Mere mørkekammerudstyr...

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 1
  • 0
  • 42
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 5
  • 0
  • 94
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 86
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 3
  • 165
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 140

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,841
Members
99,487
Latest member
Nigel Dear
Recent bookmarks
0

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Min datters skole vil skille sig af med deres mørkekammerudstyr, og pedellen har spurgt mig til råds. Han vil som old-school håndværker hellere overdrage udstyret til folk, der sætter pris på det og bruger det, end køre det på losseren.

Nogen forslag fra dette forum til, hvem der kunne have en interesse i at aftage isenkrammet? Jeg har ikke en fuld inventarliste, men jeg kunne se en stak Meopta + et enkelt Durst med farvehoved (35mm kun). Dertil kommer alverdens bakker, tænger, kander etc etc. Stand bærer nok præg af, at det har været brugt i undervisningssammenhæng.

Jeg er naturligvis klar over, at markedet mildt sagt ikke er til analogt udstyr, men jeg synes det er værd at støtte pedellen i hans ambition om at holde et ædelt håndværk i live.

Gode råd velkomne.

Soeren

Member
Format
Multi Format
Puha den er svær. Jeg har tidligere haft udstyr i "pleje" indtil der blev brug for det men det kommer nok til at knibe nu hvor konen er blevet meget rund om maven :smile: Jeg skulle mene at jeg har de apparater (indtil 6X7) jeg skal bruge men bakker osv kan man vel aldrig får for meget af. Er der måleglas mm.? Jeg kan ikke komme på nogen der Pt har brug for 35mm mørkekammerudstyr.
Mvh Søren

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Jeg får også tilbudt en hel del mørkekammer udstyr, men er nået til den konklusion at alt som ikke er minimum 4x5" og prof, er uinteressant. Alt tilbehøret er lettere at finde brugere til, men igen så er markedet oversvømmet med dimser og dele. Ærgeligt at man ikke kender nogen med en ubrugt tør lagerhal, hvor man kunne opmagasinere alt det man ikke lige skal bruge.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom