Pinhole- & Storformatdag i Oslo søndag 27.april

Hiroshima Tower

D
Hiroshima Tower

• 0
  • 0
  • 4
IMG_7114w.jpg

D
IMG_7114w.jpg

• 2
  • 0
  • 53
Cycling with wife #1

D
Cycling with wife #1

• 0
  • 0
  • 52
Papilio glaucus

D
Papilio glaucus

• 2
  • 0
  • 38
The Bee keeper

A
The Bee keeper

• 1
  • 4
  • 167

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,189
Members
99,573
Latest member
A nother Kodaker
Recent bookmarks
0

Øyvind:D

Member
Format
Large Format
Hei!
Pinhole day i Oslo Kamera Klubb søndag 27.april 2008 vil i år også inkludere storformat. Mulighet for fremkalling på handikap-toalettet, og skanning på PC-rommet. Mulighet til å prøve kamerahuslokk med pinhole for Leica, Canon FD og Nikon, -flere under bygging. Ta gjerne kontakt på mobil 915 85 640.

BirgerA

Member
Format
Multi Format
Hei Øyvind

Har du et program med klokkeslett?

Birger

Ps. Jeg har et lokk for OM-kamera liggende et eller annet sted.

OP
OP

Member
Format
Large Format
Pogram, tidspunkt er avhengig av deltakerenes ønsker og er ikke absolutte
kl 9. oppmøte for de som ønsker å hjelpe til med
kl 10:00-11:30: Konstruksjon av planfilm-pinhole kamera, pinhole lokk -ta med ditt eget hvis du vil ha med et ferdiglaget, pinhole på boks-folie, diskusjon og sosialt, bildevisning av hva pinhole er spesielt godt egnet til. Det vil være ihvertfall tre storformatkamerar å prøve seg på, både med linser og pinhole.
11:30-13:00: ut for å fotografere, hvis du trenger hjelp, kan du få med ark med oppgaver.
mat inne (eller ute) - jeg skal skaffe brød, lomper og pålegg, presskaffe og vannkoker.
13:00-15:00: Tilbake i Borggt 2B: Vi har tre toalett som blir mørkerom, og det største vil ha mulighet for skålfremkalling.
Jeg vil oppdatere denne og komme med innlegg på foto.no og annonse på okk sine sider.
Pinhole blir best på stor film, derfor synes jeg det passer godt sammen med storformat med linser.

Tommy_Norway

Member
Format
Multi Format
Jeg kommer med nyervervet Zero Image 2000, 6x6 pijnhøl. Det er i skrivende stund på vei til meg med EMS fra Hong Kong!

Johs

Member
Format
Large Format
Hei Øyvind, håper at pinhole teffet også gir en mulighet/form for oppfølging av " Samling for analogfolket i Oslo lørdag 20. oktober 2007". Håper også at Pinhole gleden kan ha en oppfølging i Larvik i Uke 30. Mulighetene er jo mange bare vi treffes og samles ved noen bord.
http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=302602&kat=3

Prøver å finne et billig hotell med parkplass inkludert i nærheten av Oslo Kameraklubb. ( trenger forslag??). Kommer dit på lørdag ettermiddag. Noen av oss overnatter der. Mitt tlf. 0047 98231040. Hyggelig om flere fant veien dit den lørdagskvelden. Fikk en hyggelig telefon fra amerikaneren Richard Brunsvold, og han kommer hjem til Norge den 20. Han kommer også med sitt nye pinhole kamera og sin Sinar F. Jeg tar med et Sinar til Linhof objektivbrett slik at vi slipper å drasse på for mange objektiver. Morten hjalp meg med en ny vakker rød Tachihara slik at jeg fikk reise vekten ned. Dead Link Removed
Denne gangen burde det dukke opp en Chamonix, håper jeg??.
http://www.unicircuits.com/2007/08/29/100-days-chamonix-045n-1/

http://theonlinephotographer.typepad.com/the_online_photographer/2007/12/chamonix-4x5.html

Ole, får vi se din Carbon Infinity storformatkamera i Oslo??
http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=213354&kat=3

Kan du poste noen linker slik at alle kan se hvordan herligheta ser ut?? Jeg har jo tross alt brukt den som hodepute!!

Øyvinds lettvekter for reiser skal vel komme??
http://www.benderphoto.com/4x5.htm
Jon Grepstads side:
Dead Link Removed

Planene om sommertreff 2008 uke 30 i Larvik jobbes det med. Der håper jeg vi får treffe mange fra Apug Danmark og Sverige også.
Øyvind Dahle skrev på foto.no ( 11.11.2007 kl. 00:52): Jo flere vi er sammen...

Johs

Last edited by a moderator:

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
...
Ole, får vi se din Carbon Infinity storformatkamera i Oslo??
http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/lesTraadHier.cgi?id=213354&kat=3

Kan du poste noen linker slik at alle kan se hvordan herligheta ser ut?? Jeg har jo tross alt brukt den som hodepute!! ...

Dessverre, akkurat den dagen har jeg ikke anledning til å reise noe som helst sted - det er felles sjøsettingsdag i båtforeningen.

Kameraet er her: http://www.christophe-metairie-photographie.com/Carbon Infinity 4x5.htm

Ja, det er mitt kamera. Det var ham jeg kjøpte det av! :D

OP
OP

Member
Format
Large Format

Johs

Member
Format
Large Format
Til Øyvind og dere andre i Oslo:
Takker stort for en kjempefin filmbaset fotodag hos dere. I Oslo klubben luktet det herlig Kodak HC110 og mange stort smilende ansikter med resultater på ""Film"".
På gjensyn nede hos oss på Sommersamling 2008 i uke 30.
Johs

OP
OP

Member
Format
Large Format
Hei! Dette ble den mest besøkte pinhole day siden starten i 2003, med besøk fra Hvaler, Kongsberg, Ål, Holmlia, Lørenskog, Larvik osv. Takk til Nils som ordna mørkerommmet, Jan Robert som sjekket at data funket, Asle som lånte ut nøkler, Amund som viste vei i mørkerommet, Dag og størstemann som hadde med bormaskin, Essi som også hadde med bormaskin, Sylvi som satte opp mat, Lukas, Tommy, Birger med to små, Anders og lille frøkna, Magnus, Morten som underviste storformat, og alle de andre jeg ikke husker navnene på

Her er huskeliste til neste gang

Kakebokser, spraylakkert innvendig med matt svart, satt til tørk i en uke
Blader og bøker med aktuelt innhold
Sorthvitt film 120-format, planfilm i 4x5", 5x7" og 8x10"
Fotopapir i forsjellige størrelser
Tomme CDer for brenning av skannet film
Oppbevaringslommer for fremkalt og tørket film
Hårtørrer til tørking
Tomflasker og trakt til restkjemi
Kald kjøleboks til lunsjmat
Storformatkameraer med linser for vise prinsipper
Stativ
Presskanne
vannkoker
Papptallerkner
4x5" forstørrer
Skjøteledninger
Digital speilrefleks for å finne blendertall
Oppskrift for å lage pinholekamera - kortfattet
Bestikk til mat
Underlag for å bore
Bormaskin og bor
Lim
Sort tape i mengder - også gaffa
Skruesett for små skruer
Sort smeltelim og pistol
Målebånd og skyvelær
Filer
Tollekniv
Tang
Nøkler
Kaffe
Te
Juice
Søppelposer
Filmskiftetelt
Skylletank
Pålegg 7-8 typer
Druer og tomat
Plastbestikk
Nåler
Pussepapir i flere grovheter
Ølboksfolie

Øyvind

Dag

Member
Format
Medium Format
Bra innsats Øyvind. Det var morsomt og hyggelig for både voksne og ungene. Mange rare dingser med hull i, og naboens "rundkakeboks-panorama" av Grønlandsleiret i 26x6cm format ble utrolig kult .-)

Halvis

Member
Format
35mm RF
Hui! Lenge siden jeg har vært innom! :smile:

Ble nok ikke noen tur ut med meg den dagen, dessværre. Håper dere hadde det gøy! Jeg hadde med pinhole'n min ut en liten tur på ettermiddagen, men vi får se senere hva det ble av det! :wink:

Hva gjelder sommersamling: Gleder meg! Håper bare jeg ikke sitter lang fanker'nivold et eller annet sted! Halvor har nemlig blitt gæern i huet og bestemt seg for ekspedisjon med 4x5 og Land-Rover! :D Noen avbrudd blir det vel uansett, da jeg skal fotografere et bryllup og slikt. Så det blir litt sånn på kryss og tvers.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom