loppemarkedsfund - lidt praleri

Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 47
Field #6

D
Field #6

• 6
  • 1
  • 65
Hosta

A
Hosta

• 16
  • 9
  • 136
Water Orchids

A
Water Orchids

• 5
  • 1
  • 80

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,914
Members
99,500
Latest member
Neilmark
Recent bookmarks
1

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Utroligt hvad man kan finde på et loppemarked. Idag fandt jeg en Schneider-Kreuznach Super Angulon 90 mm bl. 5.6. Desværre er lukkeren - en computar defekt. Jeg overvejer at sætte den i et Sinar objektivplade. Det eneste andet der er med objektivet er at filterkransen har fået et tryk. Jeg tror ikke at det kan være svært at rette ud. "Desværre" måtte jeg punge ud med hele 25 kr for det.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Utroligt hvad man kan finde på et loppemarked. Idag fandt jeg en Schneider-Kreuznach Super Angulon 90 mm bl. 5.6. Desværre er lukkeren - en computar defekt. Jeg overvejer at sætte den i et Sinar objektivplade. Det eneste andet der er med objektivet er at filterkransen har fået et tryk. Jeg tror ikke at det kan være svært at rette ud. "Desværre" måtte jeg punge ud med hele 25 kr for det.

tillykke!

en skam at alting stiger...:D

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Tak, ja inflation er noget skidt. Håber at jeg næste gang finder en Cooke Softfocus, og gerne til samme pris. :smile:

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
En af forældrene i min ældste datters klasse forærede mig "et gammelt spejlreflekskamera, der alligevel bare lå og flød i en skuffe."

Det viste sig at være en Contax 159Q med en 1.7 50mm Zeiss optik - alt i fin & brugbar stand, bortset fra at "læderbetrækket" manglede. Efter at have sat nyt læder på ser kameraet igen fint ud (og lugter af nye sko!), og er en fornøjelse at bruge.

Nu venter jeg bare på, at jeg finder en mellemformatudrustning til en slik på et af de lokale loppemarkeder....

PS: Tillykke med dit kup, Falkenberg! Heldet følger de heldige - er det ikke sådan, man siger? :smile:

OP
OP
Falkenberg

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Hej Søren,

Hvilket mellemformat søger du. Jeg lige set et sæt på et loppemarked. Lagde mærke til at det var noget til 120 film. Der var et par objektiver, men jeg sprang over på det, da jeg ikke søger andet end storformat. Fik også tilbudt noget Hasselblad meget billigt. Så jeg vil gerne holde øjnene åbne efter udstyr, hvis du blot fortæller hvad du søger.

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Hej Søren,

Hvilket mellemformat søger du. Jeg lige set et sæt på et loppemarked. Lagde mærke til at det var noget til 120 film. Der var et par objektiver, men jeg sprang over på det, da jeg ikke søger andet end storformat. Fik også tilbudt noget Hasselblad meget billigt. Så jeg vil gerne holde øjnene åbne efter udstyr, hvis du blot fortæller hvad du søger.

Hej Mikkel,

tak for dit tilbud om at holde øje med MF-udstyr. Jeg har netop købt et Hasselblad 500C/M med standard 80mm'eren, så nu er det grundlæggende på plads. Hvis du falder over et 150mm objektiv må du da meget gerne sige til - det lyder som om du kender de rigtige steder at handle :smile:.

Har også raget en Zeiss Ikon folder til mig - kørte den første rulle 120-film igennem for et par uger siden, men har stadig til gode at se resultaterne.

Mange hilsener
Søren

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom