Nikon udstyr

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 2
  • 0
  • 74
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 6
  • 0
  • 132
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 150
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 3
  • 237
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 206

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,848
Members
99,488
Latest member
colpe
Recent bookmarks
0

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
En af mine bekendte har noget udstyr til salg. Det drejer sig om en Sinar P med massere af tilbehør i form af filmkassetter og objektiver. Han har også et par Nikon kamerahuse samt nogle bagstykker til dem. Vist nok noget der kan programmeres. Jeg finder ud af mere konkret senere og poster det. Har det nogens interesse så kontakt mig.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Objektiver, både LF og Nikorer har min interesse ligesom et 8X10 bagstykke til Sinar Norma. Men det har du jo selv sat dig på :smile:
Mvh

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Nikon husene er F-801. Bagstykkerne har jeg ikke kunne få oplysninger om.

Sinar P sættet består af en 90mm, en 150 mm, en 210mm og en 300mm. Det er 4x5" og der er extension rails, lukker (copal ?), kompendie (en 4x5 bælg?) og original Sinar kuffert. Der er mindst 10 filmkassetter. Diverse udløserkabler. Der er vist også en fresnel dims i 4x5". Der er også polaroid kasseter og et spejlsøger til fokusering og en rullefilmkassette. Jeg tror at det er det hele.

Der er også et mørkekammer. Det består af et 4x5 multigrade forstørrer app. Specialbyggede borde og vaske. En meget stor vast og en mindre. Diverse skyllekar og en masse andet udstyr.

Der er også en lyskasse.

Last edited by a moderator:
OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Kunne du ikke bruge hele mørkekammeret ?

Soeren

Member
Format
Multi Format
Lyskasse. :smile: Hvor megetr fylder det mørkekammer? Jeg kunne godt være interesseret.
Mvh

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg vil tro at mørkekammeret er 2,5 x 4 meter og den ene vask må være omkring 1x2 meter. den anden omkring 1x1m. Der er også et tørreskab.

KajF

Member
Format
4x5 Format
Hvis der er en "løs lukker" er jeg bestemt interesseret - har flere gode objektiver uden lukker

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom