Norge/Skandinavia: Fremkalling av 120 slides?

Diner

A
Diner

• 3
  • 0
  • 56
Gulf Nonox

A
Gulf Nonox

• 9
  • 3
  • 73
Druidstone

A
Druidstone

• 8
  • 3
  • 112
On The Mound.

A
On The Mound.

• 1
  • 0
  • 64
Ancient Camphor

D
Ancient Camphor

• 6
  • 1
  • 76

Forum statistics

Threads
197,803
Members
99,480
Latest member
815 Photo
Recent bookmarks
0

alfiollett

Member
Format
Medium Format
labdoka gjør det. siden er labdoka.no, og adressen er schweigårdsgate 34d, på grønland. han gjør det på en dag med godt resultat, og prisen er god.

ellers tror jeg de fleste steder som fremkaller 35mm også kan fremkallen 120-film, men det er mulig jeg tar feil. Lykke til!

hilsen alf

Necator

Member
Format
Multi Format
I København har vi Laboratoriet i Nannasgade (http://www.laboratoriet-i-nannasgade.dk/), som jeg altid lader fremkalde mine farvefilm (bl.a. Velvia 50). De er gode, og man kan som regel hente den fremkaldte film nogle timer senere samme dag. Men, der er selvfølgelig ikke i Norge :smile:

pbryld

Member
Format
Medium Format
I København har vi Laboratoriet i Nannasgade (http://www.laboratoriet-i-nannasgade.dk/), som jeg altid lader fremkalde mine farvefilm (bl.a. Velvia 50). De er gode, og man kan som regel hente den fremkaldte film nogle timer senere samme dag. Men, der er selvfølgelig ikke i Norge :smile:

Ved du hvor meget de tager for at fremkalde 120 S/H film?

Necator

Member
Format
Multi Format
Deres prisliste er her. En enkelt fremkaldelse er meget dyr (90 kr excl moms), det falder til 55 kr excl moms, hvis du køber 10 fremkalderbon'er. Men, du skal da ikke skyde særlig meget s/h, før det bedre kan betale sig at investere i fremkaldertank, mørkekammerpose og kemi.

OP
OP
Helinophoto

Helinophoto

Member
Format
Multi Format
labdoka gjør det. siden er labdoka.no, og adressen er schweigårdsgate 34d, på grønland. han gjør det på en dag med godt resultat, og prisen er god.

ellers tror jeg de fleste steder som fremkaller 35mm også kan fremkallen 120-film, men det er mulig jeg tar feil. Lykke til!

hilsen alf

Da har jeg vært innom å levert en rull Velvia 50 hos han, trivelig kar.
Tok med meg en flaske HC-110 også, prisen på den lå omtrent som hos fotoimport.

Får håpe han klarer å holde sjappa gående, viktig å spre ordet litt, takker for tipset =)

Last edited by a moderator:

enbrabild

Member
Format
35mm
Analogt fotolabb = framkallning från 110 - 4x5" ,kopiering m.m
ww.enbrabild.se

Rep4621

Member
Format
35mm
Nå skal det sies at jeg ikke har fremkallt det samme selv, men det finnes som nevnt flere som gjør det.
Du får vurdere om du ønsker å støtte de små butikkene, eller om du går etter lavest pris.

Noen av de større norske butikkene fremkaller 120 slides for 69 kr rullen. Andre er gjerne litt dyrere.
Det kan gjerne være kvalitetforskjeller her uten at jeg skal spekulere i det.

Selv kan jeg gjerne betale litt ekstra hvis jeg vet at jeg får det resultatet jeg ønsker, og at det hjelper
den lille butikken.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom