Objektiver med lukker og andet

Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 2
  • 0
  • 0
Walking Away

Walking Away

• 1
  • 0
  • 38
Blue Buildings

A
Blue Buildings

• 1
  • 0
  • 26
Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 97

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,943
Members
99,511
Latest member
DerrickDosSantos
Recent bookmarks
0

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg har 4 objektiver som jeg gerne vil sælge. Min hustru synes at jeg skal begrænse mig lidt. Da jeg allerede har mere eller mindre de objektiver som jeg får brug for til min Sinar Norma, vil jeg sælge følgende.

Schneider-Kreuznach Angulon 90/6,8 monteret med Syncro-Compur lukker. Objektivet sidder i en plade der passer på en Norma. s/n: 3167794

Schneider-Kreuznach Linhof Xenar 105/3,5 monteret med Compur 1 lukker. Objektivet sidder i en plade der passer på en Norma. s/n: 5138441

Schneider-Kreuznach Xenar 150/4,5 monteret med Syncro-Compur lukker. Objektivet sidder i en plade der passer på en Norma. s/n: 6852807

Schneider-Kreuznach Sinar Symmar 240/5,6 (420/12) monteret med Compur lukker. Objektivet sidder i en plade der passer på en Norma. s/n: 8931785.

Jeg kender ikke deres alder og jeg ved ikke om lukkerne er præcise. Men lukkerne virker.
- Har slået op at objektiverne er produceret mellem 1952 og 1964.

Fandt også lige to rullefilmkassetter. Den ene 6x7 og den anden 6x9. Begge er Linhof, men de passer direkte i Sinar Normaen. Jeg går ud fra at de virker, men har aldrig brugt dem.

Last edited by a moderator:
OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Der er også et Linhof stativ. Det er et heavy duty, med midtersøjle det kan hæves og et hoved der er rimelig almindeligt.

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Stativet og rullefilmskassetterne er væk. Men der er kommet et objektiv mere med. Det drejer sig om følgende:

Schneider-Kreuznach Symmar-S 180/5,6 monteret med Compur electronic 1 lukker. Lukkeren mangler batteri og batteriholder. Objektivet sidder i en plade der passer på en Linhof (Technika). s/n: 12682933. Objektivet er stemplet med Linhof.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom