klapramme??

Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 82
Field #6

D
Field #6

• 7
  • 1
  • 84
Hosta

A
Hosta

• 16
  • 10
  • 182
Water Orchids

A
Water Orchids

• 5
  • 1
  • 104

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,933
Members
99,509
Latest member
Paul777
Recent bookmarks
0

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej alle!

Jeg har for øjeblikket lånt Flemming Sarups copy board til kopiering af de større størrelser. Jeg søger imidlertid fortsat med lys og lygte efter en klapramme i størrelse 50x60.

Hvis nogen har en på lager de ikke bruger, eller kender en der har en til salg er jeg meget interesseret..

Fotohilsen
Per Jørgensen

phelger

Member
Format
Multi Format
hej Per,
sådan en er svær at finde. Jeg har lavet min 50x60 ramme af 3mm pap - en bund, derpå limer du to tynde lister, en for oven og en i venstre side, så har du en ret vinkel hvor papiret ligger sikkert. Så skærer du en ramme, 50x60 i ydre mål, indre mål som du selv bestemmer, f.ex. 44x54, det giver en hvid kant på 3cm hele vejen rundt.
og den koster ikke alverden.
held og lykke - 50x60 er et flot format
Peter

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej Peter - og i andre!!

Jamen jeg gjorde stort set som du anbefalede. Købte noget 3mm karton hos Tutein og Koch i Farvergade og skar mine egne rammer. Indtil videre bare i 40x50 med en 3 cm. ramme omkring. Det stykke der blev skåret væk fra "centrum" har jeg trimmet yderligere ned med ca. 1mm. Så kan det bruges til at lave en tynd sort kant omkring selve billedet med.....
Nu skal jeg bare have lavet en ramme til 50x60, så jeg kan få fuldt udbytte af mine 4x5" negativer!! :tongue:

Som underlag har jeg en plade af spånplade med melamin som er malet med magnetisk maling (maling med jernspåner i). Så kan jeg holde rammerne på plads med magneter. Det fungerer bare helt fint!!:smile:

Hilsen
Per J.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom