NORDJYLLAND KALDER ! på en legekammmerat :)

Spain

A
Spain

• 1
  • 0
  • 26
Nothing

A
Nothing

• 2
  • 2
  • 90
Where Did They Go?

A
Where Did They Go?

• 7
  • 5
  • 206
Red

D
Red

• 5
  • 3
  • 191

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,038
Members
99,539
Latest member
hybra
Recent bookmarks
0

claudius

Subscriber
Format
Multi Format
jeg søger en der lige som mig leger med analog s/h foto, både i "felten" og i mørkekammer.
jeg fotograferer i alle formater og har et udmærket mørkeammer hvor vi evt kan lege.
jeg mangler noget inspiration både i marken og i mørkekammeret.
jeg har ingen planer om studiearbejde, men er det det du hest vil arbejde med, ja, lad mig så prøve om det kan fange mig.
om mig kan jeg kort fortælle, at jeg, nu da pensionsalderen er nået, har taget min passion fra de unge dage op.
( det helt fantastisk så mange analoge cameraer, forstørrelsesapparater, og diller daller man, næsten bogstaveligt talt, får kastet i nakken for ingen penge - dejligt når man skal starte forfra.)

har du oså lyst til noget sparring, og ikke bor i den anden ende af landet, vil jeg gerne høre fra dig.

vh
klus lundsgaard
skivum
nibe
tlf 2442 0096
- 8666680

henbo

Member
Format
Multi Format
Hej Klaus

Desværre bor jeg næsten i den anden ende af landet (det sydlige Vestjylland), men det lyder som om du har mange spændende timer foran dig. For mit eget vedkommende er jeg halvt analog, dvs. jeg fremkalder selv film, men scanner derefter filmene og resten af billedebehandlingen foregår på pc'en. Som du skriver så er det en fornøjelse, at man kan købe brugt analogt fotoudstyr som man tidligere kun har kunnet drømme om til en pris som er ganske fornuftig. For mig eget vedkommende betyder det, at jeg har kastet mig ud i storformat (4x5) med stor fornøjelse og går i overvejelser om jeg også skal anskaffe noget mellemformat udstyr bare for at prøve det.

Da jeg startede op med at fremkalde s/h film igen for et par år siden havde jeg stor gavn af at læse forum her på siden for inspiration også for at få støvet den gamle viden omkring fremkaldelse af inden jeg kastede mig ud i det igen. I år har jeg så også startet med at fremkalde diasfilm, og har også planer om at fremkalde farvenegativfilm selv inden for den nærmeste fremtid. Her har jeg også fået mange gode råd på forummet, som har betydet at jeg har kunnet få tilfredsstillende resultater lige fra starten af. Så alt i alt kan jeg kun anbefale at bruge forum til både praktiske råd og inspiration.

Mvh - Henning

OP
OP

claudius

Subscriber
Format
Multi Format
hej hennning
tak fr dit svar,
det lyder umiddebart som noget af en udfordring med farve negativer, der er noget med temperatur og tid som sal vr uhyggeligt præcis.
Jeg har på forhånd afvist a arbejde med digital, både i optagese og også på pcén. der er noget med en hel masse knapper og på pcénen masse fag udtryk jeg ikke fatter meningen af, ej goegme film, et ved man hvad er.
som det er lige nu, lykkes det jævnt ofte at lave nogle fornugtige negativer og det træffe også der kommer nogle rimelige positver ud af mine anstrengelser.

Jeg har til stadighed god gavn af div. fora, men jeg drømme om at sidde sammen med en ligesindet for at finde på nye/gamle veje.
Der er netop kommet en sending fotokemi fra Polen, så nu bliver der lavet en del forsellige fremkaldere og fixer, svækker, os.
der er også grundkemien til at løfte sølvet ud af det færdige positiv lavet på flydende Foma emulsion. det ender så med at blive til et Bromoil billede.
vi lærte teknikken i Vrå, og så også en del af Emils færdige billeder, jenne fine sager!
ser frem til processerne, helt så fint som Emils bliver det nok ikke, men mindre kan også gøre det.

som nævnt bruger jeg allre fomater, lige fra småbillede til 8x10, jeg har selv lavet det første 8x10 camera - og det virker., men har siden fundet et Plaubel monorail , det er fine sager til næsten ingen penge.
det bliver næsten helt naturligt kun til kontakt kopiering, med mindre der er en er ved hvor der står et forstørrelses apparat r kan lånes.
nu må jgutte, min pc er ved a drivemig il nvid,den bytte opå bogstaver og glemmer ogå nogle.
klaus

OP
OP

claudius

Subscriber
Format
Multi Format
ja ja Emil, "det rigtige nordjylland" det kan vi jo altid diskutere.
off topic:
hvordan ser det egentig ud med nogle korte / forlængede weekedkurser fremover.
der har været nogle forepørgelser fra mine holdkammerater og flere der har sendt skolen en mail om dette.
Hvor mange skal der til at oprette et hold?
Måske der er nogle her på foraet der kan være interesseret.

anyway, nu ser det ud til min pc funker normalt, det er det jeg mener med digitalt møj.

er er slet ingen er melder sig på banen??

Soeren

Member
Format
Multi Format
Wiiiiiiuuuuu pling
Var der nogen der sagde weekend kurser på Vrå?
Mvh

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom