Nystartet Analog Gruppe

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,514
Members
99,637
Latest member
Besson
Recent bookmarks
1

lhaumann

Member
Format
Multi Format
En, foreløbig, mindre flok medlemmer af Dansk Fotohistorisk Selskab har dannet en analog gruppe under selskabet. Deltagerne har gang i analog fotooptagelse, filmfremkaldelse og analogt mørkekammer arbejde.

"Fotohistorisk"?? Jo, som brugere af dette forum kender til, så fotograferer mange på film, nogle fremkalder også selv, MEN det at "gå i mørkekammeret" er på bare 20 år ved at blive nærmest historie - sådan groft taget, og for Sjælland/Københavns vedkommende. Vi ønsker derfor i gruppen at yde vores lille bidrag til bevarelse af dette håndværk. Altså gensidig inspiration til analogt håndværk fra optagelse til det færdige billede,

Gruppens deltagere har større eller mindre kameraer og mørkekamre (som skal graves mere eller mindre fri) - vi er begyndere til rutinerede. Vi samles dels til selskabets møder, derudover mødes vi i gruppen en gang om måneden til fotosnak med råd og dåd, diskussion af medbragte fotos og deres fremstillingsmåde mm. - altså glæde og inspiration fra andre med samme interesse. Hvad der derudover måtte komme af aktivitet og fælles småprojekter, vil tiden vise.

Flere er velkomne, kig på DFS's hjemmeside (www.objektiv.dk).

phelger

Member
Format
Multi Format
Tak for oplysningen. Har været inde på hjemmesiden, interessant, jeg kendte ikke Dans Fotohistorisk Selskab. Nu vil jeg melde mig ind, støtter meget gerne alle initiativer til fremme og vedligeholdelse af dette smukke håndværk. Som fastboende i udlandet (Luxembourg) kan jeg nok ikke bidrage ret meget, men vi får se. Jeg har et veludstyret mørkekammer, flittigt brugt, arbejder i 135 og 120 formater. Hilsen, Peter

Soeren

Member
Format
Multi Format
Jeg har været medlem af dfs men fik aldrig rigtig det til noget. Nu kan jeg jo så overveje det igen som en slags analog fotoklub.

michaelfoto

Member
Format
Multi Format
Vil nogen fra analoggruppen være til stede i morgen lørdag d. 4 feb. i Middelfart?
Jeg ville have stor interesse i et dele-mørkekammer vest for Storebælt.

Mvh. Michael.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hvis du gerne vil høre nærmere om gruppen Søren, så er du velkommen til at skrive en privat besked til mig.
Det lyder godt. Så kan vi få luftet RB OG RZ 67'erne :D

OP
OP

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Vil nogen fra analoggruppen være til stede i morgen lørdag d. 4 feb. i Middelfart?
Jeg ville have stor interesse i et dele-mørkekammer vest for Storebælt.

Mvh. Michael.
Hej Michael,
Prøv at kigge i den fjæsbog gruppe, der hedder Danske Analogfotografer --- der er en, Jens W., som prøver at få et fælles mørkekammer op at køre i Odense.
Hilsen fra Lars.

OP
OP

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Tak for oplysningen. Har været inde på hjemmesiden, interessant, jeg kendte ikke Dans Fotohistorisk Selskab. Nu vil jeg melde mig ind, støtter meget gerne alle initiativer til fremme og vedligeholdelse af dette smukke håndværk. Som fastboende i udlandet (Luxembourg) kan jeg nok ikke bidrage ret meget, men vi får se. Jeg har et veludstyret mørkekammer, flittigt brugt, arbejder i 135 og 120 formater. Hilsen, Peter

Hej Peter,
Du skal være meget velkommen, også som "udenrigs korrespondent". Har du tilmeldt dig DFS, sætter vi dig på gruppens mailingliste, så du bliver orienteret om, hvad der foregår; direkte eller via Forum på DSFs hjemmeside.
Lige for nu omfatter gruppen otte-ni deltagere, snakken går livligt om billeder og arbejdsfremgange, og vi tager enkelt emne kort op til nærmere uddybning; forleden negativ densitet.
Glimrende at du vil være med, hilsen fra Lars.

loman

Member
Format
35mm
Hej Allesammen.
Jeg ved ikke, hvor jeg ellers skulle skrive dette, så nu skriver jeg her. Jeg leder efter et mørkekammer jeg kan være en del af i københavn. Jeg har haft eget mørkekammer i over ti år, i vores gamle lejlighed, men efter vi er flyttet, har jeg ikke længere noget mørkekammer
1f641.png
. Da jeg kun arbejder analogt, og altid har gjort det, er dette et kæmpe minus for mig. Hvis der er nogle af jer der deler mørkekammer, og kunne have lyst til at have en (meget) erfaren mørkekammeroperatør med i jeres mørkekammer, må i endelig sige til (send en pm). Af udstyr har jeg en dejlig durst laborator 1000 med ilford multigrade hoved + en dejlig gammel dry mount press (tørpresse?) som jeg kunne supplere med, udover alt andet almindelig mørkekammergrej. Jeg skal igang igen asap, så kontakt mig gerne, hvis nogle skulle være interesseret. For at se hvad jeg arbejder med, kan man kigge her (alle billeder er scannet af mine prints): www.madshartmann.com
Har også skrevet på facebook, så forhåbentlig, er der nogen, derude, der har et mørkekammer, jeg kan være med i.
vh
Mads

OP
OP

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Hej Allesammen.
Jeg ved ikke, hvor jeg ellers skulle skrive dette, så nu skriver jeg her. Jeg leder efter et mørkekammer jeg kan være en del af i københavn. Jeg har haft eget mørkekammer i over ti år, i vores gamle lejlighed, men efter vi er flyttet, har jeg ikke længere noget mørkekammer
1f641.png
. Da jeg kun arbejder analogt, og altid har gjort det, er dette et kæmpe minus for mig. Hvis der er nogle af jer der deler mørkekammer, og kunne have lyst til at have en (meget) erfaren mørkekammeroperatør med i jeres mørkekammer, må i endelig sige til (send en pm). Af udstyr har jeg en dejlig durst laborator 1000 med ilford multigrade hoved + en dejlig gammel dry mount press (tørpresse?) som jeg kunne supplere med, udover alt andet almindelig mørkekammergrej. Jeg skal igang igen asap, så kontakt mig gerne, hvis nogle skulle være interesseret. For at se hvad jeg arbejder med, kan man kigge her (alle billeder er scannet af mine prints): www.madshartmann.com
Har også skrevet på facebook, så forhåbentlig, er der nogen, derude, der har et mørkekammer, jeg kan være med i.
vh
Mads

Det her er jo noget sent, dog: iaften er der møde i Dansk Fotohistorisk Selskab, fra kl. 18 i Århusgade medborgerhus (op ad trappen) Der mødes bla. deltagere i DFS's Mørkekammergruppe - ka' du komme forbi, ku' du hilse på nogen af os. mest baseret på egne mørkekamre, dog åbne for ideer og muligheder.- skrives ved- evt. via PM's.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom