PX640 batterier til Yashica TL-Electro?

Grape Vines

A
Grape Vines

• sly
  • May 31, 2025
  • 0
  • 0
  • 0
Plot Foiled

H
Plot Foiled

• 1
  • 0
  • 26
FedEx Bread

H
FedEx Bread

• 1
  • 0
  • 27
Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 4
  • 2
  • 67
Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 3
  • 0
  • 74

Forum statistics

Threads
197,965
Members
99,515
Latest member
Omeroor
Recent bookmarks
1

Necator

Member
Format
Multi Format
Har nogen et bud på hvor jeg kunne være heldig at finde ovenstående? Jeg har fundet dem i netbutikker i USA og UK, men ingen af dem vil sende dem til Danmark.

Henrik

OP
OP
Necator

Necator

Member
Format
Multi Format
Tak for svarene. Det ser ud til at jeg kan bruge 2 stk SR44 + en klump sølvpapir. Det koster under 1/3 af hvad jeg skal give for 2 stk PX640. Det vil jeg prøve.

Et andet (måske dumt) spørgsmål - Den højeste ASA værdi kameraet kan indstilles til er 100. Det betyder vel, at hvis jeg benytter en 400 ISO film, så vil den blive overeksponeret 4 gange, hvis jeg retter mig efter den interne lysmåler ? Indtil nu har jeg klaret mig med en håndholdt lysmåler og blænde 11-reglen, men det slår mig pludselig, at den interne lysmåler måske kan sende mig på "afveje", hvis jeg får liv i den.

OP
OP
Necator

Necator

Member
Format
Multi Format
Så fik jeg lysmåleren til at virke, med et par SR44 og lidt sølvpapir. ASA problemet er også løst ved at skille lukkertid/asa hjulet ad og samle det igen. Nu kan det drejes helt op på 1600 ASA :smile:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom