?? "NY" hurtig negativ farrvefilm for kunstlys!

Where Did They Go?

A
Where Did They Go?

• 2
  • 2
  • 17
Red

D
Red

• 4
  • 3
  • 103
The Big Babinski

A
The Big Babinski

• 2
  • 6
  • 144
Memoriam.

A
Memoriam.

• 7
  • 6
  • 192
Self Portrait

D
Self Portrait

• 3
  • 1
  • 100

Forum statistics

Threads
198,018
Members
99,527
Latest member
retired_observer
Recent bookmarks
0

Soeren

Member
Format
Multi Format

henbo

Member
Format
Multi Format
Hvad synes du om serien? altså "Film"

Hej Søren

Den første sæson synes jeg der var nogle gode afsnit imellem, hvor der blandt andet blev talt om, hvordan man kunne udnytte det naturlige lys. I anden sæson oplever jeg det som om der er længere mellem de gode fifs i de gratis afsnit, men jeg tror det hænger sammen med at man nu skal betale for workshops (som jeg ikke har benyttet mig af).
Som ren inspiration med hensyn til udnyttelse af locations, tøjstil osv. synes jeg stadig det er en fin serie. Jeg kan godt lide, at man kan se fotografernes billeder i gallerierne efter de enkelte shows.

Helinophoto

Member
Format
Multi Format
OK, men hvor finnes den i salg? Jeg ser at denne Cinestill 800 finnes hos Freestyle, men der er de "out of stock".
http://www.thephoblographer.com/201...-tungsten-x-pro-film-has-a-unique-background/

Helgesverre, usikker på om du følger dette forumet fremdeles men jeg har i det siste sjekket litt mer rundt denne filmen, jeg har funnet følgende:
- Cinestill 800 selges (i dag) blant annet på Oslo foto (gamle akersgata foto), de holder til ved siden av skandinavian foto (tidl. foto video), i Oslo.
- Cinestill 800 koster rundt 130 kr rullen :smile:
- Det finnes også Cinestill 50 ISO, dagslysbalansert.
- Cinestill-filmene er egentlig bare Kodak Vision3, cinema film.
-- Filmene er prosessert ved at remjet-laget på Kodak Vision 500T er vasket, deretter er filmen kuttet i passelig lengde og plassert i ny kassett, døpt om til Cinestill 800.
-- Cinestill 50 er egentlig Kodak Vision 50D, prossesert/vasket på samme måte.
- Kodak Vision er en ECN2 prosess-film, som er andre typer kjemikalier enn c-41 MEN
-- Det er fullt mulig å fremkalle i c-41, dersom man kun skal scanne, c-41 prosessen gjør ett eller annet som gjør den uegnet for vanlig papirkopiering (PhotoEngineer her inne har detaljer).
-- Kodak Vision3 egner seg IKKE for kommersiell fargefremkalling pga at den har et remjet-lag. Cinestill-filmene kan dog leveres til kommersiell fremkalling, da de er vasket.
-- Det er fullt mulig å gjøre dette selv, har selv gjort det med kodak vision3, noen bruker natron og/eller bakepulver i varmt vann før fremkalling for å fjerne remjet, andre drar det fysisk av etter blix (før stab), min erfaring er at bakepulver-vasking fjerner rundt 70% av remjet, så man må likevel dra av dette fysisk etter fremkalling. Da er det nesten bedre å vente til slutt og dra av alt fysisk, så slipper man at emulsjonen blir forurenset av remjet-laget.
- Cinestill-filmene gir mye halo/blooming i høylys pga at de har fjernet remjet, som da er et anti halation-lag, jeg synes det ble forstyrrende.

Jeg har 100 meter Kodak Vision 50D og rundt 120 meter Kodak Visoion 500T om noen vil prøve seg, kjøpte noen resteruller fra England, som gjør at hver rull for min del koster rundt 5 kr :smile:
- Dersom noen vil ha, er det bare å si i fra, men må nesten komme innom, da jeg ikke orker så mye styr med sending i Posten osv. ^^ (har egentlig mer enn jeg har bruk for).

OP
OP

Helgesverre

Member
Format
Multi Format
14/02-17: Takk for uventet svar. Jeg vil komme tilbake ang. dette, og gjerne "nesten komme innom". Da må du fortelle hvor du har dine studioer. Blir ikke før jeg er fysisk ship-shape nærmere sommeren.
Mvh helgesverre.

Helinophoto

Member
Format
Multi Format
14/02-17: Takk for uventet svar. Jeg vil komme tilbake ang. dette, og gjerne "nesten komme innom". Da må du fortelle hvor du har dine studioer. Blir ikke før jeg er fysisk ship-shape nærmere sommeren.
Mvh helgesverre.

Hei, har sendt deg en PM rundt dette :smile:

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom