Mørkekammerudstyr

Spain

A
Spain

• 0
  • 0
  • 0
Nothing

A
Nothing

• 1
  • 1
  • 85
Where Did They Go?

A
Where Did They Go?

• 6
  • 4
  • 196
Red

D
Red

• 5
  • 3
  • 183

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
198,038
Members
99,539
Latest member
hybra
Recent bookmarks
1

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej med jer!,

På grund af både plads-og tidsmangel (det arbejde tager for meget af min fritid!!), er jeg ved at nedlægge noget af det analoge mørkekammer - faktisk det hele for øjeblikket. Det er dog min hensigt at vende tilbage med 35mm mørkekammerarbejde når tiden tillader. I forbindelse med oprydningen har jeg noget udstyr til overs som kan afhentes gratis mod aflevering af en god flaske øl - jeg er glad for Stout!!. Det drejer sig om følgende:

2 stk Paterson fokusfindere, en lav og en "høj" model (fin til store forstørrelser)
Et antal Paterson fremkalderdåser (store og små) med spiraler og andre dimser
Et antal filmholdere i stål til tank-fremkaldelse. 9X12 op til vist nok 8X10 tommer (ingen tanke)
50 stk Adox CHS 50 udløbet 2012 men opbevaret på køl - uåbnet.

Jeg bor i Herlev ved København.:smile:

Venlig hilsen
Per J.

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei,
Kunne ha bruk for den høye fokusfinderen, en stor paterson fremkallertank og hengende til 5x7 og 8 X 10. Men kan dessverre ikke hente. Er det mulig for deg å sende mot noen kontanter slik at du selv kan kjøpe noen gode flasker øl?

Hilsen
Odd Magne

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Desværre, jeg kan ikke sende tingene med posten. Det er både besværligt og dyrt, men hvis du kender nogen her i området ligger det til afhentning. Jeg er endda villig til at gå på kompromis med øllet!! :smile:

Det er 50 blade 4x5" jeg har liggende, og de er til afhentning som det andet.... Beklager at jeg ikke fik udtrykt mig tydeligt....

Hilsen
Per J.

nicholai

Member
Format
Multi Format
Hej Per! Jeg kommer gerne og henter det, og tager nogle gode stouts med til dig! =)

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej igen

Tingene kan stadig afhentes i løbet af den næste uge hvis nogen er interesserede. I fryseren fandt jeg også en uåbnet pakke med 100 blade Ilford MG IV str. 18x24 som følger med... Overflade Pearl...

Hilsen
Per J.

nicholai

Member
Format
Multi Format
Jeg er stadigvæk interesseret, men jeg kom bare ikke så hurtigt afsted mod det sjællandske som planlagt :wink:

VictorK

Member
Format
Multi Format
Hvor store er Paterson tankene?

Venlig hilsen
Victor

PS. Jeg er glad for Wistaen! :smile:

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej Victor!,

Jeg er glad for at høre at du har fornøjelse af Wistaen. Den er faktisk også rigtig fed!!.

Der er to Paterson Tanke, den ene er til 8 35mm spoler, og den anden er til 5 spoler. Der er ialt 10 spoler - jeg garanterer ikke for funktionen, men de ser umiddelbart OK ud. De små Paterson tanke mangler centersøjlen.... Og så er der altså en æske ADOX CHS50 til din Wista samt en pakke MG IV Pearl i 18x24. Det er dit hvis du vil have det...

Hilsen
Per J

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej Nikolai,

Som du kan se er tingene ikke afhentet endnu. Hvis du er interesseret kan du hente dem....

Hilsen
Per J.

VictorK

Member
Format
Multi Format
Jeg havde meget mindre tid til at tage en tur til Herlev, end jeg troede. Besluttede lige at skyde en landskabsopgave på 4x5, og har lige nået at sove i 6 ud af de sidste 48 timer :D

Hilsen Victor

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hej Per
Er det sådan at tingene er i umiddelbar fare for at ryge ud?
Hvis det er sådan at du har pladsmangel (og Næstved/Roskilde er bedre logistikmæssigt) kan jeg godt opbevare en tid for de interesserede.

Jaja Viktor, søvn er opreklameret :D

Mvh Søren

VictorK

Member
Format
Multi Format
Man når intet, mens man sover!
Men Per, jeg kan godt komme til Herlev på lørdag. Har du en favoritøl?
Hilsen Victor

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
hej Victor!

Nej, jeg har ikke en favoritøl:smile:, men du kan bare komme forbi og hente dimserne med videre. Du behøver ikke medbringe øl, ellers er det op til din dømmekraft!!.
Ring evt. til mig (du har mit nummer) eller skriv en SMS så vi kan aftale en tid... Elers skriv på min mail pergorm@pc.dk

Hilsen
Per Jørgensen

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom