Storformat objektiver og udstyr

Near my home (2)

D
Near my home (2)

• 2
  • 3
  • 60
Not Texas

H
Not Texas

• 5
  • 1
  • 69
Floating

D
Floating

• 4
  • 0
  • 31

Forum statistics

Threads
198,533
Members
99,639
Latest member
LucyPal
Recent bookmarks
1

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg har lovet en bekendt at hjælpe med at formidle nogle gode objektiver. De er alle monteret på Sinar plader og er uden lukker, men har blændestyring. Der er Sinar, Rodenstock og Schneider-Kreuznach. De fleste er multicoatede. Alle går den til blænde 5,6. Der er 150 mm (1 stk), 180 mm (3 stk), 210 mm (3 stk), 240 mm (3 stk) og 300 mm (1 stk). Fast pris er 750 kr pr. stk. De er alle i meget flot stand. Han har også filmkassetter i 4x5" (16 stk) og 5x7" (8 stk). De koster 50 kr. pr stk. Der er gratis polkassetter til dem der måtte ønske det. Der er en model 545 og en model 550. Han har også en rullefilmsadapter som kan køre formater fra 4,5x6 cm til 12x6 cm. Den vil han have 2500 kr. for. Diverse 4x5" bælge til 150 kr stykket. Der er også en enkelt Copal lukker. Jeg tjener ikke på at formidle salget, men håber at udstyret kan komme ud og blive brugt.

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Send det bare hit. :wink:

Fire 4x5" kassetter og fire 5x7" kassetter kan jeg godt ha bruk for, og rullefilmadapteren tar jeg gjerne. Objektiver har jeg faktisk nok av (for øyeblikket)!

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Det er Sinars Copal lukker der passer i Sinar systemet. Det er en som den til højre på billedet. Det kaldes vist en type 2.

Attachments

• sinar_lukkere.jpg
    sinar_lukkere.jpg
    56.9 KB · Views: 127

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
kaj: man skal ha en speciel lang trådudløser, der har en vinkel på sig..

kan scanne min og vise dig den hvis interesseret.

(eller du kan påsætte en adapter på en trådudløser. linket viser en til et hasselblad(usikkert), men jeg synes den påfaldende ligner en til sinar... )

http://www.mwclassic.com/acatalog/VC227L.jpg

Jeg ku' osse godt bruge en copal lukker. så en pris ville være fint..

EDIT: fandt denne på ebay: http://cgi.ebay.de/Sinar-Drahtauslo...oryZ8277QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Last edited by a moderator:

loman

Member
Format
35mm
Hvis der er en vidvinkelbælg imellem der passer til et sinar, så napper jeg gerne sådan en for 150 kr.
Venlig Hilsen
Mads

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hvis 210 og 240 objektiverne skulle monteres i en lukker hvilken ville de så kræve?
Mvh

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Her er så den komplette liste med objektiverne. Hvor der står MC betyder det at de er multicoatede:
Rodenstock Sironar-N 5,6/300 MC
Rodenstock Sironar-N 5,6/210 MC
Rodenstock Sironar-N 5,6/180 MC
Rodenstock Sironar-N 5,6/150 MC
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/300 MC
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240 MC
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240 MC
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/240
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/180 MC
Schneider-Kreuznach Symmar-S 5,6/180 MC
Sinar Sinaron-S 5,6/210 MC
Sinar Sinaron-S 5,6/210 MC

Copal lukkeren er med kabel og koster 2500 kr.

Der er vist nok 2 vidvinkelbælge.

Til alle jer der har lagt billet ind på nogle af delene, så samler jeg lige op på det i aften og får nedskrevet listen.

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Nu skal jeg bare bruge lidt oplysninger fra jer der har bestilt. Jeres adresser hvis I skal have det sendt med posten. Alternativt skal vi finde et sted for udveksling. Jeg regner med at sende det onsdag.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Nu skal jeg bare bruge lidt oplysninger fra jer der har bestilt. Jeres adresser hvis I skal have det sendt med posten. Alternativt skal vi finde et sted for udveksling. Jeg regner med at sende det onsdag.

jeg viste interesse for lukkeren, men jeg må trække mig.

(til den pris kan jeg få et helt sinar system incl colpal lukker, så det er for meget for mig.)

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Emil, Jeg er imponeret over de priser du kan få tingene til. Jeg vil give dig ret i at lukkeren er lidt dyr, men det er ikke mig der sætter priserne. Objektiverne er derimod meget billige.

Jeg håber at de priser du får tilbud udstyr til breder sig til hele markedet.

kotor

Member
Format
Large Format
Hej
Har du tilfældigvis ekstra trådudløsere for Copal?
MVHAlen

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom