Spg. omkring køb af mellemformat fra usa

Near my home (2)

D
Near my home (2)

• 2
  • 3
  • 92
Not Texas

H
Not Texas

• 10
  • 2
  • 109
Floating

D
Floating

• 5
  • 0
  • 47

Forum statistics

Threads
198,539
Members
99,640
Latest member
Techny188
Recent bookmarks
0

PaulDK

Member
Format
Medium Format
Hej venner.

Jeg har i et stykke tid nu gået med tanken om at få mig et godt mellemformat kamera, som f. eks. Hasselblad 500 c/m. Til det har jeg et spørgsmål.

Hvis man på en ferie til USA køber sig en 500 c/m med hjem, eller man finder en fra USA på ebay, er tolden så billigere fordi den har en del år på bagen?

KH. Paul Hansen

Nicolaii

Member
Format
35mm RF
Alder har vel ingen ting med toll på varen å gjøre, hvertfal ikke her i Norge. Her er den vanligvis på 25% uansett om varen har verdi på over 200kr.

Men om du tar med deg en 500cm fra ferie i USA "MÅ" du jo ikke oppgi at du har kjøpt den der...:whistling:

pbryld

Member
Format
Medium Format
Hvis du køber det på ferie kan du jo bare sige du havde det med fra starten - mine ting er aldrig blevet undersøgt på mine 3 ture til USA, så det ville nok ikke engang være et problem.

Hvis du køber det på nettet er det ikke smart at købe det fra USA. Brug hellere ebay.co.uk. Ude i siden kan du vælge kun et se ting indenfor Europa.

OP
OP

PaulDK

Member
Format
Medium Format
:D
Ja jeg har faktisk tænkt nøjagtig det samme, at man jo kunne have haft det med på ferie derover. Det vil også være et logistisk mareridt for tolderne hvis de skulle huske hvad hvert enkelt rejsende havde med. Tror jeg tager chancen og kigger efter et kamera næste gang jeg er i USA.

Tak for det begge to.

KH. Paul Hansen

Marc B.

Member
Format
Multi Format
Jeg håber, at du ikke bruger dit rigtige navn.
Internettet er for evigt!

I hope you are not using your real name.
The internet is forever!

Marc

nicholai

Member
Format
Multi Format
Køb fra tyskland! Jeg fik min Mamiya RB67 ProS med 127mm og 50mm, 120 back og polaroid back for 500€! Det er en god pris, og det var i en butik i hamborg.
www.photohaus.de, er deres website, men du kan ligeså godt prøve på eBay.de!

Johs

Member
Format
Large Format
Hasselblad objektiver fra USA og England er i fot, ikke meter. En 2000FC er ikke så dyr her hjemme eller Tyskland

OP
OP

PaulDK

Member
Format
Medium Format
Hej allesammen. Tusind tak for jeres indlæg.

- Nicholai, tusind tak for linket. Den vil jeg tjekke ud.

- Marc B., jeg tror næppe at told og skat vil holde øje med netop mit indlæg, for så tror jeg de vil drukne i arbejde da der er millioner af andre der med høj sandsynlighed har spurgt om det samme :D
Men man ved jo aldrig, jeg er jo en farlig mand :smile:

- Johs., jeg kan godt leve med at objektiverne er i fod, det betyder ikke det store...så længe det og resten af kameraet er i god stand og fungerer.

KH. Paul Hansen

nicholai

Member
Format
Multi Format
Skriv også gerne til dem, og hør hvad de har. Deres hjemmesider reflekterer ihvertfald ikke alt de har. Jeg var dernede et smut forbi, fordi Kolding er ret tæt på, da jeg hentede mit kamera.

pbryld

Member
Format
Medium Format
Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom