Skal på tur - trenger noen småting

On the edge of town.

A
On the edge of town.

• 7
  • 4
  • 140
Peaceful

D
Peaceful

• 2
  • 12
  • 297
Cycling with wife #2

D
Cycling with wife #2

• 1
  • 3
  • 109
Time's up!

D
Time's up!

• 1
  • 1
  • 104

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,272
Members
99,587
Latest member
FlyingDutchman67
Recent bookmarks
0

Halvis

Member
Format
35mm RF
Skal på tur rundt omkring og har fått det for meg at en selvutløser er tingen for mange av bildene. (Jeg har en plan!) Problemet er å få tak i en selvutløser i grei stand! (Og, ikke minst, i tide!)

Er det noen som har en selvutløser de ikke bruker, og som egner seg på copal No. 0-lukker? En litt tynn og lang en, altså? Gjerne med mer enn 15 sekunder forsinkelse.

Jeg trenger også en sånn pose til å bytte film. Jeg trenger å bytte film i 4x5-bakstykker. Muligens midt på dagen og ute i det fri.

Johs

Member
Format
Large Format
Hei
Du får prioritere en tur til fotobaggene mine nede i Larvik. Pose, samt tomeske for 4X5 og utløser til 36 sek. løser vi.
Johs

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Jeg har en liten selvutløser som er av den typen som brukes sammen med en snorutløser og så har jeg en sånn posesak til å bytte film i og. Du kan låne begge deler. Må se om jeg kan finne tingene, sitter på bussen nå. ;-) Trond.

BirgerA

Member
Format
Multi Format
OP
OP

Halvis

Member
Format
35mm RF
Neimenn, så hyggelig! :smile: Det var flotte tilbakemeldinger!

Johannes: Tar deg opp på det tilbudet! Skal jo til Larvik først, så det passer kjempefint!

Trond og Birger: Tusen takk for velvillighet! Dere er flotte folk!

OP
OP

Halvis

Member
Format
35mm RF
Forresten noen som vet hvor man kan få tak i nye selvutløsere av denne typen? Hos B&H har de den enkle med sånn spak man drar rundt med rødt "flagg" på, men den er på sånn back order, og har vært det en stund. De vet rett og slett ikke når de får den inn igjen.

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
"Nye"? Ebay flommer over av gamle mekaniske Autoknips selvutløsere. Den typen som kobles på snorutløseren kan brukes selv på de mest krøkkete små 00-lukkere. :smile:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom