hej hennning
tak fr dit svar,
det lyder umiddebart som noget af en udfordring med farve negativer, der er noget med temperatur og tid som sal vr uhyggeligt præcis.
Jeg har på forhånd afvist a arbejde med digital, både i optagese og også på pcén. der er noget med en hel masse knapper og på pcénen masse fag udtryk jeg ikke fatter meningen af, ej goegme film, et ved man hvad er.
som det er lige nu, lykkes det jævnt ofte at lave nogle fornugtige negativer og det træffe også der kommer nogle rimelige positver ud af mine anstrengelser.
Jeg har til stadighed god gavn af div. fora, men jeg drømme om at sidde sammen med en ligesindet for at finde på nye/gamle veje.
Der er netop kommet en sending fotokemi fra Polen, så nu bliver der lavet en del forsellige fremkaldere og fixer, svækker, os.
der er også grundkemien til at løfte sølvet ud af det færdige positiv lavet på flydende Foma emulsion. det ender så med at blive til et Bromoil billede.
vi lærte teknikken i Vrå, og så også en del af Emils færdige billeder, jenne fine sager!
ser frem til processerne, helt så fint som Emils bliver det nok ikke, men mindre kan også gøre det.
som nævnt bruger jeg allre fomater, lige fra småbillede til 8x10, jeg har selv lavet det første 8x10 camera - og det virker., men har siden fundet et Plaubel monorail , det er fine sager til næsten ingen penge.
det bliver næsten helt naturligt kun til kontakt kopiering, med mindre der er en er ved hvor der står et forstørrelses apparat r kan lånes.
nu må jgutte, min pc er ved a drivemig il nvid,den bytte opå bogstaver og glemmer ogå nogle.
klaus