre, kan jeg godt bytte en rull i dette adapteret du nevner. Pris du forlanger er noe upresis, så kanskje du vil krangle deg til noe mer?
Bruk helgen til å tenke (haster ikke), vh helgesverre...
AU-AU, Analog...
Nå guglet jeg litt etter Francke/Heidecke, og da finner jeg at vi er i den samme verden som Posche, Dior og Leitz. Filler'n, der røk regnskapet mitt! Sorry.