Polaroid 59 4 x 5

Plot Foiled

H
Plot Foiled

• 0
  • 0
  • 7
FedEx Bread

H
FedEx Bread

• 0
  • 0
  • 11
Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 4
  • 2
  • 59
Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 2
  • 0
  • 71
Walking Away

Walking Away

• 2
  • 0
  • 110

Forum statistics

Threads
197,962
Members
99,514
Latest member
Emanuel Schi
Recent bookmarks
0

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei,
Jeg har en uåpnet pakke med Plaroid 59, (4 x 5 fargefilm), liggende. Utløpsdato er september 06. Pakken har de tre siste årene ligget lagret i en tørr kjeller med max 20 grader om sommeren, hvordan den er behandlet før den tiden vet jeg ikke.

Jeg er ukjent med filmen, men kan jo teste og leke meg med den.
Men det er kanskje noen her på APUG som kan gjøre seg bedre nytte av filmen enn det jeg kan?

Kan gjerne bytte pakka mot ett eller annet nyttig/unyttig som jeg kan ha det morro med??

I have an unopened package with Plaroid 59, (4 x 5 color film). Expiring date is September 06.
The package has been stored for the last three years in a dry basement with a maximum of 20 degrees in summer, how it is stored before that time I do not know.

I am unfamiliar with the film, but could test and play with it.
But there is perhaps someone here on APUG that can make better use of the film than I can?

I could switch the package to another useful / useless item that I can play with

Med hilsen
Odd Magne

Last edited by a moderator:
Format
Medium Format
Hei Odd Magne

Hvis ikke Slavomir kan bruke den, passer den sikkert på en av mine polaroid kameraer, men nå kan jeg ikke finne det ut, alle kameraene er pakket ned for flytting. Ps. å pakke 250 kameraer i bobleplast tar ganske lang tid, det har jeg funnet ut nå :smile:

Vennlig hilsen
Kent

Format
Medium Format
Ok Odd Magne

Jeg flytter videre, men håper jeg snart kan legge ut bilder av mitt nye mørkerom:smile: Jeg har ikke vært i mørkerom på ca 2 måneder, overtar nytt hus i morgen, så da burde vel nytt mørkerom være klart om ca 2 uker...eller...

Kent

Johs

Member
Format
Large Format
Gleder meg til invielsesfesten i ditt mørkerom??? Har du plass til oss alle??
Vi kan jo ta med en linhof reise forstørrer i 4X5" med masker for de fleste formater.
Er det noe du trenger?
Johs

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei igjen

Melder meg også på til innvielsesfesten.
Tar gjerne med kjemikalier på flaske ..............

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Ok Odd Magne

Jeg flytter videre, men håper jeg snart kan legge ut bilder av mitt nye mørkerom:smile: Jeg har ikke vært i mørkerom på ca 2 måneder, overtar nytt hus i morgen, så da burde vel nytt mørkerom være klart om ca 2 uker...eller...

Kent

He he. Vi overtok hus i slutten av april, og jeg regner ikke med at mørkerommet blir klart før om to-tre måneder. Men da blir det bra og. Skal snart sette opp gipsplater, og har om ikke lenge ferdig vannpanel med Intellifaucet og filtre. Gleder meg til å ta det i bruk!

Lykke til med flytting og mørkeromsbygg.

Trond

Johs

Member
Format
Large Format
Kjellerrommet mitt er ryddet. Mye av materialen har jeg liggende. Mørkerom hjemme skal det bli. Kent er elektikker og en annen i klubben er rørlegger. Det umulige vil ta litt tid. Vinteren er lang. Da er vi vel snart på 3 stk. innvielsesfeste?
Johs

Format
Medium Format
Jeg begynner å flytte mørkeromutstyret i dag, rommet det skal inn i er et bad, så det er bare noen benker som skal settes inn, og henge opp noe lys, så litt tid tar det, det er værre med kameraene, jeg finner ikke plass til alle, huset er mindre en det forrige, så å få plassert ut alle rundt omkring i huset vil ta tid, jeg har pakket ut et gammelt (1890) storformat kamera for å roe meg ned litt, en har selvfølgelig en M4 på kjøkkenbordet:smile:
PS: dette høres ut som en kameranerd's bekjennelser

Kent

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom