NOrdisk KAmerafabriks kameraer

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,754
Members
99,698
Latest member
Fedia
Recent bookmarks
0

gandolfi

Er der nogen der har yderligere oplysninger om NORKA´s kameraer. (NOrdisk KAmerafabrik). Det er ikke meget der er at finde med Google.

Emil postede dette link i en anden tråd, mend er er ikke mange oplysninger.

http://images.google.co.uk/imgres?i...orka+kamera&svnum=50&um=1&hl=en&safe=off&sa=N

Specielt er jeg interesseret i at høre mere om deres multikamera. Det er vist noget med at det kan skifte mellem forskellige formater.

fuldstændig fantastisk kamera (har du fundet det, der er til salg?? :smile:)

mange modeller. Herning fotomuseum har nogle stykker, og de ser fede ud!
på multiformatkameraerne kan du vælge forskellige størrelser negativ - men alle taget på et stort negativ..

jeg har set et 30x40cm stort kamera - der kunne man lave en masse små billeder på.

blev vist i gamle dage brugt til skolefotografering.

gad godt ha' det, der er til salg lige nu.....:rolleyes:

BTE 1948

Er der nogen der har yderligere oplysninger om NORKA´s kameraer. (NOrdisk KAmerafabrik). Det er ikke meget der er at finde med Google.

Emil postede dette link i en anden tråd, mend er er ikke mange oplysninger.

http://images.google.co.uk/imgres?i...orka+kamera&svnum=50&um=1&hl=en&safe=off&sa=N

Specielt er jeg interesseret i at høre mere om deres multikamera. Det er vist noget med at det kan skifte mellem forskellige formater.

Ta kontakt med Bjarne Meldgaard Museumsleder ved Danmarks Fotomuseum.
Bjarne Meldgaard [mail@fotomuseum.dk]
Jeg gjorde det vedr mitt søk efter Skandia kamera, se link :
(there was a url link here which no longer exists)
Og fikk et raskt og hyggeligt svar.

Mvh
BTE

OP
OP

Falkenberg

patenter

I min søgen efter oplysninger fandt jeg et par patenter. Hvis nogen er interesseret så kan jeg maile pdf filerne. Jeg har på lukkeren og multikameraet.

flemming sarup

Dansk Fotohistorisk Selskab,som jeg er medlem af har i deres blad et helt nummer (marts 2005) alt om NORKA kammeraer.
Flemming Sarup

gandolfi

Dansk Fotohistorisk Selskab,som jeg er medlem af har i deres blad et helt nummer (marts 2005) alt om NORKA kammeraer.
Flemming Sarup

hmm - hvad er der med dem? de ville gerne ha mig som medlem - og ringede flere gange - jeg betalte og så har jeg intet hørt i flere mdr....:confused:

ikke særlig professionelt..

(gad godt ha det nummer med Norka)

KajF

Emil: Har lige købt 10 kg blade, hvis det om Norka er i mellem sender jeg til dig

flemming sarup

NORKA

Du må godt låne nummeret med Norka kamewraet af mig. gi mig et praj om din adrese så sender jeg
Hilsen Flemming

flemming sarup

NORKA

Du må godt låne nummeret med Norka kameraet af mig. gi mig et praj om din adrese så sender jeg
Hilsen Flemming

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom