Noen som kan tenke seg å bli betalt for å fremkalle mine filmer?

Where Did They Go?

A
Where Did They Go?

• 2
  • 2
  • 27
Red

D
Red

• 4
  • 3
  • 106
The Big Babinski

A
The Big Babinski

• 2
  • 6
  • 152
Memoriam.

A
Memoriam.

• 7
  • 8
  • 204
Self Portrait

D
Self Portrait

• 3
  • 1
  • 102

Forum statistics

Threads
198,019
Members
99,528
Latest member
boom125
Recent bookmarks
0

Rep4621

Member
Format
35mm
Søker etter en god fotolab, eller apug bruker, som kunne tenke seg å fremkalle mine filmer.

Helst D-76. Lab eller bruker kan være hvor som helst i verden.

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei
Hvor store mengder, frister og formater?
I og med du skriver D-76, regner jeg med at det er s/h-film?

OP
OP

Rep4621

Member
Format
35mm
OMU: S/h film. 35 mm. Det varierer men kan bli opptil 30 i måneden. Sender nok bulker på mellom 10 og 30. Kan bli sendt fra hvor som helst i verden. Negativene sendes eventuelt hjem til meg når de er ferdige.
Frist er litt så som så. Ønsker ikke det skal ta månedsvis da det fort kan hope seg opp.
Kan eventuelt låne bort tanker og spoler også.

Helgesverre: Har fremkallt selv siden jeg startet i 2010. Ønsker nå og slippe turene hjem, kun for fremkalling, samtidig som romtemperaturen varierer og jeg orker ikke å prøve å regne ut hvor mye kaldere fremkalleren blir i tanken og hvordan jeg skal kompensere.

BirgerA

Member
Format
Multi Format
Hei

Jeg er sikker på at det er flere av oss her som kunne gjort dette for deg, men jeg vil anbefale at du gjør det hos en lab, i dette tilfelle Labdoka i Oslo, www.labdoka.no.
Grunnen til at jeg foreslår en lab er rett og slett at da har du noen som faktisk skal leve av dette, din jobb vil bli gjort når den kommer og ikke når det passer. Dette gir en forutsigbarhet som jeg ville satt pris på.
Labdoka har jeg hatt kontakt med flere ganger og de er hyggelige og dyktige. Dessuten må vi prøve å opprettholde den eneste laben i Oslo (muligens Norge) jeg vet om som fortsatt har et visst fokus på analogt arbeid.

Dette er ikke et forsøk på å si at vi glade amatører eller halvproffe ikke kan gjøre det for deg.

OP
OP

Rep4621

Member
Format
35mm
Hei Birger.

Takker mye for tipset. Dessverre har det seg sånn at det kan bli opptil en 300+ ruller i året og når det begynner å bli over 10.000 å spare i året, samt mulighet til pull/push i fremkalleren etter mitt valg så går jeg nok til slutt for noen av forumbrukerene som har meldt sin interesse.

Håper Labdoka klarer seg fint videre og at folk hjemme, som har økonomi til det, bruker de.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom