Sammenkomst i Oslo snart?

WPPD25 Self Portrait

A
WPPD25 Self Portrait

• 1
  • 0
  • 21
Wife

A
Wife

• 4
  • 1
  • 71
Dragon IV 10.jpg

A
Dragon IV 10.jpg

• 4
  • 0
  • 78
DRAGON IV 08.jpg

A
DRAGON IV 08.jpg

• 1
  • 0
  • 46

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,880
Members
99,495
Latest member
Brenva1A
Recent bookmarks
0

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Er det interesse for en aldri så liten sammenkomst i Oslo i høst? Internett er en flott måte å holde kontakten med likesinnede på, men av og til kan det være hyggelig å møtes ansikt til ansikt.

For min del blir det ikke alltid like mye kreativ bildetagning på disse treffene, men det kan være interessant å høre hva fotografer gjør med fotograferingen sin. Knipsing blir det helt sikkert, og det er gøy, og litt nerding blir det ofte og.

Hei og hå!

Trond

BirgerA

Member
Format
Multi Format
Det hadde vært hyggelig.

mvh

Birger A.

OMU

Member
Format
Multi Format
Passer det med tid og sted, kommer jeg gjerne!

Pga reiseveg passer det best lørdag eller søndag.
- OM

BirgerA

Member
Format
Multi Format
11 - 12 oktober passer dessverre ikke for meg, mulig 18-19 går bedre.

mvh

Birger A.

BirgerA

Member
Format
Multi Format
18 og 19 ble nettopp opptatt. Jeg får ha det til gode.

Birger

sandvann

Member
Format
Medium Format
For en som ikke har vært med på APUG treff: Hva foregår på treffet? -sandvann

OP
OP
Trond

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Det er først og fremst en hyggelig sosial sammenkomst. Det pleier å foregå omtrent slikt:

Man dukker opp på et avtalt sted i sentrum, og venter til det har samlet seg en passelig gruppe raringer med et eller flere kamerar. Der blir gruppen stående å prate til man er sikkert på at det ikke dukker opp flere. Etterpå går vi rundt og knipser bilder en stund, helt til noen kommer på at det kan være bra med en kopp kaffe og noe å bite i. Etter kafeseansen blir det ofte flere bilder, og så går analogfolket hjem. Og noen blir kanskje igjen og tar noen øl.

Vi har muligens forsøkt oss på spesifikke temaer og slikt, men i utgangspunktet blir det til hva vi gjør det til der og da. For min egen del kan det være artig å høre hva andre fotografer holder på med, spesielle prosjekter, osv.

Trond

Tommy_Norway

Member
Format
Multi Format
Kunne vært hyggelig. Har foreløpig ingen spesielle planer den helga, så 18. eller 19. går fint for min del!

Tommy_Norway

Member
Format
Multi Format
Er det sånn at det blir noe av denne samlingen eller ikke?

Tommy_Norway

Member
Format
Multi Format
OK, da tropper jeg og opp en tur. Kan være hyggelig det. Hørte rykter om at Amund også muligens hadde tenkt seg en tur med storformaten sin!

OP
OP
Trond

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Da er jeg tilbake fra sammenkomsten i Oslo i dag. Det var litt tynt frammøte, og ikke helt koordinert fra starten, men det var flott vær og et hyggelig kafebesøk. Jeg fikk til og med tatt en del bilder. Johannes hadde med et par tre nye tilskudd til samlingen sin, en Nikon F2, og to Leica IIIf (var en av dem en IIIg?). De så ut som om de nettopp hadde kommet ut av fabrikken. Jeg måtte hjem litt tidlig med en smått lei treåring, men de andre er kanskje på farten ennå i skrivende stund.

Jeg synes vi bør få i stand en sammenkomst før jul, og så kan vi diskutere hvilket ambisjonsnivå vi evt. skal ha, men for slike korte sammenkomster er det vel antagelig greit at det er temmelig løst planlagt.

Trond

Johs

Member
Format
Large Format
Hyggelig sammenkomst. Ja, det var en( urørt )Leica 3G, samt en 3F uten bruksmerker!!! Sjeldenheter, som nye.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom